Veľký test dojazdu najlacnejších elektomobilov má prekvapivého víťaza. Ktoré auto “klame” najmenej?
Spoločnosť AutoBest poriadne preverila schopnosti najdostupnejších elektromobilov na trhu. V rámci akcie EcoBest Challenge 2021 preverila dojazd najnovších elektromobilov na trhu a porovnala ho s udávanými hodnotami podľa WLTP. Viaceré modely veľmi milo prekvapili.
Z praxi vieme, že hodnoty dojazdu udávané podľa WLTP sa v reálnych podmienkach nie vždy dajú dosiahnuť. Aj keď sa európska komisia snaží neustále zlepšovať metodiku, na základe ktorej testuje dojazd elektromobilov, v skutočnom svete sa jazdné podmienky neustále menia, čo samozrejme vplýva aj na samotný dojazd vozidla.
V rámci testu EcoBest Challenge 2021 sa spoločnosť AutoBest pozrela na dojazd cenovo najdostupnejších elektromobilov, ktoré sú v súčasnosti dostupné na trhu. Do testu preto dostali vozidlá, ktoré svojou cenou nepresahujú cenovku 32 000 € bez dane a zároveň je ich udávaný WLTP dojazd vyšší ako 200 km.
Homologizovanú hodnotu nedosiahol ani jeden
Testovaciu porotu tvorilo až 32 odborníkov z celej Európy, ktorí si vozidlá menili po 25 km. Testovacia trasa zahŕňala diaľnice, okresky aj mesto a vodiči jazdili štandardným štýlom, počas pracovných dní aj víkendov a zároveň využívali všetky komfortné funkcie auta.
Testované elektromobily dokonca vybili až na úplnú nulu. Jazdili s nimi aj po tom, čo im palubný počítač ukázal nulový dojazd a mnohé z nich prešli aj po tom ešte desiatky kilometrov.
Prekvapivý víťaz
Elektromobil, ktorý sa naviac priblížil reálnym dojazdom tomu, ktorý uvádza metodika WLTP, je zároveň aj najlacnejším. Ide o Daciu Spring, ktorá sa WLTP dojazdu priblížila až na 98 % a v reálnych podmienkach sa jej tak podarilo prejsť 221 km.
Po zobrazení nulového dojazdu Spring prešiel ešte ďalších 31 km, čo je tiež pozoruhodný výkon. Pri tomto elektromobile sa tak nemusíš obávať toho, že by ťa niekde „nechal“.
Úplne najhoršie si viedol Citroen C4, ktorý v reálnych podmienkach prešiel takmer o 100 km menej, ako udáva metodika WLTP. S dojazdom 262 km sa jej priblížil iba na 74 % a po zdanlivom vybití prešiel ešte ďalších 18 km.
Absolútne najviac prešiel po ukázaní nulového dojazdu Nissan Leaf, ktorý so zdanlivo prázdnou batériou dokázal prekonať ešte ďalších 37,8 km.
Segment s dlhšou návratnosťou
Vo väčšine prípadov je stále pravda, že elektrické auto je podstatne drahšie, než jeho alternatíva so spaľovacím motorom. Toto však nie vždy platí. Pri našich porovnaniach vyšlo, že čím výkonnejšie a prémiovejšie vozidlo si zákazník kupuje, tým je rozdiel medzi spaľovákom a elektromobilom nižší.
Mestské vozidlá sú predovšetkým malé, lacné a nepotrebujú až tak veľký výkon. Z toho vyplýva, že rozdiel v cene mestského elektromobilu a mestského spaľováku by mal byť najväčší.
Je to paradox, ale pri mestskom elektromobile sa ti veľmi jednoducho môže stať, že finančný rozdiel obstarávacej ceny v porovnaní so spaľovákom sa nemusí vrátiť ani za desiatky rokov prevádzky.
Pri porovnaní mestského elektromobilu Renault Zoe a obľúbeného lacného auta Slovákov – Škody Fabia vyšlo, že po spočítaní úspor na palive by sa rozdiel v obstarávacej cene v tom najlepšom prípade vrátil až za 19 rokov jazdenia, respektíve po prejdení takmer 300 000 km.
V tomto prípade nemožno v žiadnom prípade hovoriť o skorej návratnosti a následnom šetrení na jazde. Rozdiel v obstarávacej cene je totiž priveľký. Tu sme narazili na jeden zásadný problém. V súčasnosti nám na trhu chýbajú rýdzo mestské elektromobily, akým bola napríklad Škoda Citigo-e či VW e-UP. Porovnanie elektrickej Citigo s tou spaľovacou totiž odhaľuje pozitívnejšie čísla.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Známa sieť čerpacích staníc zatvára stovky prevádzok. Nahradia ich nabíjačky pre elektromobily
Vstupuje do novej éry. Milovaná automobilka Slovákov odhalila luxusnú konkurenciu pre Tesla Model Y
Toto je elektromobil, ktorý nahradí legendárny Golf GTI. Volkswagen mu dal 320 koní a gigantickú batériu
Prudké zľacňovanie strieda nečakané zdraženie. Tesla zvyšuje cenu najobľúbenejšieho elektromobilu
Toyota našla jediný spôsob, ako pochovať elektromobily. Takto chce spaľováky zbaviť emisií
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Toyota našla jediný spôsob, ako pochovať elektromobily. Takto chce spaľováky zbaviť emisií
- Vstupuje do novej éry. Milovaná automobilka Slovákov odhalila luxusnú konkurenciu pre Tesla Model Y
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
- Budú stáť pod 13 000 €. Známy výrobca zaplaví trh lacnými elektromobilmi, ktoré si zamiluješ
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
-
- Toyota našla jediný spôsob, ako pochovať elektromobily. Takto chce spaľováky zbaviť emisií
- Budú stáť pod 13 000 €. Známy výrobca zaplaví trh lacnými elektromobilmi, ktoré si zamiluješ
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
- Schválili najprísnejšiu emisnú normu v histórii. Euro 7 posiela spaľováky do dôchodku
-
- Za Cybertruck zaplatili statisíce eur. Ford a Porsche ho kúpili na „čiernom trhu” s jediným cieľom
- Schválili najprísnejšiu emisnú normu v histórii. Euro 7 posiela spaľováky do dôchodku
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
- Najpopulárnejší elektromobil Slovákov má problém. Automobilka obmedzuje jeho výrobu
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
Nemecko zintenzívnilo výskum a vývoj v oblasti umelej inteligencie
Samosprávy môžu žiadať financie na zaistenie kyberbezpečnosti do konca apríla
AI upozornila na snahy Ruska o zmenu etnického zloženia Krymu
Tender na nový informačný systém obchodného registra stále neukončili
Najväčšia autopožičovňa na svete Hertz mení šéfa aj stratégiu, elektromobily už nechce
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené