Renomovaná nemecká automobilka sa rozhodla priniesť na čínsky trh model, ktorý má zaujať fanúšikov menších mestských SUV. Produkcia tejto dostupnej novinky už bola pritom spustená v Čcheng-tu, informuje China.org. Z niekdajšieho modelového radu VW sa stala v Číne samostatná značka, ktorá teraz zákazníkom prináša Jettu VS5 za veľmi rozumnú cenu.

Segment lacných automobilov sa neustále rozširuje o nové kúsky, ktoré majú prilákať zákazníkov žiadajúcich nízku cenu a slušnú výbavu. VW sa preto rozhodol v spolupráci so spoločnosťou FAW rozbehnúť v Číne výrobu dostupného modelu Jetta VS5, ktorá už od minulého piatka schádza z výrobnej linky v provincii S’-čchuan.

Lacná čínska alternatíva Karoqu za rozumnú cenu

Na pohľad pripomína Seat Atecu a Škodu Karoq, no tento konkrétny model je zatiaľ výhradne určený iba pre čínsky trh, kde jeho cenu VW poprvýkrát v histórii stanovil na menej ako 100 000 juanov, informuje Autonews. Výsledná cena tejto novinky tak bola stanovená na 89 800 juanov, čo je necelých 11 800 €. Malé SUV s dĺžkou 4,419 mm, šírkou 1,841 mm, výškou 1,616 mm a rázvorom kolies 2,630 mm teda nie je žiadnym obrom a pohodlne zvládne aj preplnené čínske uličky.

Nenechaj si ujsť
Totálna ofenzíva voči Tesle: Volkswagen naleje 900 miliónov eur do najväčšej továrne na výrobu batérií v Európe

Pod kapotou sa zatiaľ skrýva iba jediná motorizácia. VW doprial Jette VS5 1,4 litrový 4-valec TSI s výkonom 150 konských síl a krútiacim momentom 250 Nm. K motoru je možné vybrať 5-stupňový manuál alebo 6-stupňový automat od japonského dodávateľa Aisin Seiki. Výrobca sa tak nerozhodol pre 1,5 TSI Evo motor a 7-stupňovú dvojspojkovú DSG prevodovku hlavne kvôli výslednej cene vozu. Prijateľná cena v základe sa môže následne vyšplhať vo vyššej výbave aj na menej ako 16 000 €.

Zobraziť celú galériu (2)
Tafra Channel/YouTube

Cene však musel prispôsobiť aj výbavu v interiéri a hoci tu nájdeme veľký displej, prémiovejšie prvky výbavy a kvalitnejšie materiály museli ustúpiť bokom. Prvé kusy tejto novinky by mali byť zákazníkom doručené už v septembri, pričom VW počíta, že do decembra tohto roka otvorí až 200 vlastných predajní s logom tejto dcérskej značky.

Zatiaľ nie je jasné či sa podobný lacný kúsok od berlínskej automobilky dostane aj do Európy. Pokiaľ by sa tak stalo, na trhu by sa objavila silná konkurencia pre Daciu a ďalšie dostupné modely iných značiek.

Pošli nám TIP na článok



Tech