Volkswagen sa opäť pohráva s myšlienkou výkonného elektrického modelu, tentoraz ide o koncept ID.2 R, ktorý by sa mohol stať prvým autom značky vybaveným pohonom všetkých kolies pomocou motorov zabudovaných priamo do kolies. Ak tento projekt dostane zelenú, ID.2 R by sa zaradil nad už potvrdený ID.2 GTI, čím by sa stal špičkou v modelovom rade malých elektrických áut značky VW. Na tému upozornil portál Electrive.
Pokročilý systém
Základom ID.2 je platforma MEB Small, ktorá momentálne podporuje len pohon predných kolies. No podľa informácií britského magazínu Autocar, ktorý cituje interné zdroje priamo z Volkswagenu, automobilka aktívne skúma možnosti, ako tento systém rozšíriť na pohon všetkých kolies práve prostredníctvom zadných motorov integrovaných v kolesách. Práve ID.2 R je tým modelom, kde by táto technológia mohla debutovať.
Značka „R“ v názve poukazuje na športovú divíziu Volkswagenu, ktorá má ešte vyššie ambície než ikonická GTI línia. V prípade ID.2 R sa preto očakáva výkon okolo 295 kW, čo je výrazný nárast oproti 210 kW, ktoré má ponúknuť ID.2 GTI.
Divízia R pritom už podľa dostupných informácií rozbehla rozsiahly vývojový program zameraný na výkonnosť a vektorovanie krútiaceho momentu pri využití kolových motorov. Autocar spresňuje, že uvažovaný pohon pre ID.2 R by vychádzal z techniky GTI a zachoval by predný elektromotor a výkonovú elektroniku. Akurát by k tomu pribudli dva nezávisle ovládané elektromotory integrované priamo v zadných kolesách. Tento systém by mal poskytnúť výrazný nárast dynamiky bez toho, aby sa znížil priestor v batožinovom priestore.
Veľký dopad aj na ostatné modely
Zaujímavé je aj to, že Volkswagen údajne rokuje o technickom partnerstve so špecialistom na kolové motory z Balkánu, čo naznačuje, že projekt je už v pokročilejšej fáze uvažovania. Napriek tomu stále ide o technológiu, ktorá je len vo fáze hodnotenia, keďže VW zvažuje aj tradičnejší systém pohonu všetkých kolies.
Ak by sa Volkswagen nakoniec rozhodol pre túto revolučnú technológiu, jej dopad by mohol byť oveľa širší než len na samotný ID.2 R. Autocar totiž naznačuje, že ak sa podarí implementovať zadné kolové motory bez potreby výrazných zmien v architektúre auta, mohla by táto technológia nájsť uplatnenie aj v ďalších modeloch postavených na platforme MEB Plus, vrátane kompaktných crossoverov a SUV.
Volkswagen teda opäť ukazuje, že elektrifikácia nie je len o ekológii, ale aj o radosti z jazdy a technologickom pokroku. Ak ID.2 R uzrie svetlo sveta v podobe sľubovanej konfigurácie, mohol by sa stať etalónom v segmente malých výkonných elektromobilov a ukázať, že aj budúcnosť s nulovými emisiami môže byť poriadne vzrušujúca.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
článok týždňa Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
Slovensko vraj na tom nie je vôbec zle. Ministerstvo zabúda na najdôležitejšiu vec, ktorá brzdí elektromobily
Najväčší strach EV je minulosťou. BMW ukázalo „nesmrteľnú“ AI batériu, akú svet ešte nevidel
Európska vláda pumpuje miliardy do elektromobilov. Chystá sa najväčšia investícia dekády (+dotácie)
Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Známy liek proti bolesti poškodzuje mozog, tvrdia vedci. Zvyšuje riziko demencie až o 40 %
Svetoznámu influencerku zo Slovenska sleduje 6,9 milióna ľudí: Na Tyršáku odhalí, prečo odišla do zahraničia
Popredný lekár varuje pred fenoménom moderného života: Ničí mozog, vedie k vyhoreniu a ohrozuje tvoju pamäť
Wizz Air ukončí lety z obľúbenej destinácie Slovákov. Posledné lietadlo odletí v tento dátum
Tragédia na Liptovskej Mare: Matka čelí obvineniu zo smrti 3-ročného syna, údajne bol udusený
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Najväčší strach EV je minulosťou. BMW ukázalo „nesmrteľnú“ AI batériu, akú svet ešte nevidel
- Slovensko vraj na tom nie je vôbec zle. Ministerstvo zabúda na najdôležitejšiu vec, ktorá brzdí elektromobily
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Najväčší strach EV je minulosťou. BMW ukázalo „nesmrteľnú“ AI batériu, akú svet ešte nevidel
- Slovensko vraj na tom nie je vôbec zle. Ministerstvo zabúda na najdôležitejšiu vec, ktorá brzdí elektromobily
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
Poslanci európskeho štátu chcú zaviesť kuriózny poplatok. Zaplatíš za to, že prechádzaš jeho územím
ÚRSO varuje: Brusel nás môže uvrhnúť do energetickej krízy, môže za to plyn
Slovensko je pod paľbou. Trumpove clá môžu stáť krajinu miliardy aj 20-tisíc miest
Hotovosť je pasé: Slováci prechádzajú na digitálne platby rýchlejšie než kedykoľvek predtým
Energetici idú modernizovať Slovensko. Čaká nás prerábka, aká tu ešte nebola
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP