Každoročná správa nemeckých staníc technickej kontroly TÜV vyhodnocuje na základe získaných dát z tisícok rôznych modelov vozidiel od rôznych výrobcov ich spoľahlivosť a kazovosť. Tento rok prešlo rukami technikov až 8,8 miliónov áut. Výsledky vyhodnocovali na rôzne starých vozidlách počas kontroly od júna 2019 do júla 2020. Ktoré z nich sú na tom najlepšie a ktoré naopak sklamali?

Od polovice minulého roka hlásia technici zlepšenie celkového technického stavu kontrolovaných vozidiel. Miera poruchovosti sa totiž za obdobie testov znížila na 19,9 % (1,75 milióna áut), zatiaľ čo v predošlom období bolo toto číslo na úrovni 21,45 % (1,9 milióna áut).

Tieto vozidlá museli absolvovať opakovanú technickú kontrolu. Naopak vyzdvihli spoľahlivosť áut, nakoľko až 70 % všetkých testovaných prešlo STK bez akýchkoľvek porúch. To zodpovedá približne 6,18 miliónom kusov vozidiel. S menšími chybami naopak jazdí podľa technikov zhruba každé 10. auto, čo odpovedá 9,6 % podielu z testovaných kusov.

Pri technickej kontrole sa špecialisti zamerali na celkový stav vozidla, no hlavnú kontrolu ukončili už vtedy, pokiaľ objavili problém s netesnosťou motora, únik prevádzkových kvapalín, porucha osvetlenia, prevodovky alebo problémy s brzdovým systémom. Problémy s karosériou boli zaznamenané najmä pri starších autách, kde došlo podľa testov k zvýšeniu problémov s podvozkom a karosériou.

Počet takýchto vozidiel stúpol o 1,3 %, pričom technici vidia príčinu tejto chyby najmä pri korodovaní áut. Absolútne najčastejším problémom, s ktorým sa na STK stretávali, boli problémy s tlmeným osvetlením a v prípade vozidiel starších ako 11 rokov išlo najčastejšie o chyby zadného osvetlenia.

Ktoré vozidlá boli najspoľahlivejšie a najmenej spoľahlivé?

Podľa výsledkov kontroly v najnovšej TÜV správe z technických kontrol je najspoľahlivejším vozidlom s vekom do 3 rokov Mercedes-Benz GLC s najmenším počtom defektov len 1,7 % pri všetkých kontrolovaných kusoch. Hneď za ním sa s výsledkom 2,2 % umiestnil Mercedes-Benz triedy B a ten nasledoval Opel Insignia, spolu s Porsche 911 Carrera, ktoré mali totožný podiel chýb.

Zobraziť celú galériu (4)
Mercedes-Benz GLC (2020). Zdroj: Netcarshow

Pri vozidlách s vekom do 5 rokov bol absolútnym víťazom model Porsche 911 Carerra, ktorý skončil s výsledkom 2,7 % defektov a na druhom mieste v tejto kategórii skončil Opel Karl s 3,8 % chybovosťou. Rovnaký výsledok malo v tejto kategórii aj Porsche Macan.

Porsche 911 Carerra bol podľa nemeckých technikov najspoľahlivejším vozidlom aj v prípade vozidiel do 7, do 9 a do 10 rokov, čím si získal jednoznačné prvenstvo v rôznych kategóriách. Na STK však zhodnotili aj najmenej spoľahlivé vozidlá na trhu, kde kraľujú modely od Dacie.

V kategórii vozidiel starých najviac 3 roky bol najkazovejším modelom Dacia Duster, ktorý mal až 11,1 % defektov. Pri testoch v kategórii do 5 rokov viedol s najvyššou mierou porúch VW Sharan, ktorý mal až 20,3 % poruchovosť.

Testovanie vozidiel do 7 rokov však opäť ovládla Dacia, tentokrát model Logan, ktorý mal až 30,9 % mieru defektov. Rovnaký model skončil s výsledkom 34,4 % defektov aj v kategórii áut do 9 rokov.

Medzi najstaršími testovanými vozidlami do 11 rokov bol na tom najhoršie Renault Kangoo, ktorého miera defektov dosiahla až 37,5 % z testovaných kusov. Detailný prehľad TOP 5 najlepších a TOP 5 najhorších vozidiel z testovania TÜV nájdeš v priloženej infografike.

Zobraziť celú galériu (4)
Renault Kangoo (2014). Zdroj: Netcarshow

Táto detailná správa z technickej kontroly miliónov vozidiel tak prináša pohľad na kvalitu jednotlivých modelov áut od výrobcov rôznych značiek. Novinkou v tomto teste bolo aj zaradenie SUV modelov do celkového hodnotenia. Detailnú verziu správy so všetkými hodnotenými vozidlami nájdeš na tomto odkaze.

Pošli nám TIP na článok



Auto-moto