Nedávno po internete kolovali správy o tom, aký veľký tlak je vyvíjaný na zamestnancov herného štúdia Rockstar Games a ako sú nútení k extrémnym nadčasom. Štúdio tieto správy odmieta a postavilo sa zaň aj viacero zamestnancov, ktorí tieto správy vyvrátili.

Jeden zo zamestnancov sa dokonca vyjadril v zmysle, že pracovať pre Rockstar bolo akoby mal človek neustále pri hlave zbraň. Ďalší z nich opísal štúdio ako najviac intenzívne pracovisko aké si si vieš predstaviť, ktoré je navyše veľmi nemilosrdné. Kým v minulosti podobné podmienky panovali, dnes je vraj situácia iná a spoločnosť sa míľovými krokmi posunula vpred.

Práca ako kdekoľvek inde

K situácii sa vyjadril aj Geoffrey Fermin, dlhoročný animátor spoločnosti, podľa ktorého síce začiatky boli ťažké, no bolo to obdobie rastu a vďaka tvrdej práci sú tam kde sú. Odvtedy sa vraj veľa zmenilo a dokonca zamestnávajú špecializovaný tím ľudí, ktorí sa starajú a ich pracovné prostredia. Množstvo vývojárov tiež vyvracia informáciu o 100 hodinovom pracovnom týždni. Aj keď pri hrách ako GTA V či Red Dead Redemption ich tlačili termíny, tak nikdy žiaden zo zamestnancov takto dlho nepracoval. Typický týždeň je vraj 45 – 50 hodín a každý zo zamestnancov ráta s tým, že ako sa blížia termíny, tak sa tie nadčasy potiahnu no nie z donútenia, ale z vlastného presvedčenia.

K celej situácii sa spoločnosť Rockstar zatiaľ nevyjadrila, no vývojári v tom majú jasno. Má ísť o jasný bojkot od bývalých pracovníkov a taktiež bojkot samotných hier. Celá situácia sa zrejme ešte chvíľu potiahne a bude zaujímavé sledovať, ktorá zo strán má bližšie k pravde. Zatiaľ si o tom všetkom môžeš spraviť vlastný názor no pravdou je, že podobná situácia panuje v každej spoločnosti.

Pošli nám TIP na článok



Hry