Cez 600 koní a výborný dojazd. Tento nesmierne praktický elektromobil ti obráti žalúdok naruby (TEST)
Ja som dokonca prišiel k nabíjacej stanici s relatívne studenou batériou, skoro ráno iba po pár kilometroch jazdy. Pri batérii nabitej na 40 % sa auto okamžite začalo nabíjať výkonom až 135 kW, a kým som si kúpil kávu a nejaké raňajky, už som mal nabité na vyše 80 %.
BMW uvádza, že batéria by sa mala na rýchlonabíjačke nabiť z 10 % na 80 % za 30 minút, čo je rozhodne dosiahnuteľné. V základe je pri BMW i5 dostupná aj 11 kW AC nabíjačka. 22 kW nabíjanie je za príplatok.
V recenzii na sedan BMW i5 som toto auto nazval „baby sedmičkou“, no v prípade verzie Touring to povedať nemôžem. Prečo? Nie, neboj sa, nie je to preto, že by bolo auto nejak technicky a technologicky horšie. BMW radu 7 jednoducho neponúka verziu kombi, takže ak hľadáš práve tento typ karosérie, rad 5 je z portfólia BMW to najluxusnejšie, čo môžeš mať. A áno, oproti radu 7 tu toho až tak veľa nechýba, minimálne teda na predných sedadlách.
Do novej 5-ky sa dostalo ambientné osvetlenie, ktoré sa nachádza pod krištáľom. Krištáľový je aj otočný ovládač infotainmentu umiestnený v stredovej konzole a taktiež volič režimu jazdy. Reproduktory prémiového audia Bowers&Wilkins sa nachádzajú za hliníkovou dizajnovou krytkou. Jednoducho, všade, kam sa pozrieš, vyzerá BMW i5 prémiovo.
Nová generácia infotainmentu nemusí vyhovovať úplne každému, no ja ju hodnotím pozitívne. Menu pripomína skôr ovládanie smartfónu, no všetky dôležité a často používané funkcie sa dajú vložiť do kariet hlavnej obrazovky.
Na displej pred vodičom si môžeš zobraziť obraz z prednej kamery a využívať tak funkcie rozšírenej reality v reálnom čase. Čas počas nabíjania si môžeš skrátiť napríklad hraním hier. BMW do svojich nových áut integruje hernú konzolu s názvom AirConsole. Naraz sa môžu hrať až štyria ľudia, vybrať si môžeš zo stoviek hier a ako ovládač používaš svoj smartfón.
Obrovský palec hore musím opäť smerovať na volant. BMW robí dlhodobo jedny z najlepších volantov, aké v autách môžeš mať. Jeho hrúbka je pre mňa absolútne dokonalá a vďaka novým ovládacím prvkom zároveň pôsobí minimalisiticky a elegantne.
Zhodnotenie
BMW i5 M60 Touring je bez najmenších pochýb aktuálne to najlepšie elektrické kombi, aké si na slovenskom trhu môžeš kúpiť. Radosť z jazdy je tu neuveriteľná, výkon ťa posadí na zadok aj po tom, čo plynový pedál zošliapneš už po stýkrát a ani potom ťa to zrejme neomrzí.
Obrovský batožinový priestor z tohto auta robí mimoriadne praktické vozidlo, ktoré ale na palube ponúkne pasažierom tú najvyššiu mieru luxusu a pohodlia. Daňou za agresívny športový, no predovšetkým „tradičný“ dizajn je vyššia spotreba, no aj v tomto prípade ju dokáže skvelo vykompenzovať výborné a rýchle nabíjanie.
No a aká je cena? Základné i5 M60 Touring stoji niečo málo cez 100 000 eur. V porovnaní so supervýkonnými spaľovacími modelmi BMW M alebo Audi RS rovnakej kategórie to nie je až tak veľa. Testovaný model však mal ešte príplatkovú výbavu za vyše 20 000 €, pričom finálna suma sa dostala na 125 000 €.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dosahuje rýchlosť 322 km/h. Toyota úspešne otestovala lietajúci taxík, ktorý zmení dejiny
Na dominanciu Číny sa už nemôžu pozerať. Japonskí giganti spojili svoje sily a uviedli solídne SUV
Vybije sa batéria v zápche a koľko klesne dojazd v zime? Otestovali sme najväčšie otázky Slovákov o elektromobiloch
Veľký rebríček spoľahlivosti: Najmenej sa kazia elektromobily prekvapivej značky. Obľúbenec Slovákov totálne pohorel
Vyspelá veľmoc sa zmieta v chaose. Chce úplne zakázať spaľováky, zrušila však stimuly na elektromobily
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nikto nechce ich autá. Jedna z najstarších automobiliek čelí existenčným problémom
- Spaľováky dostali zakáz. V európskej krajine platí od novembra nekompromisný zákon
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta skoro 1200 €
- Vyspelá veľmoc sa zmieta v chaose. Chce úplne zakázať spaľováky, zrušila však stimuly na elektromobily
- Obľúbená automobilka explodovala na trhu. Predala najviac áut v histórii, ľudia „žerú“ jej elektromobily
-
- Nikto nechce ich autá. Jedna z najstarších automobiliek čelí existenčným problémom
- Spaľováky dostali zakáz. V európskej krajine platí od novembra nekompromisný zákon
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta skoro 1200 €
- Vyspelá veľmoc sa zmieta v chaose. Chce úplne zakázať spaľováky, zrušila však stimuly na elektromobily
- Obľúbená automobilka explodovala na trhu. Predala najviac áut v histórii, ľudia „žerú“ jej elektromobily
-
- Spaľováky dostali zakáz. V európskej krajine platí od novembra nekompromisný zákon
- Nikto nechce ich autá. Jedna z najstarších automobiliek čelí existenčným problémom
- Obľúbená automobilka explodovala na trhu. Predala najviac áut v histórii, ľudia „žerú“ jej elektromobily
- Vynašli „nesmrteľnú“ batériu. Aj po rokoch si udržuje 99 % účinnosť a má jednu obrovskú výhodu
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta skoro 1200 €
Predaj áut v Nemecku po mesiacoch stagnácie mierne vzrástol. Dopyt po elektromobiloch však klesá
Čína podala oficiálnu sťažnosť proti rozhodnutiu EÚ. Tvrdí, že týmto porušuje pravidlá
Zisk firmy Nintendo prekvapivo klesá. O tieto konzoly nie je veľký záujem
Automobilový gigant prekvapuje: Postavil autobusovú stanicu pre tisíce slovenských zamestnancov
ECB apeluje na banky. Je nutné, aby urobili jednu vec, inak hrozí kolaps
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené