Neustále klesajúce úrokové sadzby na hypotékach a zavedenie špeciálneho odvodu pre banky (ktorým zisk klesol aj o vyše polovicu, píše portál Pravda) spôsobujú, že sa banky snažia získať peniaze spôsobmi, na ktoré doplácajú predovšetkým bežní ľudia. Zvýšenie poplatkov preto postupne oznámili viaceré bankové domy ako Poštová Banka, Unicredit Bank či Prima Banka, ku ktorým sa neskôr pridala aj Tatra banka a Slovenská sporiteľňa.

Zmeny sa týkajú predovšetkým poplatkov za vedenie účtu, či dodatkových služieb vykonávaných priamo na pobočke. V tomto prípade je reč napríklad o vkladoch, výberoch, výpisoch, no zmenou prešli aj poplatky za výber z bankomatov iných bánk či za doručenie výpisov prostredníctvom Slovenskej pošty.

Okrem toho v súvislosti so súčasnou situáciou banky avizovali, že postupne začnú sprísňovať podmienky pre získanie spotrebných alebo hypotekárnych úverov. Problém je hlavne v tom, že z niektorých akceptovateľných príjmov sa dočasne stanú neakceptovateľné. Zatiaľ tieto opatrenia nastavuje len zopár bánk, no ďalšie sa k nim môžu postupne pridávať.

Veľká snaha bánk je tiež priamo prispôsobená na prvky digitalizácie, a tak aj tieto vyššie poplatky nútia ľudí čoraz častejšie využívať online služby bánk.

Cena za vedenie účtu ostáva nemenná

Príkladom, akým banky zvyšujú svoje poplatky, môže byť aj Tatra banka, ktorá už dlhodobo patrí k bankovým inštitúciám, kde je poplatok za vedenie bežného účtu jeden z najväčších. Rovnako ako aj v iných prípadoch, aj tu sa však vieš správnym využívaním moderných online bankových služieb dostať na nulovú hranicu a účet tak mať zadarmo.

Navýšenie poplatkov sa týka predovšetkým úkonov priamo na pobočke, čo je zároveň snahou odbremeniť pracovníkov od úloh, ktoré si môžu zákazníci rýchlo a jednoducho zadať prostredníctvom Internet bankingu či pomocou mobilnej aplikácie a vyhnúť sa tak celkovo týmto poplatkom.

Pridala sa aj Slovenská sporiteľňa

Banka od 1. júna 2020 zvyšuje poplatky pri hotovostných aj bezhotovostných platobných službách, či sporiacich produktoch. Zmena sa dotkne aj podmienok poskytovania bezplatného vedenia účtu a zasielania výpisov, budú zahrnuté nové služby pri legislatívnych účtoch.

Banka zrušila poskytovanie 50 % zľavy za vedenie účtu. Poskytnutá bude už len 100 % zľava, kde budú taktiež stanovené podmienky na získanie. Pre všetkých klientov platí, že ak podmienky polovičnej alebo plnej zľavy splnili vo februári, zľavu im automaticky bez ohľadu na to, či aktuálne budú spĺňať podmienky, banka ponechá až do konca septembra 2020, teda aj v období po zmene cenníka.

Banka si totiž uvedomujeme, že v dôsledku koronavírusu ľudia nakupujú menej a v najbližších mesiacoch môže byť pre nich zložité splniť podmienku platieb kartou či pravidelného sporenia.

  • SMS poplatok stúpne z jedného eura na 2 €
  • Potvrdenie o vykonaní domáceho prevodu zdražie na 10 € (pôvodne 5 €)
  • Jednorazový príkaz na úhradu na pobočke bude za poplatok 5 € (pôvodne 3 €)
  • Urgentný prevod cez elektronické služby zdražie na 10 € (pôvodne 8 €)
  • Zmena alebo zrušenie trvalého príkazu alebo súhlasu s inkasom na pobočke bude za 5 €
    (pôvodne 3 €)
  • Vklad hotovosti na účet zdražie na 3 € (z 0,50 €)
  • Výber hotovosti z účtu bude stáť 6 € (pôvodne 4 €)
  • Za zasielanie výpisov v papierovej forme poštou klient zaplatí 1 €

Každá banka však k zvyšovaniu postupuje iným spôsobom a preto ti na záver ešte prinášame pohľad na zmeny, ktoré nastali aj v ostatných bankách.

Zmena poplatkov v Poštovej Banke
s účinnosťou od 01.03.2020

Zmena poplatkov v Prima Banke
s účinnosťou od 01.05.2020

Pošli nám TIP na článok



Zo Slovenska