Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Každoročná správa nemeckých staníc technickej kontroly TÜV vyhodnocuje na základe získaných dát z tisícok rôznych modelov vozidiel od rôznych výrobcov ich spoľahlivosť a kazovosť. Tento rok prešlo rukami technikov až 8,8 miliónov áut. Výsledky vyhodnocovali na rôzne starých vozidlách počas kontroly od júna 2019 do júla 2020. Ktoré z nich sú na tom najlepšie a ktoré naopak sklamali?
Od polovice minulého roka hlásia technici zlepšenie celkového technického stavu kontrolovaných vozidiel. Miera poruchovosti sa totiž za obdobie testov znížila na 19,9 % (1,75 milióna áut), zatiaľ čo v predošlom období bolo toto číslo na úrovni 21,45 % (1,9 milióna áut).
Tieto vozidlá museli absolvovať opakovanú technickú kontrolu. Naopak vyzdvihli spoľahlivosť áut, nakoľko až 70 % všetkých testovaných prešlo STK bez akýchkoľvek porúch. To zodpovedá približne 6,18 miliónom kusov vozidiel. S menšími chybami naopak jazdí podľa technikov zhruba každé 10. auto, čo odpovedá 9,6 % podielu z testovaných kusov.
Pri technickej kontrole sa špecialisti zamerali na celkový stav vozidla, no hlavnú kontrolu ukončili už vtedy, pokiaľ objavili problém s netesnosťou motora, únik prevádzkových kvapalín, porucha osvetlenia, prevodovky alebo problémy s brzdovým systémom. Problémy s karosériou boli zaznamenané najmä pri starších autách, kde došlo podľa testov k zvýšeniu problémov s podvozkom a karosériou.
Počet takýchto vozidiel stúpol o 1,3 %, pričom technici vidia príčinu tejto chyby najmä pri korodovaní áut. Absolútne najčastejším problémom, s ktorým sa na STK stretávali, boli problémy s tlmeným osvetlením a v prípade vozidiel starších ako 11 rokov išlo najčastejšie o chyby zadného osvetlenia.
Ktoré vozidlá boli najspoľahlivejšie a najmenej spoľahlivé?
Podľa výsledkov kontroly v najnovšej TÜV správe z technických kontrol je najspoľahlivejším vozidlom s vekom do 3 rokov Mercedes-Benz GLC s najmenším počtom defektov len 1,7 % pri všetkých kontrolovaných kusoch. Hneď za ním sa s výsledkom 2,2 % umiestnil Mercedes-Benz triedy B a ten nasledoval Opel Insignia, spolu s Porsche 911 Carrera, ktoré mali totožný podiel chýb.
Pri vozidlách s vekom do 5 rokov bol absolútnym víťazom model Porsche 911 Carerra, ktorý skončil s výsledkom 2,7 % defektov a na druhom mieste v tejto kategórii skončil Opel Karl s 3,8 % chybovosťou. Rovnaký výsledok malo v tejto kategórii aj Porsche Macan.
Porsche 911 Carerra bol podľa nemeckých technikov najspoľahlivejším vozidlom aj v prípade vozidiel do 7, do 9 a do 10 rokov, čím si získal jednoznačné prvenstvo v rôznych kategóriách. Na STK však zhodnotili aj najmenej spoľahlivé vozidlá na trhu, kde kraľujú modely od Dacie.
V kategórii vozidiel starých najviac 3 roky bol najkazovejším modelom Dacia Duster, ktorý mal až 11,1 % defektov. Pri testoch v kategórii do 5 rokov viedol s najvyššou mierou porúch VW Sharan, ktorý mal až 20,3 % poruchovosť.
Testovanie vozidiel do 7 rokov však opäť ovládla Dacia, tentokrát model Logan, ktorý mal až 30,9 % mieru defektov. Rovnaký model skončil s výsledkom 34,4 % defektov aj v kategórii áut do 9 rokov.
Medzi najstaršími testovanými vozidlami do 11 rokov bol na tom najhoršie Renault Kangoo, ktorého miera defektov dosiahla až 37,5 % z testovaných kusov. Detailný prehľad TOP 5 najlepších a TOP 5 najhorších vozidiel z testovania TÜV nájdeš v priloženej infografike.
Táto detailná správa z technickej kontroly miliónov vozidiel tak prináša pohľad na kvalitu jednotlivých modelov áut od výrobcov rôznych značiek. Novinkou v tomto teste bolo aj zaradenie SUV modelov do celkového hodnotenia. Detailnú verziu správy so všetkými hodnotenými vozidlami nájdeš na tomto odkaze.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Legendárna automobilka vstáva z popola. Zachraňujú ju elektromobily
Môžeme len závidieť. V zahraničí našli geniálnu technológiu, ktorá rieši najväčší problém slovenských ciest
Spaľováky boli nadobro odpísané v ďalšej krajine. Zavedú tam drastické limity
Prieskum odhalil značky áut, ktoré Slováci stáčali najviac. Víťaz poriadne prekvapil
Slovákom práve odľahlo: Aj na Voyo si pozrieš tento rok Formulu 1
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Mala odísť do dôchodku, USA však do nej nalejú miliardy. Kvôli tomuto chcú zachovať legendárnu stíhačku F-22
- Drastické zmeny: Slováci nedostanú na výber. EÚ má nový spôsob, ako riešiť klimatickú krízu
- Obľúbená služba Slovákov poriadne zdražie. Končia výhody, toľkoto si priplatíme
- WhatsApp dostáva ohromnú funkciu. Budeš na nej závislý
- Volkswagen môže dať spaľovákom zbohom. Dostal sa k technológii, ktorá zmení jeho elektroautá
-
- Drastické zmeny: Slováci nedostanú na výber. EÚ má nový spôsob, ako riešiť klimatickú krízu
- Zrazu sa vyparila, nikto nevie kam. Nad zatmením Slnka sa udialo niečo zvláštne
- WhatsApp dostáva ohromnú funkciu. Budeš na nej závislý
- Obľúbená služba Slovákov poriadne zdražie. Končia výhody, toľkoto si priplatíme
- Hrali sme slovenské GTA. Toto musíš vedieť, predtým než si ho kúpiš
-
- Drastické zmeny: Slováci nedostanú na výber. EÚ má nový spôsob, ako riešiť klimatickú krízu
- Videli sme seriál roka. Apokalyptické sci-fi je splnený sen, je ešte lepšie ako The Last of Us
- Zrazu sa vyparila, nikto nevie kam. Nad zatmením Slnka sa udialo niečo zvláštne
- Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
- Najlepší seriál v histórii Netflixu pohorel. Slováci najviac kritizujú kontroverzné rozhodnutie
Aktuálne: Bitcoin má za sebou kritickú zmenu. Toto sa stane s jeho cenou
Čínska automobilka Chery chce v Španielsku zamestnať cez 1 000 ľudí
Nový AI generátor videa od Microsoftu vyzerá realisticky, až na malé detaily
Finančná správa získala techniku od USA, pomôže odhaliť rádioaktívne materiály
Pozor: Nepôjde absolútne nič. Najdôležitejšiu službu Slovákov kompletne odstavia
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené