Plug-in hybridný pohon sa stáva v dobe čistej elektrifikácie doslova „nadávkou“. Mnohí motoristi o nabíjateľných hybridoch tvrdia, že spájajú to najhoršie z oboch svetov, teda nevýhody spaľováku aj elektromobilu.

Čo tak sa na plug-in hybrid pozrieť z opačnej stránky a skúsiť nájsť to najlepšie z oboch svetov?  Kúpna cena plug-in hybridu je podstatne vyššia než cena čistého spaľováku. Napríklad Peugeot 308 s benzínovou 1,2-kou začína na sume 21 190 €, zatiaľ čo plug-in hybridná motorizácia štartuje na 33 690 €.

Aj servis je určite drahší ako pri elektromobile, nakoľko sa v plug-in hybridnom aute nachádza spaľovací motor. No či veríš, alebo nie, aj takéto auto môže byť pre niekoho absolútne ideálnym riešením.

Takto vyzerá ideálny mesiac s plug-in hybridom

Aby sa plug-in hybridné auto naozaj vyplatilo, majiteľ musí čo najviac využívať elektrický pohon. S malou, 12,4 kWh batériou v prípade Peugeot 308, sa rozhodne nedá na elektrinu jazdiť krížom-krážom po Slovensku. Akumulátor v drvivej väčšine plug-in hybridov obmedzuje využívanie elektrického pohonu iba v rámci mesta, respektíve okreskového jazdenia v okruhu zhruba 50 km.

Tri tipy, ako jazdiť s plug-in hybridom čo najefektívnejšie:

  1. Nabíjaj vždy, keď je to možné
    • Aby si čo najviac znížil benzínovú spotrebu, pripoj auto k nabíjačke vždy keď stojí
    • Aj krátke polhodinové „pricucnutie“ vie dobiť energiu na pár kilometrov čisto elektrickej jazdy
  2. Elektrinu využívaj primárne v meste
    • Jazdu v elektrickom režime si šetri primárne do mesta
    • Tam, kde majú spaľováky najväčšiu spotrebu, teda v meste, je paradoxne elektromotor najúspornejší
    • Pri jazde po diaľnici naopak primárne jazdi na benzín, alebo využi hybridný režim, ktorý sám prepína medzi spaľovacím motorom a elektromotorom
  3. Jazdi plynulo s ľahkou nohou
    • Jazda s ľahkou nohou na plyne dokáže zvýšiť elektrický dojazd v meste o niekoľko kilometrov
    • Ak sa chceš elektrickým dojazdom priblížiť čo najviac k WLTP hodnote 60 km, brzdi jemne, aby si čo najviac využíval rekuperáciu

Veľa ľudí však 20 dní z celého mesiaca nenajazdí denne viac ako týchto 50 km cestou do práce a naspať, takže po väčšinu mesiaca by mohli skutočne jazdiť iba na elektrický pohon. Tie zvyšné dni môžu predstavovať rôzne víkendové výlety či presuny za rodinou. Tu už batéria nestačí a na rad prichádza spaľovací motor, ktorému však ten elektrický stále dokáže výrazne pomáhať.

V meste jazdíš až 4-krát lacnejšie ako so spaľovákom
Tento článok je dostupný členom Fontech PREMIUM

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú