Pohon budúcnosti má problém. Americký líder finančne skolaboval, prepočítal sa v cene
Konkurent s pevným zázemím
Na rozdiel od Nikoly, Toyota už roky úspešne buduje svoj vodíkový program. Japonský gigant investoval značné prostriedky do vývoja a produkcie vodíkových vozidiel, čím získal náskok pred menšími a menej stabilnými hráčmi. Modely od Toyoty ukazujú, že vodík môže byť funkčnou alternatívou, ak sa správne implementuje do produktovej stratégie.
Toyota nielenže disponuje obrovskými zdrojmi, ale má aj silnú povesť, ktorá jej umožňuje využiť dopyt po ekologických technológiách. Táto stabilita len zdôrazňuje, aké zložité je pre nováčikov, ako je Nikola, preraziť v automobilovom priemysle.
Nezabúdajme ani na Hyundai
Hyundai predstavil nový koncept INITIUM, ktorý by mohol zmeniť pohľad na pohon vozidiel a priniesť do sveta alternatívnych pohonov novú dimenziu. Hoci ich línia elektromobilov Ioniq je na vzostupe a stále silná, juhokórejská automobilka sa neuspokojuje len s jednou technológiou. Viac sa môžeš dočítať v samostatnom článku.
Neistá budúcnosť Nikoly
Nikola stojí pred kritickou otázkou, či dokáže zvrátiť svoj pád. S pravdepodobnosťou bankrotu, ktorá podľa odhadov presahuje 80 % v priebehu dvoch rokov, musí firma rýchlo nájsť spôsob, ako si zachovať relevanciu na trhu. Zároveň jej situáciu komplikujú pokusy etablovaných značiek, ako je Toyota, ovládnuť trh s vodíkovými technológiami.
Nikola bola kedysi považovaná za priekopníka v oblasti ekologickej dopravy, no dnes čelí obrovskej výzve – nielen prežiť, ale aj nájsť udržateľný model pre svoje podnikanie. Ako sa situácia vyvinie, zostáva otázne, no jedno je isté: automobilový trh neodpúšťa chyby a neúspech.
V Bratislave začnú jazdiť prvé štyri vodíkové autobusy. Vieme ako vyzerajú
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

„Čierne zlato“ z Černobyľa ohúrilo vedcov. Organizmus, ktorý sa živí žiarením, môže raz chrániť ľudstvo

Vianočná finančná injekcia pre seniorov: Dnes sa začína vyplácať 13. dôchodok, niektorí získajú až 667 eur navyše
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
Obrovská blamáž nemeckej armády. Z kamióna ukradli 20-tisíc kusov munície
Susedná krajina sa stáva vesmírnou veľmocou. Ich satelity už na Zem posielajú prvé dáta
Európa stojí pred najdrahším rozhodnutím desaťročia. Ak nepomôže Ukrajine, stratí 1,8 bilióna dolárov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

„Čierne zlato“ z Černobyľa ohúrilo vedcov. Organizmus, ktorý sa živí žiarením, môže raz chrániť ľudstvo




