Volkswagen potrebuje ušetriť 10 miliárd. Začína šetriť, príde aj drastický plán
Volkswagen sa chystá zaviesť úsporný program v hodnote 10 miliárd eur, ktorý bude zahŕňať obmedzenie vývoja nových modelov aj zníženie počtu zamestnancov, keďže spoločnosť zápasí s vysokými nákladmi a zníženou produktivitou. Na zámer spoločnosti upozornila agentúra Reuters.
Šéf značky Thomas Schaefer zdôraznil potrebu zvýšenia efektívnosti, pričom zdôraznil, že existujúce štruktúry a procesy spôsobili, že značka Volkswagen nie je konkurencieschopná, o čom sme informovali v samostatnom článku.
Opatrenia budú drastické
V súčasnosti prebiehajú rokovania medzi VW a jeho zamestnaneckou radou o programe znižovania nákladov. Táto iniciatíva predstavuje počiatočnú fázu širšieho celopodnikového úsilia o zvýšenie efektívnosti počas prechodu na elektrické vozidlá. Dotkne sa ale aj výskumu a vývoja vozidiel, ktoré má byť lacnejšie, rýchlejšie a ekologickejšie, dodáva agentúra Reuters v samostatnej správe.
V rámci programu „Accelerate Forward/Road to 6.5“ chce VW zaviesť úsporné opatrenia na všetkých úrovniach spoločnosti, pričom do roku 2026 chce ušetriť približne 10 miliárd eur. Cieľom iniciatívy „Cesta k 6,5“ je zlepšiť udržateľnosť o 6,5 % do roku 2026.
V rámci úsporných opatrení sa skráti čas vývoja nových vozidiel zo súčasných 50 mesiacov na 36 mesiacov. VW ubezpečuje, že toto skrátenie neohrozí kvalitu, ale predpokladá úsporu nákladov na vývoj vo výške približne 1 miliardy eur.
VW tiež plánuje vyrábať menej skúšobných prototypov, pričom ich počet chce v priebehu 36 mesiacov znížiť na polovicu v porovnaní s pôvodným plánom, čo prinesie ďalšie úspory vo výške 400 miliónov eur bez toho, aby bola ohrozená kvalita.

Očakáva sa, že zmeny v efektívnom riadení dodávateľského reťazca, zlepšenie popredajných služieb a ďalšia optimalizácia výrobných časov prinesú kombinované ročné úspory vo výške ďalších približne 770 miliónov eur.
Prepúšťanie bude zložitejšie
Opatrenia na znižovanie nákladov však budú mať vplyv aj na zamestnancov, pričom VW plánuje „sociálne zodpovedné“ personálne zmeny. Spoločnosť plánuje zastaviť nábor nových zamestnancov, stabilizovať platy, ponúknuť čiastočný odchod do dôchodku zamestnancom narodeným pred rokom 1967 a v prípade potreby rokovať o selektívnom ukončení pracovného pomeru na všetkých úrovniach. V administratíve plánuje spoločnosť znížiť náklady až o 20 %.
Zatiaľ čo sa spoločnosť predtým zaviazala, že nebude vykonávať prepúšťanie do roku 2029, Schaefer načrtol plány na využitie „demografickej krivky“ na zníženie počtu zamestnancov prostredníctvom dohôd o čiastočnom alebo predčasnom odchode do dôchodku.

Člen predstavenstva pre ľudské zdroje Gunnar Kilian objasnil, že hoci zníženie počtu zamestnancov bude zohrávať úlohu pri dosahovaní cieľa úspor vo výške 10 miliárd eur, väčšina plánu bude zahŕňať opatrenia nad rámec znižovania počtu zamestnancov. Kilian zdôraznil, že na dosiahnutie pozitívnych výsledkov je potrebné odstrániť duplicitné procesy a zbytočnú batožinu v spoločnosti.
Očakáva sa, že komplexné podrobnosti plánu úspor vrátane konkrétnych údajov o znižovaní počtu zamestnancov a alternatívnych opatreniach budú dokončené do konca roka. Úsilie VW o znižovanie nákladov je v súlade s jeho širšou stratégiou prispôsobiť sa vyvíjajúcemu sa automobilovému prostrediu s dôrazom na prechod k elektromobilite.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
-
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
