Švédsky startup Northvolt zaoberajúci sa výrobou batérií dostane tučnú investičnú injekciu. Volkswagen doň naleje 900 miliónov eur v snahe vyrovnať sa Tesle a jej Gigafactory.
Portál Clean Technica nedávno priniesol správu, že švédskemu startupu s názvom Northvolt v raste finančne pomôže Volkswagen. Ten totižto do spoločnosti zaoberajúcej sa vývojom a výrobou batérií prispeje sumou 900 miliónov eur. Na oplátku bude vlastniť 20 % podiel v Northvolte a bude mať jedno miesto v správnej rade. Volkswagen tak myslí na budúcnosť a snažil sa pripojiť k ostatným konkurentom v podobe BMW, Scanie, ABB, Siemensu a mnohých iných, ktorí taktiež javili o startup veľký záujem.
Prečo práve Northvolt?
Ako informuje magazín Shifted, zakladateľmi spoločnosti Northvolt sú Peter Carlsson a Paolo Cerruti, ktorí niekoľko rokov pracovali na manažérskych pozíciách v Tesle. Pred tromi rokmi ju však opustili v snahe založiť vo Švédsku novú spoločnosť, ktorá by bola konkurenciou Tesly pre Európu. Tá totižto neustále tlačí na znižovanie emisií a výroba efektívnych a inovatívnych batérii vo veľkom merítku v nej chýbala.
We’re building solutions for a cleaner future, but we can’t do it alone. We’re #recruiting for Process Operators, Maintenance Technicians, and Material Handlers to lead operations at Northvolt Labs in #Västerås, Sweden. #Apply at https://t.co/JkuJtGj2m1 pic.twitter.com/Od3tZSQ1xc
— Northvolt (@northvolt) July 4, 2019
Keď pred 3 rokmi Carlsson vyhlásil, že chce vybudovať startup s hodnotou 3 miliárd eur, každý si myslel, že je bláznom. Potenciál projektu a silnú iniciatívu jeho zakladateľov si ale uvedomili viaceré spoločnosti, vrátane Volkswagenu, ktorý do nej nalial najviac. Samotný Carlsson na margo svojich predstáv poznamenal: „Niektorí zjavne pochybovali o tom, či je skutočne možné projekt tejto veľkosti uskutočniť, ale vždy sme mali pevnú vieru, že to bude fungovať.“
Prvým krokom je obrovská továreň
Northvolt po finančnej injekcii plánuje vybudovať vo švédskom Skellefteå do roku 2021 obrovskú továreň na batérie, ktorá by mala konkurovať továrni Gigafactory, ktorú vlastní Tesla. Ako ďalej uvádza portál Shifted, prvým cieľom spoločnosti je produkovať 16 GWh kapacity batérií ročne. Po úplnom dokončení sa objem kapacity zvýši na dvojnásobok, teda na 32 GWh ročne v celkovom súčte kapacity vyrobených batérií.
Dorovnať konkurenciu v podobe Tesly ale nebude ľahké. Jej továreň Gigafactory bude totižto po svojom dokončení nasledujúci rok najväčšou budovou sveta. Už teraz produkuje 32 GWh kapacity batérií ročne a po dokončení to bude až 60 GWh. Northvolt si ale nekladie masovú výrobu ako jediný cieľ. Jej ďalším cieľom tiež udržateľnosť. Pracuje na vývoji batérií, ktoré by mali byť najekologickejšie na svete s tým, že budú recyklovateľné a budú minimalizovať svoj dopad na životné prostredie.
Teraz čítajú

Takto vyzerá extrémne rýchle nabíjanie nového Hyundai Ioniq 5 v praxi

PRIPOMIENKA RECENZIA: Ani plug-in hybrid nezničil BMW, stále má povestnú radosť z jazdy. 330e však trpí zásadným nedostatkom

Slováci dostávajú najlacnejšiu Škodu Enyaq. Koľko stojí a čo ponúka?

VW prišiel s radikálnym plánom. Predaje elektromobilov chce zdvojnásobiť už za pár rokov

Taycan ako crossover? Porsche predstavilo "praktickú" verziu luxusného elektromobilu, zvládne aj terén
Články, ktoré hýbu svetom

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Môže za smrť 14 ľudí a NASA musela klamať, aby vôbec fungoval. Toto je príbeh Raketoplánu

Euro Truck Simulator 2 dostane veľké rozšírenie. Vodiči sa konečne pozrú aj na východ Európy

Klimatická zmena nás nezabije. Ešte predtým sa ľudstvo udusí kvôli kríze, ktorá je doslova za rohom

V Bratislave vznikol podnik s najpálivejšími krídelkami na Slovensku. Recepty si vymýšľajú sami a Slováci ich milujú
