Dominuje jedna značka. Tieto elektromobily kupujú Slováci najviac (REBRÍČEK)
Slovákom veľmi elektromobily nevoňajú, veď stačí si otvoriť akúkoľvek štatistiku Európskej únie a automaticky uprieť svoj zrak na chvost daného rebríčka. Inak to nie je ani v komentároch na sociálnych sieťach, či v akejsi skeptickej atmosfére, ktorá sa nachádza v našej spoločnosti. Faktom však je, že možno sa pomaly tento trend začína lámať a naša krajina ide dobrým smerom.
Pódiové umiestnenia pre populárne značky
O postupne zlepšujúcom sa trende informuje aj Miroslava Vermeiren. Na Slovensku bolo totiž za mesiac júl novo zaregistrovaných 343 BEV vozidiel kategórie M1. Z tohto počtu išlo o 183 nových vozidiel a 160 ojazdených.
Azda nikoho neprekvapí, že na čele rebríčka so 101 zaregistrovanými kusmi, nájdeme Teslu. Ako sme informovali, automobilka Elona Muska bola v mesiaci júl pokorená automobilkou BMW čo sa týka počtu predaných vozidiel. Existujú pritom aj relevantné dôvody, ktoré experti uviedli.
BMW sa v rámci spomínaného rebríčka registrácie na Slovensku za júl ocitlo na treťom mieste s 29 vozidlami, pred tradičnú nemeckú automobilku sa dostal ešte Volkswagen so zaregistrovanými 60 vozidlami, čo je pozoruhodné číslo, napriek tomu, že spoločnosť so sídlom vo Wolfsburgu musela odložiť uvedenie svojho najprémiovejšieho modelu a takisto bojuje s relevantnými problémami.
Pozície mimo TOP 3
Na ďalších priečkach v počte registrovaných vozidiel sa v rámci našej republiky umiestnil Mercedes-Benz s 25 autami, o 3 menej, teda 22 vozidiel bolo zaregistrovaných pod značkou Hyundai a Audi, 18 registrovaných áut mala Kia, nasledovalo Volvo s 15 vozidlami.
Miernym prekvapením môže byť umiestnenie Škody ako automobilky s vedúcou pozíciou na trhu s 9 592 predanými vozidlami (všetkých pohonov) za prvý polrok. Za júl totiž bolo zaregistrovaných len 10 batériových vozidiel tejto značky, menej už mal len Renault so siedmimi kusmi.
Do kategórie ostatné spadá 6 vozidiel značky MG, po tri zaregistrované vozidlá patria značky Smart, Fiat a Nissan, po dve batériové vozidlá priniesli značky Opel, Mazda, Porsche, Toyota, Mini a Ford a jedno vozidlo malo značku buď Zeekr, Voyah, Jaguar, GMC, Peugeot, Rolls Royce alebo Honda
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Príspevok, ktorý zdieľa Miroslava Vermeiren | elektromobilita (@mirka_vm)
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMOplatí sa živnostníkovi prejsť na s. r. o.? Odborníčka jasne definuje podmienky v roku 2026, na toto sa priprav

Oči pod náporom obrazoviek slabnú. Hrsť týchto orieškov posilňuje zrak aj prirodzený štít proti modrému svetlu

Po boku Rózsu na ministerstve obrany bude pôsobiť známy hudobník. Kaliňákov rezort najal ďalšieho umelca

Neurológ prezrádza jednu vec, ktorá udrží mozog mladým aj v 90-ke. Nemá nič spoločné s cvičením ani diétou

„Slayáda“ za 17 miliónov: Štát kúpil chátrajúci outlet vo Voderadoch, opozícia ostro reaguje
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú
-
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
Európske automobilky si vydýchli. Čína sa dočkala kľúčového momentu, ktorý nechal USA v kŕči
Volkswagen stláča brzdu a potvrdil masívne škrty. Až 35 000 ľudí ostane bez práce
Diplomacia so Západom v slepej uličke. Táto krajina sa vyhlásila za jadrovú veľmoc, sympatizuje s Ruskom
SIM karty sú minulosťou. Slovenský operátor prichádza s prevratnou novinkou
Vláda konečne rieši problémové železnice. Vlaky dostanú technológiu za 1,36 miliardy eur
EÚ spravila historický krok. Dovoz ruského plynu definitívne končí, máme presný dátum
iPhone 17 vystrelil Apple na vrchol. Rekordný rok 2025 môže zmeniť kráľa na tróne výrobcov mobilov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMOplatí sa živnostníkovi prejsť na s. r. o.? Odborníčka jasne definuje podmienky v roku 2026, na toto sa priprav

Oči pod náporom obrazoviek slabnú. Hrsť týchto orieškov posilňuje zrak aj prirodzený štít proti modrému svetlu

Po boku Rózsu na ministerstve obrany bude pôsobiť známy hudobník. Kaliňákov rezort najal ďalšieho umelca

Neurológ prezrádza jednu vec, ktorá udrží mozog mladým aj v 90-ke. Nemá nič spoločné s cvičením ani diétou

