Konkurent s pevným zázemím

Na rozdiel od Nikoly, Toyota už roky úspešne buduje svoj vodíkový program. Japonský gigant investoval značné prostriedky do vývoja a produkcie vodíkových vozidiel, čím získal náskok pred menšími a menej stabilnými hráčmi. Modely od Toyoty ukazujú, že vodík môže byť funkčnou alternatívou, ak sa správne implementuje do produktovej stratégie.

Toyota nielenže disponuje obrovskými zdrojmi, ale má aj silnú povesť, ktorá jej umožňuje využiť dopyt po ekologických technológiách. Táto stabilita len zdôrazňuje, aké zložité je pre nováčikov, ako je Nikola, preraziť v automobilovom priemysle.

Nezabúdajme ani na Hyundai

Hyundai predstavil nový koncept INITIUM, ktorý by mohol zmeniť pohľad na pohon vozidiel a priniesť do sveta alternatívnych pohonov novú dimenziu. Hoci ich línia elektromobilov Ioniq je na vzostupe a stále silná, juhokórejská automobilka sa neuspokojuje len s jednou technológiou. Viac sa môžeš dočítať v samostatnom článku.

Neistá budúcnosť Nikoly

Nikola stojí pred kritickou otázkou, či dokáže zvrátiť svoj pád. S pravdepodobnosťou bankrotu, ktorá podľa odhadov presahuje 80 % v priebehu dvoch rokov, musí firma rýchlo nájsť spôsob, ako si zachovať relevanciu na trhu. Zároveň jej situáciu komplikujú pokusy etablovaných značiek, ako je Toyota, ovládnuť trh s vodíkovými technológiami.

Nikola bola kedysi považovaná za priekopníka v oblasti ekologickej dopravy, no dnes čelí obrovskej výzve – nielen prežiť, ale aj nájsť udržateľný model pre svoje podnikanie. Ako sa situácia vyvinie, zostáva otázne, no jedno je isté: automobilový trh neodpúšťa chyby a neúspech.

V Bratislave začnú jazdiť prvé štyri vodíkové autobusy. Vieme ako vyzerajú

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP