Mário Šimovič/FonTech

Ja som dokonca prišiel k nabíjacej stanici s relatívne studenou batériou, skoro ráno iba po pár kilometroch jazdy. Pri batérii nabitej na 40 % sa auto okamžite začalo nabíjať výkonom až 135 kW, a kým som si kúpil kávu a nejaké raňajky, už som mal nabité na vyše 80 %.

Mário Šimovič/FonTech

BMW uvádza, že batéria by sa mala na rýchlonabíjačke nabiť z 10 % na 80 % za 30 minút, čo je rozhodne dosiahnuteľné. V základe je pri BMW i5 dostupná aj 11 kW AC nabíjačka. 22 kW nabíjanie je za príplatok.

Mário Šimovič/FonTech

V recenzii na sedan BMW i5 som toto auto nazval „baby sedmičkou“, no v prípade verzie Touring to povedať nemôžem. Prečo? Nie, neboj sa, nie je to preto, že by bolo auto nejak technicky a technologicky horšie. BMW radu 7 jednoducho neponúka verziu kombi, takže ak hľadáš práve tento typ karosérie, rad 5 je z portfólia BMW to najluxusnejšie, čo môžeš mať. A áno, oproti radu 7 tu toho až tak veľa nechýba, minimálne teda na predných sedadlách.

Mário Šimovič/FonTech

Do novej 5-ky sa dostalo ambientné osvetlenie, ktoré sa nachádza pod krištáľom. Krištáľový je aj otočný ovládač infotainmentu umiestnený v stredovej konzole a taktiež volič režimu jazdy. Reproduktory prémiového audia Bowers&Wilkins sa nachádzajú za hliníkovou dizajnovou krytkou. Jednoducho, všade, kam sa pozrieš, vyzerá BMW i5 prémiovo.

Mário Šimovič/FonTech

Nová generácia infotainmentu nemusí vyhovovať úplne každému, no ja ju hodnotím pozitívne. Menu pripomína skôr ovládanie smartfónu, no všetky dôležité a často používané funkcie sa dajú vložiť do kariet hlavnej obrazovky.

Mário Šimovič/FonTech

Na displej pred vodičom si môžeš zobraziť obraz z prednej kamery a využívať tak funkcie rozšírenej reality v reálnom čase. Čas počas nabíjania si môžeš skrátiť napríklad hraním hier. BMW do svojich nových áut integruje hernú konzolu s názvom AirConsole. Naraz sa môžu hrať až štyria ľudia, vybrať si môžeš zo stoviek hier a ako ovládač používaš svoj smartfón.

Mário Šimovič/FonTech

Obrovský palec hore musím opäť smerovať na volant. BMW robí dlhodobo jedny z najlepších volantov, aké v autách môžeš mať. Jeho hrúbka je pre mňa absolútne dokonalá a vďaka novým ovládacím prvkom zároveň pôsobí minimalisiticky a elegantne.

Zhodnotenie

BMW i5 M60 Touring je bez najmenších pochýb aktuálne to najlepšie elektrické kombi, aké si na slovenskom trhu môžeš kúpiť. Radosť z jazdy je tu neuveriteľná, výkon ťa posadí na zadok aj po tom, čo plynový pedál zošliapneš už po stýkrát a ani potom ťa to zrejme neomrzí.

Obrovský batožinový priestor z tohto auta robí mimoriadne praktické vozidlo, ktoré ale na palube ponúkne pasažierom tú najvyššiu mieru luxusu a pohodlia. Daňou za agresívny športový, no predovšetkým „tradičný“ dizajn je vyššia spotreba, no aj v tomto prípade ju dokáže skvelo vykompenzovať výborné a rýchle nabíjanie.

No a aká je cena? Základné i5 M60 Touring stoji niečo málo cez 100 000 eur. V porovnaní so supervýkonnými spaľovacími modelmi BMW M alebo Audi RS rovnakej kategórie to nie je až tak veľa. Testovaný model však mal ešte príplatkovú výbavu za vyše 20 000 €, pričom finálna suma sa dostala na 125 000 €.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú