Volkswagen sa opäť pohráva s myšlienkou výkonného elektrického modelu, tentoraz ide o koncept ID.2 R, ktorý by sa mohol stať prvým autom značky vybaveným pohonom všetkých kolies pomocou motorov zabudovaných priamo do kolies. Ak tento projekt dostane zelenú, ID.2 R by sa zaradil nad už potvrdený ID.2 GTI, čím by sa stal špičkou v modelovom rade malých elektrických áut značky VW. Na tému upozornil portál Electrive.

Pokročilý systém

Základom ID.2 je platforma MEB Small, ktorá momentálne podporuje len pohon predných kolies. No podľa informácií britského magazínu Autocar, ktorý cituje interné zdroje priamo z Volkswagenu, automobilka aktívne skúma možnosti, ako tento systém rozšíriť na pohon všetkých kolies práve prostredníctvom zadných motorov integrovaných v kolesách. Práve ID.2 R je tým modelom, kde by táto technológia mohla debutovať.

Značka „R“ v názve poukazuje na športovú divíziu Volkswagenu, ktorá má ešte vyššie ambície než ikonická GTI línia. V prípade ID.2 R sa preto očakáva výkon okolo 295 kW, čo je výrazný nárast oproti 210 kW, ktoré má ponúknuť ID.2 GTI.

volkswagen ID 2 z 2023
Volkswagen

Divízia R pritom už podľa dostupných informácií rozbehla rozsiahly vývojový program zameraný na výkonnosť a vektorovanie krútiaceho momentu pri využití kolových motorov. Autocar spresňuje, že uvažovaný pohon pre ID.2 R by vychádzal z techniky GTI a zachoval by predný elektromotor a výkonovú elektroniku. Akurát by k tomu pribudli dva nezávisle ovládané elektromotory integrované priamo v zadných kolesách. Tento systém by mal poskytnúť výrazný nárast dynamiky bez toho, aby sa znížil priestor v batožinovom priestore.

Veľký dopad aj na ostatné modely

Zaujímavé je aj to, že Volkswagen údajne rokuje o technickom partnerstve so špecialistom na kolové motory z Balkánu, čo naznačuje, že projekt je už v pokročilejšej fáze uvažovania. Napriek tomu stále ide o technológiu, ktorá je len vo fáze hodnotenia, keďže VW zvažuje aj tradičnejší systém pohonu všetkých kolies.

Ak by sa Volkswagen nakoniec rozhodol pre túto revolučnú technológiu, jej dopad by mohol byť oveľa širší než len na samotný ID.2 R. Autocar totiž naznačuje, že ak sa podarí implementovať zadné kolové motory bez potreby výrazných zmien v architektúre auta, mohla by táto technológia nájsť uplatnenie aj v ďalších modeloch postavených na platforme MEB Plus, vrátane kompaktných crossoverov a SUV.

Volkswagen teda opäť ukazuje, že elektrifikácia nie je len o ekológii, ale aj o radosti z jazdy a technologickom pokroku. Ak ID.2 R uzrie svetlo sveta v podobe sľubovanej konfigurácie, mohol by sa stať etalónom v segmente malých výkonných elektromobilov a ukázať, že aj budúcnosť s nulovými emisiami môže byť poriadne vzrušujúca.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP