VW z Číny bude realitou. Nové partnerstvo prinesie várku modelov, ktoré prepoja dva globálne trhy
Nemecký koncern VW si je vedomý toho, že na čínskom trhu začína ťahať za kratší koniec. Domáce automobilky spolu s Teslou valcujú tamojšie predaje a tradiční výrobcovia strácajú podiel na najväčšom automobilovom trhu. Ako ale informuje Electrive, nemecký koncern rozbieha partnerstvá s viacerými čínskymi výrobcami a výsledky tejto spolupráce by sa dokonca mohli dostať aj do Európy.
VW ešte minulý týždeň oznámil veľkolepú spoluprácu s automobilkou Xpeng, ktorá patrí k lídrom na čínskom trhu. Ako uvádza Reuters, VW bude pri výrobe elektromobilov využívať platformu čínskej automobilky s názvom Xpeng G9 „Edward“, pričom táto platforma by mala priniesť vyššiu kvalitu za nižšie výrobné náklady a tým by zvýšila predaje elektromobilov.
Z partnerstva majú ťažiť obe strany. VW dostane hotovú platformu a nemusí míňať miliardy na vývoj, Xpeng si zasa zabezpečil ďalší príjem z licencovania technológií. Platforma G9 je však staršia, stoja na nej modely Xpeng G9 a P7. Najmodernejšiu platformu SEPA 2.0 si čínska automobilka zatiaľ necháva pre seba.
Platforma pre lacné autá od inej automobilky
Ako dodáva v novej správe Electrive, VW sa údajne okrem Xpeng dohodol na spolupráci aj s automobilkou Leapmotor. Aj v tomto prípade má nemecký koncern odkúpiť licenciu na používanie platformy.
Tentokrát však nejde o platformu pohonu, ale o elektronickú platformu, teda tú, ktorá sa stará o riadenie systémov ako sú asistenti riadenia či infotainment. Platforma nesie názov Four-Leaf Clover.
Ako bude vyzerať „VW z Číny“?
Ak chceme vedieť, ako budú vyzerať nové VW postavené na čínskej platforme od Xpeng, môžeme sa pozrieť na model Xpeng G9. Novinky určené primárne pre čínsky trh budú mať pod karosériou rovnakú techniku. VW však priznal, že tieto vozidlá sa môžu dostať aj do Európy.
Xpeng G9 je vybavený pokročilým asistentom riadenia X-PILOT vo verzii 4.0. Systém využíva desiatky senzorov a LiDAR, vďaka čomu umožňuje v určitých situáciách plne autonómnu jazdu vozidla.
O spracovanie veľkého množstva dát sa stará až dvojica čipov Nvidia Drive Orin. Vozidlo ďalej disponuje až gigabitovým pripojením a podľa slov automobilky je schopné stiahnuť OTA aktualizáciu softvéru už do 30 minút od vydania.
Aktualizácia sa dokáže nainštalovať aj počas jazdy bez toho, aby si to vodič nejakým spôsobom vôbec všimol. Nové čipy od Nvidie tiež umožňujú integráciu samodiagnostických funkcií.
Takto vyzerá demontáž a oprava batérie Škody Enyaq
G9 využíva 800V architektúru, ktorá umožňuje integrovať extrémne výkonné nabíjanie. Podľa automobilky dokáže auto získať za 5 minút na nabíjačke až 200 km dojazdu. Maximálny nabíjací výkon dosahuje 480 kW. Batéria s kapacitou 98 kWh zabezpečuje dojazd na úrovni 570 km.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
Európska únia opäť pretláča elektromobily. Chce predĺžiť finančnú výnimku, ktorá má odpísať spaľováky
BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Hit medzi proteínovými doplnkami ničí črevnú mikroflóru. Odborník ho spája s rakovinou hrubého čreva
Nenápadná firma z Petržalky vystrelila z tržieb pod 1 miliónom na 12,4 milióna eur. Biznis s liekmi raketovo rastie (EXPERT)
Chorvátsko hlási cenový šok. Najviac zdraželo obľúbené prímorské mestečko Slovákov
Nie je taký účinný, ako si myslíme: Expert vysvetlil, prečo končí preventívny ultrazvuk
Konsolidácia verejných financií za 3 miliardy eur nás bude bolieť. Minister financií pripravil 68 opatrení
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Uniknuté dokumenty odhalili problémy Nissanu. Reštrukturalizácia už začala
46 stupňov v tieni a výstrahy naprieč kontinentom. Európa zažíva extrémne leto
EÚ odobrila dotácie na elektrinu pre firmy. Podmienkou sú investície do úspor
Svet sa rozpadá na kusy. Guterres vyzýva na urgentné financovanie rozvoja
Vývoz dielov F-35 pre Izrael prešiel súdnou skúškou. Britský súd potvrdil kontroverzné licencie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP