Svetová jednotka vo výrobe stavebných zariadení dosiahla významný míľnik v oblasti ekologických technológií. Vodíkový spaľovací motor (H2 ICE) spoločnosti JCB získal oficiálne schválenie na komerčné používanie, čo otvára dvere k predaju a využívaniu tejto prelomovej technológie v celej Európe.

Certifikáciu odobrilo celkovo 11 regulačných orgánov, pričom prvú vydal Holandský úrad pre vozidlá (RDW). Následne získal motor zelenú aj v ďalších európskych krajinách, ako sú Spojené kráľovstvo, Nemecko, Francúzsko, Španielsko, Belgicko, Poľsko, Fínsko, Švajčiarsko či Lichtenštajnsko. V priebehu roka 2025 sa očakáva rozšírenie certifikácie aj do ďalších štátov, čím sa ešte viac rozšíri trh pre túto inovatívnu technológiu. Na tému upozornil portál MyElectricSparks.

Miliónová investícia a tri roky intenzívneho vývoja

JCB investovala do projektu H2 ICE úctyhodných 118 miliónov eur a na vývoji motora pracovalo viac ako 150 inžinierov, ktorí za tri roky vytvorili cez 130 prototypov. Tieto motory boli podrobené dôkladným testom v reálnych podmienkach na rôznych strojoch, ako sú rýpadlo-nakladače, teleskopické manipulátory Loadall a generátory.

„Toto je pre JCB veľmi významný moment. Začať nový rok certifikáciou v toľkých európskych krajinách je skvelý signál pre budúcnosť vodíkovej spaľovacej technológie. JCB v posledných rokoch dokázala, že táto technológia predstavuje plnohodnotné riešenie bez emisií pre stavebníctvo a poľnohospodárstvo,“ vyjadril sa Lord Anthony Bamford, predseda JCB.

vodíkový motor JCB
JCB

Bamford navyše ocenil tím britských inžinierov, ktorí podľa jeho slov pracovali neúnavne, aby túto fázu dosiahli.

Vodík ako budúcnosť stavebných strojov

Vodíkový motor od JCB je prvým plne funkčným spaľovacím motorom na svete, ktorý používa vodík ako palivo. Na rozdiel od elektrických batériových riešení využíva táto technológia existujúcu architektúru motorov, čo znamená, že je nákladovo efektívnejšia a škálovateľná. Tento prístup nielenže rieši problém s emisiami, ale tiež zabezpečuje, že prechod na zelenú energiu je praktický a finančne dostupný.

Motor bol navrhnutý tak, aby ponúkal rovnaký výkon ako tradičné dieselové motory, ale s nulovou produkciou oxidu uhličitého. Táto vlastnosť dokonale zodpovedá rastúcej potrebe udržateľnosti v stavebníctve a poľnohospodárstve, kde sa čoraz väčší dôraz kladie na ochranu životného prostredia.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP