Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Vojna na mediálnom poli v Európe pokračuje. Propagandistická televízia Russia Today, ako aj ruská mediálna agentúra Sputnik, dostávajú v Európe červenú. Túto informáciu oznámila na svojom Twitteri Predsedníčka európskej komisie Ursula von der Leyen.

Ide o reakciu Európskej únie na aktuálnu situáciu v Ukrajine. Propagandistické média riadené Ruskom už v Európe nebudú môcť ďalej obhajovať Putinove kroky, píše Hollywood Reporter.

„Russia Today a Sputnik, ako aj ich dcérske spoločnosti, už nebudú môcť šíriť svoje lži, aby ospravedlnili Putinovu vojnu a zasiali rozdelenie v našej únii,“ povedala predsedníčka Európskej komisie Ursula von der Leyenová. „Takže vyvíjame nástroje na zákaz ich toxických a škodlivých dezinformácií v Európe.“

Zákaz dvoch najväčších propagandistických médií z Ruska je údajne len začiatok širšieho plánu v boji proti dezinformáciám. Niektorí poskytovatelia TV služieb však už tento boj začali pred samotnou úniou.

Televíziu odstránili zo svojej ponuky

Niektoré európske krajiny už z “bezpečnostných dôvodov” blokujú vysielanie ruskej televízie RT, na ktorej obsah má dosah priamo Kremeľ. Susedná Česká republika dokonca zašla ešte ďalej. Registrátor domén CZ.NIC po konzultácii s vládou začal blokovať niekoľko najznámejších konšpiračných webov.

V piatok okolo 18:00 vyradil dvojicu pro-ruských kanálov Russia Today (RT) a RT Documentary aj Telekom. Kanál RT zmizol aj z ponuky televízie od SWAN-u a UPC Broadband Slovakia. Je veľmi pravdepodobné, že ostatní operátori sa pridajú v najbližších hodinách alebo dňoch.

Do boja sa zapája aj Google

Spoločnosť Alphabet, materská firma Googlu, informovala, že suspenduje speňažovanie reklám ruských štátnych médií na jej platformách. Znamená to, že napríklad televízia Russia Today (RT) a ďalšie kanály nebudú môcť získavať peniaze z reklám na službe YouTube a ďalších webstránkach a aplikáciách spadajúcich pod Alphabet.

Ruské štátne médiá podľa vyhlásenia firmy, ktoré cituje spravodajský portál BBC, tiež už nebudú môcť kupovať reklamu prostredníctvom Google nástrojov, dávať reklamy do služieb Googlu alebo inak využívať jej reklamnú technológiu na generovanie príjmov.

Hovorca spoločnosti rozhodnutie pripísal „mimoriadnym okolnostiam“ a avizoval, že ak to bude potrebné, Alphabet podnikne ďalšie kroky.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú