Volkswagen potrebuje ušetriť 10 miliárd. Začína šetriť, príde aj drastický plán
Volkswagen sa chystá zaviesť úsporný program v hodnote 10 miliárd eur, ktorý bude zahŕňať obmedzenie vývoja nových modelov aj zníženie počtu zamestnancov, keďže spoločnosť zápasí s vysokými nákladmi a zníženou produktivitou. Na zámer spoločnosti upozornila agentúra Reuters.
Šéf značky Thomas Schaefer zdôraznil potrebu zvýšenia efektívnosti, pričom zdôraznil, že existujúce štruktúry a procesy spôsobili, že značka Volkswagen nie je konkurencieschopná, o čom sme informovali v samostatnom článku.
Opatrenia budú drastické
V súčasnosti prebiehajú rokovania medzi VW a jeho zamestnaneckou radou o programe znižovania nákladov. Táto iniciatíva predstavuje počiatočnú fázu širšieho celopodnikového úsilia o zvýšenie efektívnosti počas prechodu na elektrické vozidlá. Dotkne sa ale aj výskumu a vývoja vozidiel, ktoré má byť lacnejšie, rýchlejšie a ekologickejšie, dodáva agentúra Reuters v samostatnej správe.
V rámci programu „Accelerate Forward/Road to 6.5“ chce VW zaviesť úsporné opatrenia na všetkých úrovniach spoločnosti, pričom do roku 2026 chce ušetriť približne 10 miliárd eur. Cieľom iniciatívy „Cesta k 6,5“ je zlepšiť udržateľnosť o 6,5 % do roku 2026.
V rámci úsporných opatrení sa skráti čas vývoja nových vozidiel zo súčasných 50 mesiacov na 36 mesiacov. VW ubezpečuje, že toto skrátenie neohrozí kvalitu, ale predpokladá úsporu nákladov na vývoj vo výške približne 1 miliardy eur.
VW tiež plánuje vyrábať menej skúšobných prototypov, pričom ich počet chce v priebehu 36 mesiacov znížiť na polovicu v porovnaní s pôvodným plánom, čo prinesie ďalšie úspory vo výške 400 miliónov eur bez toho, aby bola ohrozená kvalita.
Očakáva sa, že zmeny v efektívnom riadení dodávateľského reťazca, zlepšenie popredajných služieb a ďalšia optimalizácia výrobných časov prinesú kombinované ročné úspory vo výške ďalších približne 770 miliónov eur.
Prepúšťanie bude zložitejšie
Opatrenia na znižovanie nákladov však budú mať vplyv aj na zamestnancov, pričom VW plánuje „sociálne zodpovedné“ personálne zmeny. Spoločnosť plánuje zastaviť nábor nových zamestnancov, stabilizovať platy, ponúknuť čiastočný odchod do dôchodku zamestnancom narodeným pred rokom 1967 a v prípade potreby rokovať o selektívnom ukončení pracovného pomeru na všetkých úrovniach. V administratíve plánuje spoločnosť znížiť náklady až o 20 %.
Zatiaľ čo sa spoločnosť predtým zaviazala, že nebude vykonávať prepúšťanie do roku 2029, Schaefer načrtol plány na využitie „demografickej krivky“ na zníženie počtu zamestnancov prostredníctvom dohôd o čiastočnom alebo predčasnom odchode do dôchodku.
Člen predstavenstva pre ľudské zdroje Gunnar Kilian objasnil, že hoci zníženie počtu zamestnancov bude zohrávať úlohu pri dosahovaní cieľa úspor vo výške 10 miliárd eur, väčšina plánu bude zahŕňať opatrenia nad rámec znižovania počtu zamestnancov. Kilian zdôraznil, že na dosiahnutie pozitívnych výsledkov je potrebné odstrániť duplicitné procesy a zbytočnú batožinu v spoločnosti.
Očakáva sa, že komplexné podrobnosti plánu úspor vrátane konkrétnych údajov o znižovaní počtu zamestnancov a alternatívnych opatreniach budú dokončené do konca roka. Úsilie VW o znižovanie nákladov je v súlade s jeho širšou stratégiou prispôsobiť sa vyvíjajúcemu sa automobilovému prostrediu s dôrazom na prechod k elektromobilite.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
Denne ušetrí 20 ton emisií. Európa má loď budúcnosti s tromi pohonmi, ktorú závidí aj Čína
Je to oficiálne: Elon Musk konečne spustil novú éru dopravy, prvé recenzie prekvapili (+videá)
Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
Dacia spôsobí cenovú revolúciu. Chystá elektromobil pod 15 000 eur, poznáme dojazd aj parametre
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Lekári v pohotovosti: Smrtiaca choroba postihla niekoľko detí, jedno na následky zomrelo
Mužov, ktorí ušli z psychiatrie, našli. Polícia odvolala pátranie
Prírodný zázrak pre zdravie čriev a chudnutie: Odborníci potvrdzujú jeho mnohostranné účinky
Košická nemocnica ako jediná prináša revolučnú liečbu. Problém trápi až 50 % Sloveniek
Prekvapivý zvrat vo výskume omega-3: Štúdia odhalila ich nečakaný vplyv na zápalové markery
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Denne ušetrí 20 ton emisií. Európa má loď budúcnosti s tromi pohonmi, ktorú závidí aj Čína
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Ak ju nesplníš, EÚ ti vezme vodičák. Slovákov čaká nezmyselná nová povinnosť
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
Obrovský zvrat v čínskej automobilke. BYD po rokoch raketového rastu nestíha predávať
Letecký gigant nakupuje vo veľkom. China Airlines investuje vyše 2 miliardy na nové Airbusy
Škoda valcuje Teslu. Tento elektromobil láme predajné rebríčky
600 metrov káblov zmizlo. Sabotáž paralyzovala trasu medzi Parížom a Londýnom
Bez plynu sa nedá vyrábať sklo, hliník ani chlieb. Klub 500 varuje pred dôsledkami zákazu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Lekári v pohotovosti: Smrtiaca choroba postihla niekoľko detí, jedno na následky zomrelo
Mužov, ktorí ušli z psychiatrie, našli. Polícia odvolala pátranie
Prírodný zázrak pre zdravie čriev a chudnutie: Odborníci potvrdzujú jeho mnohostranné účinky
Košická nemocnica ako jediná prináša revolučnú liečbu. Problém trápi až 50 % Sloveniek
Prekvapivý zvrat vo výskume omega-3: Štúdia odhalila ich nečakaný vplyv na zápalové markery
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené