Toto MG šokuje príjemne aj nepríjemne. V zime „divným“ plug-in hybridom, potom neskutočnou spotrebou benzínu
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Čínske autá už dávno nie sú kusy nekvalitnej a odfláknutej techniky. Najmä vo svete elektromobilov a elektrifikovaných modelov čínske automobily dokonca dominujú nad tými európskymi. Značka MG je pôvodom britská, no aktuálne patrí pod krídla čínskeho koncernu SAIC Motor a na Slovensku predáva aj plug-in hybrid MG EHS.
V recenzii sa dozvieš:
- Aká je spotreba MG EHS na diaľnici a okreskách
- Koľko prejde na jedno nabitie v elektrickom režime
- Ako sa správa plug-in hybrid v chladnom počasí
- Čo sú najväčšie slabiny MG EHS
- V ktorých smeroch zabodovalo SUV najviac
- Ako stojí MG EHS v porovnaní s konkurenciou
Plug-in hybridná jednotka MG EHS pozostáva z benzínového motora 1.5 T-GDI, ktorý má výkon 162 koní. Spaľováku sekunduje elektromotor s výkonom 122 koní a kombinovaný systémový výkon tak činí 258 koní. Slovíčko „sekunduje“ je v tomto prípade na mieste viac než pri akomkoľvek inom plug-in hybride.
MG EHS má samozrejme režim čisto elektrickej jazdy, pričom vďaka 16,6 kWh batérii (14,9 kWh využiteľnej kapacity) dokáže prejsť na jedno nabitie hravo 40-50 km v závislosti od profilu jazdy. Systém auta si však aj v prípade zvoleného elektrického režimu za určitých podmienok vynúti zapojenie spaľovacieho motora a z auta sa tak stáva obyčajný hybrid.
Jednou z takýchto situácií je napríklad chladné počasie. Kvôli šetreniu elektrickej energie si v zime pri zapnutom kúrení auto zapne spaľovací motor a režim jazdy na elektrinu nie je k dispozícii. Pomocou spaľovacieho motora následne vykúri kabínu a až keď je dosiahnutá optimálna teplota motora aj kabíny, je znovu dostupný režim jazdy čisto na elektrinu.
V zime je teda MG EHS prakticky obyčajný hybrid, kedy elektromotor iba vypomáha pri rozjazdoch a plachtení. Na jednu stranu je to rozumné riešenie, nakoľko kúrenie pomocou spaľovacieho motora je efektívnejšie, no na strane druhej sa vytráca akákoľvek ekologická stránka plug-in hybridu v zime.
V lete sa mi ale podarilo po meste dosiahnuť elektrickú spotrebu 19,6 kWh, čo je mimoriadne dobrý výsledok. S takouto spotrebou by nebol problém prejsť aj 60 km, no jazdil som mimoriadne s citom. K dobrej spotrebe ale určite prispela aj prevodovka. MG EHS ich má totižto až dve. Pre spaľovací motor je určených 6 prevodových stupňov a pre elektromotor 4 stupne.
Na diaľnici je to už o inom a ako každý plug-in hybrid, aj MG EHS má spotrebu vyššiu. Pri 120 km/h to bolo 8,5 l/100 km a pri 130 km/h až 9,4 l/100 km. Môžem teda skonštatovať, že zatiaľ čo štyri prevody elektromotoru pri jazde v meste mimoriadne pomáhajú, šesť prevodov pre spaľovák a pri jazde vyššími rýchlosťami sú málo.
Zaujímalo ma však, ako si táto kombinácia poradí na okreskách, a preto som sa vybral na okruh dlhý 130 km. Vyrazil som s vybitou batériou, nakoľko to, čo som mal dobité z noci, som vyjazdil ešte predtým a kvôli pomalému, iba 3,7 kW nabíjaniu veľmi nemá zmysel nabíjať počas dňa.
Po návrate domov som ale ostal šokovaný. Celý 130 km výlet som dokázal zajazdiť s priemernou spotrebou 5,5 l/100 km, priemerná rýchlosť pritom bola 61 km/h. Na plug-in hybrid, ktorý so sebou vláčil mŕtvu váhu v podobe batérie, pričom v aute boli ďalšie 4 dospelé osoby, ide priam o dokonalú spotrebu.
Čo sa týka kvality spracovania a ponúkaných technológií, MG EHS ničím neohúri, no ani neurazí a vzhľadom na cenovú kategóriu auta dokážem akceptovať aj niektoré prehrešky. Medzi tie najväčšie patrí displej infotainmentu a grafika, ktorá vyzerá ako spred 10 rokov. To ale v zásade nie je až taký problém, nakoľko tu máme podporu Apple CarPlay a Android Auto, avšak iba cez kábel.
Digitálny kokpit pred vodičom je ale o triedu lepší, má omnoho krajšiu grafiku, zobrazuje veľké množstvo informácií a má pekné animácie. Pri porovnaní oboch týchto displejov to vyzerá tak, akoby ani neboli z jedného auta.
MG EHS disponuje aj systémom udržiavania v jazdnom pruhu, čo pri autách tejto cenovej kategórie nebýva zvykom. Funguje dobre a dá sa naň spoľahnúť najmä pri jazde po diaľnici. Vodič nemusí až toľko točiť volantom a sústrediť sa na jazdu, vďaka čomu nie je pri dlhej ceste tak unavený.
MG EHS je plug-in hybridný „Mercedes z Číny“
Pochvalu si zaslúžia aj mimoriadne pohodlné sedadlá potiahnuté umelou kožou. Z používateľského hľadiska ide o mimoriadne jednoduché a intuitívne auto. Nemáme tu dokonca ani výber jazdných režimov, ak teda nerátam režim čisto elektrickej jazdy. Hardvérové tlačidlá na volante, hardvérové tlačidlá pod dotykovým displejom infotainmentu, to všetko prispieva k tomu, že sa s autom dokáže vodič veľmi rýchlo stotožniť.
No a keď už som hovoril o podobnosti s nemeckou prémiovkou, Okrem zadnej časti auta zrejme Briti hľadali inšpiráciu aj v okrúhlych výduchoch klimatizácie. Technologicky je však Mercedes niekde inde a to isté platí aj pri použitých materiáloch. Plug-in hybridné GLC ale nezačína na sume okolo 36 000 €, ako je to v prípade MG EHS.
Zhodnotenie
MG EHS sa na nič nehrá a na prvý pohľad je jasné, že auto chce zaujať predovšetkým cenovkou. Výbava Emotion začína na sume už 36 790 € a lepšia Exclusive, ktorú som testoval, stojí 39 990 €. Plug-in hybridné SUV s cenou pod 40 000 € je niečo, čo nevidíš na každom rohu a aj napriek takto nízkej cenovke tu máme technológie ako asistent jazdy na diaľnici či obrovskú panoramatickú strechu s otvárateľným strešným oknom.
Ak mu dokážeš odpustiť horšie vyzerajúci infotainment a úplne odlišné správanie sa v zime v porovnaní s ostatnými plug-in hybridmi na trhu a pomalšie 3,7 kW AC nabíjanie, určite budeš s MG EHS spokojný. Veď je predsa lacnejší o 5 000 € napríklad v porovnaní s plug-in hybridnou Kia Sportage, ktorá začína na sume 41 990 €
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
RECENZIA Nič pre slabé povahy. Hrali sme brutálnu novinku, o ktorej monštrách sa ti bude aj snívať
Našiel mi zdravotný problém a vyriešil ho. Toto je najlepší gadget, ak si chceš predĺžiť život
RECENZIA Za týždeň mi ukázal, prečo spaľováky vymierajú. Tento elektrický Mercedes má len jednu chybu
RECENZIA Zabudneš na spaľovák. Nový elektrický Mercedes má všetko, čo som si kedy mohol priať
RECENZIA Neviem sa jej nabažiť. Nová RPG je ako Skyrim na steroidoch, zabaví na desiatky hodín
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
-
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
-
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Tesle padla sánka. Mercedes oficiálne spustil svoj sci-fi autopilot (+video)
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
Hry sa budú hrať samé. Známa značka chystá úplnú absurdnosť
Škoda ukázala budúcnosť. Česká automobilka odhalila nové auto v ikonickej hernej sérii
Aktuálne: Zakázali jednu z najväčších sociálnych sietí
Europoslanci odobrili zníženie objemu obalov a ich recykláciu
Z Boeingu s 200 ľuďmi na palube sa dymilo, japonská aerolínia ho evakuovala
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené