Cez 600 koní a výborný dojazd. Tento nesmierne praktický elektromobil ti obráti žalúdok naruby (TEST)
Elektrické kombi na trhu dlho chýbali, no v posledných rokoch pribudlo zopár jedincov aj do tohto, Slovákmi veľmi obľúbeného segmentu. Nejde pritom len o modely strednej triedy. Svojho zástupcu v podobe čisto elektrického kombi tu už má aj prémiová trieda a nie je ním nik iný ako BMW i5 Touring.
Zástupca to navyše nie je len tak nejaký. BMW i5 Touring s označením M60 fanúšikom bavorskej automobilky čo to naznačí. S týmto kombíkom za sebou hravo necháš hocaké športové auto, keďže jeho vyše 600 konských síl ti pri jazde doslova obráti žalúdok naruby.
V recenzii sa dozvieš:
- Ako jazdí najvýkonnejšie elektrické kombi na trhu
- V čom je z môjho pohľadu lepšie než klasický sedan BMW i5
- Kde naopak Touring ťahá za kratší koniec
- Aká je cena testovaného modelu
Ako som už naznačil v úvode, vrcholnú verziu BMW i5 s označením M60 šperkuje ohromný výkon, ktorý je na úrovni až 442 kW, teda 601 koní. Pochopiteľne je to štvorkolka, a teda dvojmotorová verzia. Predný elektromotor má výkon 261 koní a ten zadný 340 koní. Ide teda o úplne rovnakú techniku, akou disponuje aj sedan BMW i5.
Väčšia časť výkonu ide na zadnú nápravu, vďaka čomu vieš pomerne jednoducho na aute „odtrhnúť zadok“ a poslať ho bokom ako hocijaké iné „M-ko“ od BMW. Aby som nezabudol, točivý moment dosahuje až 795 Nm.
Aj vo verzii Touring sa nachádza „pádlo hrôzy“, ktoré je na ľavej strane pod volantom a je na ňom nápis „boost“. Po pritiahnutí pádla k sebe sa na 10 sekúnd odomkne plný výkon vozidla, zmení sa aj zvukový prejav a musím povedať, že kombinácia toho zvuku a ohromného výkonu doslova naháňa strach. V tomto režime máš totiž k dispozícii plných 600 koní výkonu.
Po zošliapnutí plynového pedála s aktivovanou funkciou boost sa auto doslova zatrasie. Ja som mal pocit, že náprava chce opustiť karosériu a vyraziť dopredu bez nej. Intenzita a pocit zrýchlenia boli v kombi oproti sedanu ešte viac umocnené. Od „rodinného auta“, ktoré má byť predovšetkým priestranné a praktické, totiž nečakáš, že bude zrýchľovať ako nejaký superšportiak v hodnote stoviek tisíc eur.
V komfortnom režime je však aj i5 M60 Touring veľmi kultivované a pokojné auto, ktorým bezpečne odvezieš svoju rodinu do cieľa. Najväčšou výhodou oproti sedanu je jednoznačne kufor. Ten má objem v základnom stave až 570 litrov a po sklopení sedadiel je to 1700 litrov.
ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Mať veľké oči sa mu nevyplatilo. Musk s Cybertruckom prerazil dno, teraz zúfalo znižuje cenu
Elektromobil nabijeme za 4 minúty. Európska firma hlási obrovský pokrok v rozbehnutom projekte
Spoluzakladateľ Tesly má plán, ako poraziť Čínu. Odpad z batérií mení na „strategickú zbraň“
Elektromobilom povedali nie. Slávna značka ostane pri spaľovákoch a zásadne mení plány
Môžeme len ticho závidieť. Honda predáva elektrické SUV s 650 km dojazdom a šialenou cenou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Novú povinnosť obrátili na výhodu: Skupina živnostníkov nezaplatí ani euro na transakčnej dani
Slovenky zomierajú na zákerný typ rakoviny najviac v EÚ. Na významné ošetrenie ťa po novom lekár nepošle
Len 10 % Slovákov vie, aké je hlavné mesto Severného Írska. Otestuj sa, či by si prežil ako cestovateľ v 18. storočí (KVÍZ)
Slovenská nemocnica špičkou európskej medicíny: Nová technológia priniesla revolúciu v liečbe zákerných ochorení
Putin chce zničiť západ: „Urobí to v troch krokoch, šanca na vojnu medzi Ruskom a NATO je vysoká,“ tvrdí historik
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Mať veľké oči sa mu nevyplatilo. Musk s Cybertruckom prerazil dno, teraz zúfalo znižuje cenu
- Môžeme len ticho závidieť. Honda predáva elektrické SUV s 650 km dojazdom a šialenou cenou
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Posledný klinec do rakvy spaľovákov? Nová batéria je o 80 % ľahšia a prakticky nestráca kapacitu
-
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Posledný klinec do rakvy spaľovákov? Nová batéria je o 80 % ľahšia a prakticky nestráca kapacitu
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Elektromobilom povedali nie. Slávna značka ostane pri spaľovákoch a zásadne mení plány
- Môžeme len ticho závidieť. Honda predáva elektrické SUV s 650 km dojazdom a šialenou cenou
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Čech si poriadne zavaril. Elektromobil nabíjal zo zásuvky v spoločnej garáži, účet za elektrinu susedov šokoval
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
Gates o budúcnosti práce: AI vyrieši krízu, ktorú roky nikto nevedel zvládnuť
Zákaz sa nekoná. EÚ sa bojí prázdnych zásobníkov a ostáva pri ruskom plyne
Svetové laboratóriá čelia výzve. Musia ochrániť kľúčové genetické dáta pred kyberútokmi
OpenAI predstavilo nový model, ktorý láka na polovičné ceny. Ľudom testuje trpezlivosť
Ukrajina tlačí na Spojené štáty. Zelenskyj chce tieto zbrane zbrane, nie „prázdne slová“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Novú povinnosť obrátili na výhodu: Skupina živnostníkov nezaplatí ani euro na transakčnej dani
Slovenky zomierajú na zákerný typ rakoviny najviac v EÚ. Na významné ošetrenie ťa po novom lekár nepošle
Len 10 % Slovákov vie, aké je hlavné mesto Severného Írska. Otestuj sa, či by si prežil ako cestovateľ v 18. storočí (KVÍZ)
Slovenská nemocnica špičkou európskej medicíny: Nová technológia priniesla revolúciu v liečbe zákerných ochorení
Putin chce zničiť západ: „Urobí to v troch krokoch, šanca na vojnu medzi Ruskom a NATO je vysoká,“ tvrdí historik
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené