Každoročná správa nemeckých staníc technickej kontroly TÜV vyhodnocuje na základe získaných dát z tisícok rôznych modelov vozidiel od rôznych výrobcov ich spoľahlivosť a kazovosť. Tento rok prešlo rukami technikov až 8,8 miliónov áut. Výsledky vyhodnocovali na rôzne starých vozidlách počas kontroly od júna 2019 do júla 2020. Ktoré z nich sú na tom najlepšie a ktoré naopak sklamali?

Od polovice minulého roka hlásia technici zlepšenie celkového technického stavu kontrolovaných vozidiel. Miera poruchovosti sa totiž za obdobie testov znížila na 19,9 % (1,75 milióna áut), zatiaľ čo v predošlom období bolo toto číslo na úrovni 21,45 % (1,9 milióna áut).

Tieto vozidlá museli absolvovať opakovanú technickú kontrolu. Naopak vyzdvihli spoľahlivosť áut, nakoľko až 70 % všetkých testovaných prešlo STK bez akýchkoľvek porúch. To zodpovedá približne 6,18 miliónom kusov vozidiel. S menšími chybami naopak jazdí podľa technikov zhruba každé 10. auto, čo odpovedá 9,6 % podielu z testovaných kusov.

Pri technickej kontrole sa špecialisti zamerali na celkový stav vozidla, no hlavnú kontrolu ukončili už vtedy, pokiaľ objavili problém s netesnosťou motora, únik prevádzkových kvapalín, porucha osvetlenia, prevodovky alebo problémy s brzdovým systémom. Problémy s karosériou boli zaznamenané najmä pri starších autách, kde došlo podľa testov k zvýšeniu problémov s podvozkom a karosériou.

Počet takýchto vozidiel stúpol o 1,3 %, pričom technici vidia príčinu tejto chyby najmä pri korodovaní áut. Absolútne najčastejším problémom, s ktorým sa na STK stretávali, boli problémy s tlmeným osvetlením a v prípade vozidiel starších ako 11 rokov išlo najčastejšie o chyby zadného osvetlenia.

Ktoré vozidlá boli najspoľahlivejšie a najmenej spoľahlivé?

Podľa výsledkov kontroly v najnovšej TÜV správe z technických kontrol je najspoľahlivejším vozidlom s vekom do 3 rokov Mercedes-Benz GLC s najmenším počtom defektov len 1,7 % pri všetkých kontrolovaných kusoch. Hneď za ním sa s výsledkom 2,2 % umiestnil Mercedes-Benz triedy B a ten nasledoval Opel Insignia, spolu s Porsche 911 Carrera, ktoré mali totožný podiel chýb.

Zobraziť celú galériu (4)
Mercedes-Benz GLC (2020). Zdroj: Netcarshow

Pri vozidlách s vekom do 5 rokov bol absolútnym víťazom model Porsche 911 Carerra, ktorý skončil s výsledkom 2,7 % defektov a na druhom mieste v tejto kategórii skončil Opel Karl s 3,8 % chybovosťou. Rovnaký výsledok malo v tejto kategórii aj Porsche Macan.

Porsche 911 Carerra bol podľa nemeckých technikov najspoľahlivejším vozidlom aj v prípade vozidiel do 7, do 9 a do 10 rokov, čím si získal jednoznačné prvenstvo v rôznych kategóriách. Na STK však zhodnotili aj najmenej spoľahlivé vozidlá na trhu, kde kraľujú modely od Dacie.

V kategórii vozidiel starých najviac 3 roky bol najkazovejším modelom Dacia Duster, ktorý mal až 11,1 % defektov. Pri testoch v kategórii do 5 rokov viedol s najvyššou mierou porúch VW Sharan, ktorý mal až 20,3 % poruchovosť.

Testovanie vozidiel do 7 rokov však opäť ovládla Dacia, tentokrát model Logan, ktorý mal až 30,9 % mieru defektov. Rovnaký model skončil s výsledkom 34,4 % defektov aj v kategórii áut do 9 rokov.

Medzi najstaršími testovanými vozidlami do 11 rokov bol na tom najhoršie Renault Kangoo, ktorého miera defektov dosiahla až 37,5 % z testovaných kusov. Detailný prehľad TOP 5 najlepších a TOP 5 najhorších vozidiel z testovania TÜV nájdeš v priloženej infografike.

Zobraziť celú galériu (4)
Renault Kangoo (2014). Zdroj: Netcarshow

Táto detailná správa z technickej kontroly miliónov vozidiel tak prináša pohľad na kvalitu jednotlivých modelov áut od výrobcov rôznych značiek. Novinkou v tomto teste bolo aj zaradenie SUV modelov do celkového hodnotenia. Detailnú verziu správy so všetkými hodnotenými vozidlami nájdeš na tomto odkaze.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom