Plusy

+ Modernejšie vyzerajúca grafika
+ Detailnejšie textúry s väčšou hĺbkou
+ GPS navigácie na minimape
+ Lepší systém mierenia

Mínusy

- Cena
- Technické chyby spred 20 rokov
- Zmeny grafiky kazia atmosféru a podobu postáv
- Kolísanie fps aj na next-gen konzolách
- Problémy s textúrami
- Bizarné chovanie NPC

Moderné videohry sa začali pomaly formovať už začiatkom milénia, kedy prišli na scénu tituly, ktoré sa stali neodmysliteľnou súčasťou detstva mnohých hráčov a zároveň ovplyvnili aj podobu dnešných hier. Svoju významnú rolu v tomto smere zohrala tiež séria Grand Theft Auto, ktorá sa stala pre celý herný svet ikonou.

A hoci dnes fanúšikovia už netrpezlivo čakajú na GTA 6, tvorcovia sa im rozhodli vyplniť toto dlhoročné vyčkávanie vylepšenou trilógiou kultových dielov série, ktoré prichádzajú v novom remasteri. Zaň ale nebolo zodpovedné primárne štúdio Rockstar Games, ktoré stálo pri vývoji pôvodných verzií.

Trilógiu GTA v definitívnej edícii si na starosť zobralo štúdio Grove Street Games, ktoré sa najviac zameriava na vývoj mobilných hier. Očakávania zarytých fanúšikov GTA III, GTA: Vice City a GTA: San Andreas by však nemali byť príliš vysoké. Hlavnými novinkami sú v remasteri najmä kozmetické zmeny, ktoré dokázali zmeniť vzhľad a celkový dojem týchto najznámejších titulov série. Bohužiaľ, v mnohých smeroch tvorcovia pohoreli.

Radikálnu zmenu v hraní Grand Theft Auto predstavuje svojím spôsobom revolučné GTA III, ktoré prišlo ako prvé v rámci série s 3D pohľadom do herného sveta. Charakteristická atmosféra tretieho dielu je však v remasteri minulosťou. Aj tu sa totiž prejavili silné grafické zmeny v celom prostredí hry, ktorú zmenili takmer na nepoznanie.

Nejde o prvotriednu grafiku a tobôž nie úpravy na úrovni definitívnej edície Mafie (aj keď v tomto prípade išlo o remake). Trilógia GTA totiž dostala len akýsi omladený „look“, ktorý sa nesie v znamení sýtejšej palety farieb, odleskov a odrazov prostredia, lepšieho systému mierenia, upraveného riadenia vozidiel a kvalitnejších textúr s väčšou hĺbkou.

Tieto zmeny sú citeľné skrz naskrz všetkými tromi časťami trilógie, ktorá pôsobí modernejším dojmom už pri prvom zapnutí. V Groove Street Games si ale nedali príliš záležať na detailoch, ktoré sú pre nostalgické spomienky a emócie hráča nesmierne dôležité. Príkladom tak je, že v remasteri nájdeme vo všetkých troch častiach pôvodné úvodné videá s originálnou grafikou, ktorá už neodpovedá vylepšenej grafike, s akou sa hráči stretávajú po zapnutí hier.

Rovnako tak priam bizarne pôsobia zvuky v menu, ktoré sa zo San Andreas dostali aj do GTA III a Vice City. Vylepšená grafika v remasteri však nutne neznamená veľké zmeny k lepšiemu. Pri treťom diele série to platí obzvlášť. Liberty City je ale teraz detailnejšie a na cestách sa objavujú odrazy okolia a svetla. Krajšie pôsobia aj samotné vozidlá, budovy a celkové prostredie, ktoré sa síce snaží navodiť modernejší dojem ako z roku 2021, no miestami mu to vôbec nejde.

Príjemnou zmenou bolo vidieť miesto plochej 2D textúry trávy 3D povrch, ktorý do istej miery interaguje aj s pohybom postavy. Opäť ale nejde o žiadnu chvályhodnú úpravu, nakoľko samotná tráva pôsobí ako len obyčajný vzorec, ktorý tvorcovia rozložili až príliš „strojovo“.

Priam tragédiou je v GTA III animácia alebo skôr obyčajný „filter“, ktorý na obrazovke vytvára akúsi prapodivnú formu silného dažďa. V tom momente sa herné prostredie stáva pre hráča nepriateľom. Dážď zásadne znižuje viditeľnosť do diaľky a absolútne kazí celkový herný zážitok. Nespôsobí ani zďaleka tak prirodzene ako v pôvodnej verzii.

V remasteri GTA III má hráč pocit, akoby sa miesto dažďa objavil na obrazovke odporný vzor padajúcich bielych čiar, ktoré môžu citlivejším jedincom vyvolať bolesť hlavy. Týmto spôsobom tvorcovia zabili atmosféru aj pri obyčajnej hmle a hra tak prišla o svoju charakteristickú podobu, na ktorú sa pamätáme z pôvodnej verzie. Tento kritický problém však dopĺňa celý rad nevhodných zmien.

Originálna podoba postáv sa kvôli grafickým úpravám zmenila taktiež. Ako-tak si vernú podobu zachováva hlavná postava Claude. Mnohé ďalšie postavy však podobne ako prostredie hry stratili svoje charakteristické črty a zmeny im vôbec nepristanú. Rovnaký problém často trápi aj NPC postavy.

Startitup PREMIUM logo
Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

(Zrušiť môžeš kedykoľvek)

HODNOTENIE

3/10

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú