Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Priniesť elektromobil s dojazdom 1 000 km na jedno nabitie teoreticky nie je až taký veľký problém. Auto stačí vybaviť dostatočne veľkou batériou, tá však stojí poriadne veľa peňazí. Elektrické NIO ET7 dostane až 150 kWh semi-solid akumulátor, ktorý je drahší ako celý bežný elektromobil rovnakej značky – NIO ET5, píše CnEvPost.

Batérie s kapacitou 150 kWh by mali byť pre elektromobily značky NIO dostupné od polovice tohto roka. Obrovskou výhodou je, že majitelia, ktorí si kúpili elektromobil tejto čínskej automobilky bez batérie, si budú môcť najväčší akumulátor prakticky ihneď prenajať, pričom do auta im ho osadí jedna z autonómnych staníc na výmenu batérie.

NIO

Prenájom tohto akumulátora však bude zrejme podstatne drahší než cena aktuálne používaných 75 kWh, respektíve 100 kWh batérií. Dôvodom je fakt, že nová 150 kWh semi-solid batéria má stáť toľko. čo nové NIO ET5.

Batéria za viac než 35 000 €

Túto informáciu potvrdil spoluzakladateľ automobilky NIO Qin Lihong na stretnutí s novinármi pred pár dňami. Základný NIO ET5 s najmenšou 75 kWh batériou stojí v Číne takmer 45 000 €. V prípade využitia služby prenájmu batérie ho zákazník kúpi za cenu 35 000 €, pričom za akumulátor platí každý mesiac okolo 133 €.

Nevieme, či je cena 150 kWh batérie rovnaká ako cena NIO ET5 s batériou alebo bez nej, každopádne nový masívny akumulátor stojí najmenej 35 000 €, čo rozhodne nie je málo. Aj z dôvodu vysokej ceny bude spočiatku batéria dostupná iba v rámci služby prenájmu BaaS (Battery as a Service), neskôr ho však automobilka bude aj predávať.

Hmotnosť a rozmery by sa nemali príliš meniť

Keďže NIO disponuje stanicami na výmenu batérií a aj 150 kWh akumulátor bude možné osadiť do rovnakých áut, ktoré fungujú so 75 kWh, respektíve 100 kWh batériami, rozmery novej batérie by mali byť rovnaké.

NIO

Vďaka semi-solid technológií má batéria podstatne vyššiu energetickú hustotu v porovnaní s bežnými batériami s tekutým elektrolytom. Výrobca akumulátora, spoločnosť Beijing WeLion New Energy Technology uvádza, že energetická hustota novej batérie je až 360 Wh/kg. Celá 150 kWh batéria by tak mohla vážiť okolo 416 kg.

Európske ceny sú podstatne vyššie

NIO už svoje elektromobily ponúka aj v Európe a koncom minulého roka sme sa dozvedeli ceny na vybraných trhoch. Najvýhodnejšie ceny dostali zákazníci na nemeckom trhu, kde si môžu menši sedan NIO ET5 kúpiť bez batérie už od 49 900 €. Väčší sedan NIO ET7 začína na sume 69 900 € a SUV EL7 stojí 73 900 € bez batérie.

NIO totiž ponúka služby BaaS (Battery as a Service), kedy si zákazník akumulátor prenajíma za mesačný poplatok. Prenájom menšej 75 kWh batérie stojí 169 € mesačne a väčšia 100 kWh batéria stojí 289 € mesačne. Výhodou tejto služby je, že si zákazník môže každý mesiac vybrať, akú veľkú batériu si chce prenajať.

NIO

Ak by ale niekto túžil po vlastnej batérii, môže si ju kúpiť za 12 000 €, respektíve 21 000 € pri väčšom 100 kWh akumulátore. Výhodou predplatného je ale fakt, že zákazníka nemusí trápiť degradácia či prípadné poškodenia.

Absolútne najdrahším európskym trhom je Dánsko, kde sa dvojica luxusnejších modelov predáva o viac ako 20 000 € drahšie v porovnaní s Nemeckom. V porovnaní s domácim čínskym trhom sú dánske ceny takmer dvakrát drahšie. V Číne sa totiž sedan ET7 predáva za 53 000 € bez batérie, v Dánsku je to až 92 000 €.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú