Automobilka NIO valcuje nielen domáci trh, v posledných mesiacoch jej popularita narastá aj v Európe, kam prináša niekoľko svojich čisto elektrických modelov. Okrem unikátnej výmeny vybitých batérií vo výmenných staniciach má NIO v rukáve ešte jedno eso. Ako uvádza InsideEVs, automobilka vyvíja vlastnú „semi-solid state“ batériu s kapacitou až 150 kWh a na internet sa teraz dokonca dostali jej špecifikácie.

Masívna batéria pritom disponuje rovnakými rozmermi ako aktuálne najväčší akumulátor NIO s kapacitou 100 kWh. Spočiatku má byť 150 kWh batéria k dispozícii iba na prenájom vo výmenných staniciach a zákazníci si tak budú môcť dynamicky podľa potreby vybrať, aký veľký akumulátor v daný moment potrebujú.

Dojazd takmer 1 000 km

NIO sľubovalo, že ich nové semi-solid state batérie zabezpečia dojazd viac ako 1 000 km na jedno nabitie. Dojazd elektromobilu SUV NIO ES6, ktorý má ako prvý podporovať novú batériu, má predstavovať maximálne 930 km. Keď sa však táto batéria dostane napríklad do sedanu alebo kombi NIO ET5, dojazd by mal vďaka lepšej aerodynamike hravo prekonať spomínaných 1 000 km.

NIO

Ako sme už uviedli, rozmerovo je nová batéria totožná so súčasnými 100 kWh, respektíve 75 kWh akumulátormi. Vyššia energetická hustota je dosiahnutá lepšou chémiou a hmotnosť nového akumulátora narástla iba o 20 kg v porovnaní so 100 kWh batériou, ako uvádza CnEVpost. Celková hmotnosť je pritom 575 kg.

Výrazne však narástol počet batériových článkov. 100 kWh akumulátor ich má 96 alebo 192, no nový semi-solid state akumulátor disponuje až 384 batériovými článkami.

Batéria drahšia než celé auto

Batérie s kapacitou 150 kWh budú pre elektromobily značky NIO dostupné už tento mesiac. Ako prví ich, pochopiteľne, budú môcť vyskúšať zákazníci na domácom čínskom trhu. Obrovskou výhodou je, že majitelia, ktorí si kúpili elektromobil tejto čínskej automobilky bez batérie, si budú môcť najväčší akumulátor prakticky ihneď prenajať, pričom do auta im ho osadí jedna z autonómnych staníc na výmenu batérie.

Prenájom tohto akumulátora však bude zrejme podstatne drahší než aktuálne používaných 75 kWh, respektíve 100 kWh batérií. Dôvodom je fakt, že nová 150 kWh semi-solid state batéria má mať cenu podobnú novému elektromobilu NIO ET5.

NIO

Túto informáciu už dávnejšie potvrdil spoluzakladateľ automobilky NIO Qin Lihong na stretnutí s novinármi. Základný NIO ET5 s najmenšou 75 kWh batériou stojí v Číne takmer 45 000 €. V prípade využitia služby prenájmu batérie ho zákazník kúpi za cenu 35 000 €, pričom za akumulátor platí každý mesiac okolo 133 €.

Takto vyzerá demontáž a oprava batérie Škody Enyaq

Nie je jasné, či je cena 150 kWh batérie rovnaká ako cena NIO ET5 s batériou alebo bez nej, každopádne nový masívny akumulátor stojí najmenej 35 000 €, čo rozhodne nie je málo. Aj z dôvodu vysokej ceny bude spočiatku batéria dostupná iba v rámci služby prenájmu BaaS (Battery as a Service), neskôr ho však automobilka plánuje aj predávať.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú