Akčná herná séria Watch Dogs od Ubisoftu mala byť pôvodne hrou zapadajúcou do franšízy Driver. Podľa portálu VG247 vyvíjal Ubisoft Montreal titul Watch Dogs s cieľom podobať sa na GTA. O legendárnej hernej sérii Driver sme spracovali detailný článok, ktorý odhaľuje prierez celou jej históriou.

Novinkou malo byť zasadenie do hackerského prostredia, no projekt miesto toho, aby rozširoval už zaužívanú hernú značku, nabral nečakane veľké rozmery a rozhodnutie vydať úplne novú hru bolo na svete. O celom procese sa pre portál VG247 vyjadril zdroj z Ubisoftu:

„Hra, ktorá bola vydaná pod názvom Watch Dogs, začala ako sequel k franšíze Driver, ale vždy bola do značnej miery tým, čo vidíte vo finálnom produkte. Odohrávala sa v modernom svete, mala v sebe veľa chodenia, parkour, súboje aj jazdenie, to všetko zasadené do obrovského otvoreného mesta.

Hlavným ťahákom vždy boli moderné technológie a hackovanie. Po čase strávenom tým, aby tento koncept zapadol do Driver franšízy, padlo rozhodnutie urobiť z projektu samostatnú hru.“

Podľa druhého zdroja, tentokrát od bývalého zamestnanca Ubisoftu, bola hra vydaná ako Watch Dogs kvôli malým predajom titulu Driver: San Francisco: „Urobili z toho samostatnú záležitosť a presvedčili Yvesa (Guillemota, CEO Ubisoft), že namiesto slabo predávanej hry Driver môže mať svoje vlastné GTA.“

Tu sa pohľady na vec obidvoch zdrojov líšia, pretože podľa prvého to boli práve prvky hackovania, ktoré hru vyslali iným smerom: „Zašlo to až príliš ďaleko od toho, aby to malo prvky hry Driver. Tento koncept jednoducho nedokázali napasovať do franšízy.“

Podľa rozhovoru portálu IGN s Laurentom Detocom, prezidentom severoamerickej divízie Ubisoftu, bol engine použitý vo Watch Dogs pôvodne určený pre hry zo série Driver. Zatiaľ čo posledná hra zo série Driver s podtitulom San Francisco vyšla v roku 2011, z Watch Dogs sa doposiaľ stala trilógia s poslednou vydanou hrou Legion z roku 2020.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom