Volkswagen odhalil prelomový model ID.3. Je z neho „ľudový elektromobil“ za dostupnú cenu pre masy
Nemecký VW oficiálne vstupuje do nižšieho segmentu sveta elektromobilov, pre ktorý včera odhalil svoj nový model ID.3 nabitý modernými technológiami a elektrickým pohonom v 3 rôznych verziách. Kompaktné rozmery a štýlový dizajn môžu v spojení s výbavou tejto novinky osloviť celé davy ľudí, ktorí by chceli presedlať zo spaľovacieho motora na elektromobil. VW ID.3 je jednoducho dostupným vozidlom s modernými prvkami, ktoré chce okrem svojho el. pohonu prilákať tiež inými aspektami, vrátane ceny, informuje The Verge.
Po Tesle je to práve VW, ktorý sa rozhodol naplno vrhnúť do sveta elektromobilov a predstaviť dostupné riešenie pre všetkých, ktorí vyžadujú určitý štandard, no za prijateľnú cenu. Na rozdiel od Modelu 3 však táto novinka bude v EÚ predávaná skutočne od 30 000 €, avšak výsledná cena bude závisieť od samotnej verzie.
Elektrické auto pre masy
VW si pripravil celkovo 3 varianty modelu ID.3, ktorý však v základe za vyššie spomínanú cenu prinesie 45 kWh batérie a maximálny dojazd podľa WLTP 330 km na nabitie. Doplniť energiu potom bude možné prostredníctvom 7,2 kW AC nabíjačky alebo 50 kW jednosmerného nabíjania, respektíve voliteľného 100 kW DC nabíjania. Základný ID.3 má maximálnu rýchlosť stanovenú na 160 km/h. Okrem neho však VW pripravil aj variantu ID.3 First Edition, ktorá z názvu napovedá, že bude zákazníkom doručovaná ako prvá.
Zároveň predstavuje tento model strednú verziu nového elektrického Volkswagenu s 58 kWh batériou, ktorá na nabitie zvládne poháňať elektromotor až počas 420 km dlhej cesty (podľa testov WLTP). Nabíjanie potom môže mať pri AC nabíjačke maximálny výkon 11 kW alebo 100 kW pri DC nabíjaní, ktoré dokáže doplniť dostatok energie na dojazd 290 km už za 30 minút. Výrobca na túto verziu ešte nestanovil presnú cenu.
Nenechaj si ujsť
Porsche oficiálne predstavilo nadupaný luxusný elektromobil: Viac ako 400 km dojazd, nabitie pod 30 minút a nádherný dizajn
Rovnako tak je tomu aj v prípade poslednej, tretej verzie s najdlhším dojazdom, ktorá vydrží na jedno nabitie s 77 kWh batériou až 550 km. Akumulátor je potom možné nabiť rovnako výkonným 11 kW DC nabíjaním alebo až 125 kW AC nabíjaním. VW nestavil iba na slušný dojazd, ktorý si budúci majiteľ môže vybrať podľa svojich požiadaviek, pričom sa od tohto bude odvíjať aj výsledná cena, ale chce vodičov prilákať aj moderným dizajnom s jemne futuristickými prvkami a novými technológiami.
Elektrický pohon dopĺňajú moderné technológie a priestranný interiér
V prvom rade treba spomenúť, že VW ID.3 disponuje množstvom jazdných asistentov. Jedným z nich je aj predný asistent s núdzovým brzdovým systémom, ďalší zasa monitoruje okolitých chodcov, iný potom udržiava alebo mení jazdný pruh, no nechýba ani parkovací asistent. VW si pre zákazníka pripravil aj niekoľko verzií výbavy, ktoré sa odvíjajú od konkrétneho modelu. V základe dostane vodič napríklad digitálne rádio DAB+, vyhrievanie sedadiel a volantu či 18″ disky z ľahkej zliatiny, informoval Electrek.
Vybavenejšia verzia First Edition modelu ID.3 potom so sebou prinesie aj zadný kamerový systém, adaptívny tempomat, bezkľúčový štartovací a zamykací systém, špecifický dizajn interiéru s ambientným osvetlením, matrix LED svetlá či väčšie 19″ disky. Najvybavenejšia verzia tohto nového elektromobilu potom dostane aj head-up displej s rozšírenou realitou, zvukový systém Beats, panoramatickú strechu alebo aj 20″ disky a mnoho ďalšieho. Presné cenovky jednotlivých verzií však stále nie sú známe.
Produkcia sa začne už v novembri. Zákazníci si však budú musieť počkať
V prípade samotného interiéru sa však udiali veľké veci, pretože napriek menším rozmerom auta je interiér priestranný a ponúka vodičovi a spolujazdcom dostatok miesta. Práve to môže spolu s ďalšími vlastnosťami prilákať na trhu celé masy ľudí, ktorí si budú chcieť dopriať dostupný elektromobil so skvelou výbavou v nádhernom prevedení.
Samotný VW však prezradil, že dodávky prvých kusov nezačnú skôr ako v lete 2020, kvôli čomu si musia prípadní záujemcovia na túto novinku nejaký čas počkať. Tí, ktorí si však rezervovali svoj nový ID.3 First Edition, budú môcť prvý rok nabíjať jeho batérie v celej Európe úplne zdarma.
Komentár autora:
Volkswagen sa rozhodol vykročiť tým správnym smerom a do segmentu elektromobilov priniesol to, na čo mnohí záujemcovia dlho čakali – lacný a dostupný model so skvelými vlastnosťami a výbavou. Práve kombinácia všetkých prvkov a výslednej ceny môže prilákať masy vodičov, ktorí si budú chcieť dopriať za menej peňazí zážitok z čiste elektrickej jazdy. Svojim spôsobom VW spája kompaktné Polo s priestrannejším Golfom, aby vo výsledku dosiahol práve vlastnosti, aké ponúka nový ID.3. Ten sa môže stať akousi modernou obdobou legendárneho VW Beetle, ktorý mal za úlohu motorizovať mestá a osloviť davy ľudí. Podobným spôsobom, ale v novom šate a s novým pohonom to môže dosiahnuť aj VW ID.3, ktorý môže na trhu zožať mnoho úspechov. |
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
RECENZIA Prečo som mal pri najlacnejšom elektromobile BMW pocit, že (ne)sedím v prémiovke?
Tesla má na krku ďalší škandál, z únikov sú ľudia zhrození. Neuveríš, ako sa správala k zákazníkom
Dobré správy pre Slovákov. Najväčšie čerpacie stanice prezradili, kedy pridajú nabíjačky
Policajti dostali ďalšie plug-in hybridy, doteraz bojovali s absurditou. Po celom Slovensku ju konečne vyriešia
Náš nový motor zničí trh elektromobilov, kričí šéf Toyoty. Je jasné, či má pravdu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Náš nový motor zničí trh elektromobilov, kričí šéf Toyoty. Je jasné, či má pravdu
- Číňania zbúrajú trh. Do Európy vezú prelomový elektromobil pre masy
- Prečo som mal pri najlacnejšom elektromobile BMW pocit, že (ne)sedím v prémiovke?
- Dobré správy pre Slovákov. Najväčšie čerpacie stanice prezradili, kedy pridajú nabíjačky
- Japonci idú opäť hlavou proti všetkým. Do elektromobilu dali motor, ktorý nemá obdobu
-
- Náš nový motor zničí trh elektromobilov, kričí šéf Toyoty. Je jasné, či má pravdu
- Dobré správy pre Slovákov. Najväčšie čerpacie stanice prezradili, kedy pridajú nabíjačky
- Číňania zbúrajú trh. Do Európy vezú prelomový elektromobil pre masy
- Japonci idú opäť hlavou proti všetkým. Do elektromobilu dali motor, ktorý nemá obdobu
- Bill Gates dá svetu revolučnú energiu, o pár rokov prekoná celý trh
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
- Začína nová éra, autá dostanú od 1. januára iné ŠPZ. Toto všetko treba vedieť
- V Číne zapojili do prevádzky gigantickú powerbanku pre státisíce ľudí. Nemá v sebe ani štipku lítia
- Náš nový motor zničí trh elektromobilov, kričí šéf Toyoty. Je jasné, či má pravdu
- Hravo zahanbí spaľováky. Do Európy oficiálne prichádza elektromobil s rekordným dojazdom
Po útoku hackerov sa na webe patriarchu Kirilla objavila modlitba za Ukrajinu
Envi-Pak spustil online hru o triedení odpadu
Nové dopravné lietadlo domácej výroby v Číne absolvovalo svoj prvý let
Ďalšia skvelá hra je úplne zadarmo. Rozdávajú sci-fi legendu
Problém elektronických pasových brán spôsobil zdržania cestujúcich na letiskách
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
Copyright© 2023 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené