Tento elektromobil si Slováci zamilujú. Má reálny dojazd 600 km a odvezie až 7 ľudí (test)
Segment sedemmiestnych rodinných SUV je v posledných rokoch zákazníkmi veľmi vyhľadávaný. Sedemmiestne autá totiž poskytujú ohromný vnútorný priestor. V 5-miestnom rozložení sedadiel máš k dispozícii obrovský batožinový priestor a pri vysunutí tretieho radu zasa odvezieš celkovo až 7 ľudí.
Do segmentu 7-miestnych SUV teraz prináša nového hráča aj Peugeot. Je ním absolútna novinka Peugeot e-5008, ktorý síce na začiatok prichádza ako elektromobil, no neskôr sa na trh dostane aj v hybridnej, či plug-in hybridnej verzii. My sme sa však na prvých jazdách zoznamovali s elektrickou verziou s menšou, 73 kWh batériou, ktorá má zabezpečiť dojazd podľa WLTP až na úrovni 502 km. Verzia Long Range s 96 kWh batériou dokáže prejsť na jedno nabitie až 660 km podľa WLTP.
Famózna spotreba aj pri jazde na dlhých trasách
My sme Peugeot e-5008 spoznávali na švédskych cestách, kde sú rýchlostné limity trocha nižšie ako u nás. Na okreskách sa tam jazdí rýchlosťou 70 km/h a na diaľnici môžeš ísť maximálne 110 km/h. Spotreba pri jazde prevažne po diaľnici, teda rýchlosťou 110 km/h, sa zastavila na 19,5 kWh/100 km a aj verzia s menšou batériou by takýmto tempom hravo prešla 370 km na jedno nabitie.
Počas prezentácie nám však technický manažér potvrdil, že ich cieľom bolo vyrobiť auto, ktoré aj pri plnohodnotnom diaľničnom tempe 130 km/h prejde aspoň 400 km bez zastávky na nabíjanie. Tento cieľ je vraj dosiahnuteľný s verziou Long Range, teda s väčšou, 96 kWh batériou. Na reálnu diaľničnú spotrebu si ale budeme musieť počkať až na klasický týždňový test.
Verzia s pohonom jednej nápravy a menšou batériou má elektromotor s výkonom 210 koní. Verzia Long Range dostala 230-koňový elektromotor a štvorkolka ponúka kombinovaný výkon 320 koní. Škoda len, že pohon všetkých kolies možno kombinovať iba s menšou, 73 kWh batériou.
Nabíjanie sme v praxi vyskúšať nemohli, no z 20 % na 80 % by to nemalo trvať dlhšie ako 30 minút. Tento parameter ale opäť dôkladne otestujeme a preveríme počas klasického testu.
Nádherný dizajn a tie najlepšie technológie značky
Zrejme mi mnohí dajú za pravdu ak poviem, že Peugeot robí v súčasnosti jedny z najkrajších dizajnov vôbec. A to nemyslím len exteriér, ale predovšetkým interiér. U nového e-5008 to nie je inak a kokpit je plný unikátnych dizajnérskych riešení. Už na prvý pohľad zaujme levitujúci panoramatický displej, ktorý ponúka až 21″ zobrazovaciu plochu. Tá je v skutočnosti rozdelená na dva samostatné displeje – jeden s informáciami pre vodiča a ten druhý na infotainment.
Na oba displeje sa šofér pozerá ponad volant, v dôsledku čoho absentuje head-up displej. Peugeot už dlhé roky razí túto filozofiu. Displej je oveľa viac v zornom poli vodiča a dôležité informácie sa dajú vidieť periférne aj vtedy, ak sa pozerá na cestu. Za mňa je head-up displej premietaný na čelné sklo stále lepším riešením, no jeho absencia mi v autách značky Peugeot chýba asi najmenej.
Pod panoramatickým i-Cockpit displejom sa opäť nachádza programovateľný displej i-Toggles. Asi najlepšie riešenie, ako do auta integrovať dotykové ovládanie bez toho, aby bolo otravné a zložité. Na displej si vieš navoliť tlačidlá s rýchlym prístupom presne k tým aplikáciám, ktoré potrebuješ a ktoré najčastejšie využívaš a som rád, že Peugeot s týmto riešením pokračuje aj v nových modeloch.
Prvé jazdy na elektrickom Peugeot e-5008
Ďalej je k dispozícii až 40 rôznych asistenčných systémov, od prediktívneho tempomatu, ktorý na škandinávskych cestách fungoval famózne, až po asistentov parkovania, či novej HD parkovacej kamery. Po technologickej stránke má e-5008 to najlepšie, čo aktuálne francúzska automobilka ponúka.
Tretí rad nie len pre deti
Ak hovoríme o sedemmiestnych SUV, tak sedenie v treťom rade väčšinou nebýva nič extra. Na dlhšie trasy je tretí rad pre dospelých nekomfortný a pohodlne a tu odvezú iba deti alebo osoby nižšieho vzrastu. Peugeot svoju e-5008 prezentoval ako auto, kde je aj sedenie v treťom rade dostatočne komfortné dokonca aj pre dospelé osoby.
Ono v skutočnosti je to asi takto. Tretí rad vie byť komfortný a priestranný, najmä vďaka posuvnej lavici v druhom rade. Ak však lavicu v druhom rade posunieš maximálne dopredu, aby sa v treťom rade sedelo pohodlne, tlačiť sa zasa budú pasažieri za vodičom. Je to teda skôr taký marketingový ťah, no aj s ostatnými kolegami sme sa zhodli, že rozhodne ide o jedno z tých priestrannejších sedení v treťom rade.
V čom ale Peugeot vyhráva na plnej čiare je skutočnosť, že tretí rad sedadiel je tu už v základe. U väčšine konkurencie si zaň treba priplácať. No a keď už je reč o cenách, s elektrickou verziou by si sa mal v základe zmestiť do 50 000 €.
Tu sa bavíme o nižšom stupni výbavy Allure so 73 kWh batériou. Verzia GT, ktorú sme aj testovali, bude pochopiteľne ešte o niečo drahšia, no a rovnako si zákazník priplatí v prípade, že má záujem o Long Range verziu s 96 kWh batériou.
Peugeot e-5008 sa začne predávať už na jeseň a oficiálne slovenské ceny by sme sa pritom mali dozvedieť už čoskoro.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
AKTUÁLNE: Európska únia ustúpila. Automobilkám vyjde v ústrety s emisiami, elektromobily sklamali
Európske automobilky čelia novému tlaku. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto váhajú s kúpou elektromobilu
Lepšie spracovaný Hyundai som nevidel. Nové Santa Fe je ako tank, ktorý môžeš šoférovať aj na ceste
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
KVÍZ: Až 90 % ľudí zlyhá pri štvrtej otázke: Otestuj sa a zisti, či máš biológiu v malíčku
Zubári predávajú korunku 5-krát drahšiu: Expert s 20-ročnou praxou „odkryl“, čo ti tvoj stomatológ neprezradí
Slováci zbytočne platia z vlastného: Túto dôležitú pomôcku musí hradiť zamestnávateľ
Nehoda na priecestí spôsobila dopravný chaos. Po zrážke vlaku s vozíkom sa tvoria kolóny
Nový pohľad vedcov na ADHD: Gény a traumy z detstva formujú poruchu v dospelosti
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Povolený je aj na Slovensku. Renault postavil 5-nápravový domiešavač s pohonom, ktorý by nikto nečakal
- Európske automobilky čelia novému tlaku. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák. Polícia dostala nový prístroj, Slovákov začali kontrolovať priamo na ceste
- Majú rezervy milión ton, aj tak ju dovážajú. Putin nariadil urýchlenie ťažby dôležitej suroviny
- EÚ dáva zbohom spaľovákom. Spúšťa gigantickú investíciu 100 miliárd eur do elektromobilov
-
- Povolený je aj na Slovensku. Renault postavil 5-nápravový domiešavač s pohonom, ktorý by nikto nečakal
- Lepšie spracovaný Hyundai som nevidel. Nové Santa Fe je ako tank, ktorý môžeš šoférovať aj na ceste
- Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto váhajú s kúpou elektromobilu
- Slováci sa zamilujú. Nový elektromobil veľkej automobilky má dojazd 630 km a Netflix priamo v aute
- EÚ dáva zbohom spaľovákom. Spúšťa gigantickú investíciu 100 miliárd eur do elektromobilov
-
- „Ide o otázku života a smrti,“ tvrdí Škoda. Automobilke hrozí likvidačná pokuta 2,6 miliardy eur
- EÚ dáva zbohom spaľovákom. Spúšťa gigantickú investíciu 100 miliárd eur do elektromobilov
- Majú rezervy milión ton, aj tak ju dovážajú. Putin nariadil urýchlenie ťažby dôležitej suroviny
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák. Polícia dostala nový prístroj, Slovákov začali kontrolovať priamo na ceste
- Slováci sa zamilujú. Nový elektromobil veľkej automobilky má dojazd 630 km a Netflix priamo v aute
USA čelí extrémnym výkyvom počasia. Kým juhovýchod bojuje s ohňom, stred čaká snehová smršť
Telekomunikačný operátor hlási rekordné tržby. Priniesol ich nárast zákazníkov a strategické investície
Poľsko spúšťa centrum umelej inteligencie. Bude bojovať proti veľkým hrozbám
Inflácia na Slovensku sa mierne zmenila. Ceny môžu opäť nepríjemne stúpnuť
Slovensko posiela na Ukrajinu menej plynu. Trh reaguje na nové fakty
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
KVÍZ: Až 90 % ľudí zlyhá pri štvrtej otázke: Otestuj sa a zisti, či máš biológiu v malíčku
Zubári predávajú korunku 5-krát drahšiu: Expert s 20-ročnou praxou „odkryl“, čo ti tvoj stomatológ neprezradí
Slováci zbytočne platia z vlastného: Túto dôležitú pomôcku musí hradiť zamestnávateľ
Nehoda na priecestí spôsobila dopravný chaos. Po zrážke vlaku s vozíkom sa tvoria kolóny
Nový pohľad vedcov na ADHD: Gény a traumy z detstva formujú poruchu v dospelosti
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené