Akoby spotreboval liter nafty na 100 km. Tento Volkswagen prešiel na jedno nabitie skoro 1 000 km
Volkswagen zaznamenal nový míľnik v efektivite elektrických vozidiel. Model ID.7 Pro S zvládol prejsť na jedno nabitie úctyhodných 941 kilometrov. Táto rekordná jazda prebehla na testovacom okruhu v Nardò v južnom Taliansku a odhalila pozoruhodné schopnosti štandardného elektromobilu bez akýchkoľvek technických úprav.
Testované vozidlo, vybavené batériou s kapacitou 86 kWh (netto) a elektromotorom s výkonom 210 kW (286 koní), prekonalo svoj oficiálny dojazd podľa WLTP normy, ktorý je 709 kilometrov, až o 232 kilometrov. V percentuálnom vyjadrení ide o nárast o 32,7 %, čo svedčí o mimoriadnej efektivite vozidla. Priemerná spotreba počas jazdy bola iba 9,2 kWh na 100 kilometrov, čo Volkswagen prirovnal k spotrebe približne jedného litra nafty na 100 kilometrov.
Efektivita inovatívnej technológii
Jedným z kľúčov k dosiahnutiu tohto výsledku je pokročilý aerodynamický dizajn ID.7 Pro S, ktorý sa môže pochváliť koeficientom odporu vzduchu len 0,23. Elektromotor integrovaný v zadnej náprave dokáže vyprodukovať maximálny krútiaci moment 545 Nm, čo umožňuje vozidlu dosiahnuť zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy. Oficiálny WLTP cyklus udáva spotrebu medzi 13,6 a 16,2 kWh/100 km, čo robí z ID.7 jedno z najefektívnejších elektrických vozidiel vo svojej triede.
Ďalšou výhodou je rýchle nabíjanie. Vozidlo dokáže na DC nabíjačke využiť kapacitu až 200 kW, čo znamená, že za 10 minút môže získať dostatok energie na ďalších 244 kilometrov. Nabitie batérie z 10 na 80 % zaberie približne 26 minút, čo zvyšuje praktickosť vozidla pri dlhších cestách.
Reálne podmienky, nízke teploty
Rekordná jazda prebehla na 12,5-kilometrovom okruhu v Nardò počas decembra, keď teploty kolísali medzi 5 až 15 °C. Priemerná rýchlosť 29 km/h zodpovedala typickým rýchlostiam počas dopravnej špičky v mestách, čo test priblížilo reálnym podmienkam každodennej jazdy. Pre porovnanie, navigačná spoločnosť TomTom uvádza, že priemerné rýchlosti v európskych veľkomestách sa pohybujú od 22 km/h (Hamburg) do 31 km/h (Amsterdam).
Test potvrdil, že ID.7 Pro S je nielen efektívne vozidlo na dlhé vzdialenosti, ale aj vhodné pre mestské prostredie s častými zástavkami a pomalšou premávkou.
Zvyšujúca sa popularita modelu ID.7
Model ID.7 zaznamenáva pozitívny trend predaja v Európe, pričom podľa slov Martina Sandera, člena predstavenstva Volkswagenu zodpovedného za predaj a marketing, predáva značka momentálne viac modelov ID.7 ako obľúbeného Passatu.
„To ukazuje, že ID.7 je dôležitým a úspešným prírastkom do našej ponuky elektromobilov. Ide o ideálnu voľbu pre rodiny, vodičov na dlhé vzdialenosti aj firemné flotily,“ uviedol Sander.
Volkswagen týmto úspechom demonštruje, že elektrické vozidlá nie sú len ekologickou alternatívou, ale dokážu bez problémov konkurovať aj tradičným autám z pohľadu dojazdu, výkonu a praktickosti.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
Ponúkajú rýchle tankovanie aj dlhý dojazd. Stellantis stopol vodíkové plány, má na to jasné dôvody
Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými" palivami, vieme kedy
Z 0 na 100 za 3,2 sekundy a zvuk motora V8. Hyundai odhalil svoj nový pretekársky elektromobil (+VIDEO)
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci si polepšia: Budú mať vyššie výplaty, aj keď im zamestnávateľ nepridá
Umelá inteligencia mi ušetrila 780 eur mesačne. Nie je to hype, zjednodušilo mi to život
Unikol interný dokument: Krajiny EÚ chcú utajiť plány na koniec ruského plynu
„Sme pripravení predať milión áut ročne.“ Tím startupistov ide zmeniť jeden z najkonzervatívnejších trhov v Európe
Firmy sa chystajú na nástup generácie Alfa: „Manažér už nebude autorita, ale game master“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP