Dnešné sociálne siete žijú predovšetkým vďaka príjmom z reklám. Okrem toho obsahujú rôzne algoritmy, vďaka ktorým sú niektoré príspevky viac v popredí. Jednou z posledných kontroverzií, bolo zavedenie Prieskumníka na Facebooku, čo spočiatku spôsobilo výrazné prepady sledovanosti stránok.

Preto v poslednej dobe vzniklo viacero sociálnych sietí, ktoré však rovnako rýchlo aj zanikli. Trendom posledných dní je Vero, ktoré má ambície predbehnúť Instagram či Facebook. Ciele sú to rozhodne vysoké, nakoľko ide o časom overené aplikácie, ktoré používajú milóny ľudí po celom svete a presadiť sa na tomto trhu môže byť veľmi ťažké.

Netradičný obchodný model

Aplikácia je zameraná na fotogafie a videá používateľov a náramne sa podobá na Instagram. Príspevky sú však v chronologickom poradí, takže sa zoraďujú podľa toho, kedy boli pridané. Neobsahuje žiadne špeciálne algoritmy, vďaka ktorým by boli niektoré príspevky v popredí. Rovnako tak je úplne bez reklám, čo jej ešte viac zvyšuje na obľúbenosti. Oficiálne aplikácia vznikla v roku 2015, no až teraz sa o ňu vzbudil enormný záujem. V App Store patrí medzi najpopulárnejšie a rovnako tak na tom je aj v Google Play.

Nenechaj si ujsť!
Facebook bude v Messengeri okresávať funkcie. Je ich priveľa

Z čoho teda aplikácia zarába? Prvotný plán spoločnosti bol taký, že prvých milión používateľov bude mať k aplikácií bezplatný prístup. Neskôr by sa mal zaviesť poplatok na spôsob predplatného. Aj keď už je daný míľnik dosiahnutý, vzhľadom na veľký záujem zo strany používateľov a faktu, že ide o beta verziu, je aplikácia stále dostupná na stiahnutie zdarma. Zatiaľ nemá spoločnosť stanovený ani konkrétny plán, no vedenie tvrdí, že informácie už čoskoro zverejní.

Jej vývojárom je Ayman Hariri, miliardár a syn bývalého libanonského premiéra, Rafica Haririho, ktorý bol v roku 2005 zavraždený. Zo začiatku pôsobil v spoločnosti Saudi Oger ako zástupca generálneho riaditeľa. Po správach, že spoločnosť zamestnancov nevypláca z nej v roku 2013 odišiel. V súvislosti so sociálnou sieťou Vero sa však takisto vyskytuje istá kontroverzia, nakoľko niekoľko zamestnancov je ruskej národnosti.

Vzhľadom na nedávne odhalenie, že Rusko zneužívalo sociálne siete na propagáciu Donalda Trumpha v prezidentských voľbách v roku 2016, niektorí ľudia spochybňujú dôveru voči tejto aplikácií. Spoločnosť Vero však v tom nevidí nič zlé a naopak vyzdvihuje fakt, že je globálna technologická spoločnosť, ktorá má vývojárov z celého sveta.

Pošli nám TIP na článok



Aplikácie