Spotreba pod 5 litrov je len začiatok. Nový Ford je nabitý technológiami a v jednej veci poráža aj nemecké prémiovky (TEST)
V dnešnej dobe neustáleho downsizingu, teda znižovania objemu motorov spaľovacích áut, je v podstate zázrakom, že niekto príde s pohonnou jednotkou prevyšujúcou objem 2 litre. Samozrejme, pokiaľ sa bavíme o luxusných a supervýkonných autách, stále sú bežnými hodnotami troj či štvor-litrové motory, no čo by si povedal na benzín s objemom 2.5 litra, ktorý je umiestnený v bežnom rodinnom, dá sa povedať že až mestskom crossoveri?
Ford sa toho nebojí a dokazuje, že aj objemnejší motor môže byť v kombinácii s hybridnou technológiou veľmi úsporný. Koniec koncov, o tom ma nová Kuga presvedčila aj počas týždňového testu. Presvedčila ma, že keď vodič chce, vie jazdiť so spotrebou do 5 litrov. Pravdou ale je, že sa musí veľmi snažiť a akonáhle vyjde s autom na diaľnicu, na podobne ukážkové hodnoty môže hneď zabudnúť.
V recenzii sa dozvieš:
- Z čoho pozostáva hybridná pohonná jednotka novej Kugy
- Ako som dosiahol priam neuveriteľnú mestskú spotrebu
- Kde ťahá benzínová 2,5-ka za kratší koniec
- Ako je na tom Ford Kuga z hľadiska výbavy, asistentov a rôznych technológií
- Koľko stojí toto SUV v porovnaní s konkurenciou
Nový Ford Kuga teda prichádza s benzínovým motorom 2.5 Duratec, ktorý má objem 2,5 litra a je súčasťou pokročilého hybridného systému. Ide o full-hybridnú technológiu, čiže auto sa nenabíja zo zásuvky, ale v mestskej premávke dokáže niekoľko kilometrov prejsť v čisto elektrickom režime.
Ako teda funguje dobíjanie malej batérie? Dobíja ju spaľovací motor, ktorý zohráva úlohu generátora elektrickej energie a batéria sa taktiež dobíja rekuperovaním. Tu disponuje Ford veľmi zaujímavou a užitočnou vychytávkou. Pri každom brzdení sa na displeji zobrazí ekologické skóre a teda to, koľko percent brzdnej energie sa ti podarilo uložiť späť do batérie. Úplne prirodzene som sa teda po pár hodinách jazdy vždy snažil brzdiť tak, aby mi tam zasvietila „stovka“. Tým, že to na teba Ford pri každom brzdení takto vytasí, vodiča do doslova núti jazdiť ekonomicky.
Aj vďaka tomu sa mi podarilo v meste jazdiť s famóznou spotrebou 4,5 l/100 km. Priznám sa však, že tu som mimoriadne efektívne nie len brzdil, ale sa aj rozbiehal a pred resetovaním počítadla spotreby som už mal spaľovací motor zohriaty.
Prirodzene, ak po meste človek robí kratšie trasy a jazdí dynamickejšie, spotreba sa môže hravo dostať cez 7 litrov. To bol plus mínus môj dlhodobý mestský údaj, nakoľko počas mrazivých dní sa mi niekedy motor ani po 10 minútach jazdy úplne nezohrial, no auto ho aj tak vypínalo a prepínalo sa do elektrického režimu. Po opätovnom nabehnutí spaľovacieho motora tak mal opäť vyššiu spotrebu, ako keby už bol zohriatý.
Na diaľnici je to už ale o niečom inom a žiaľ, musím skonštatovať, že nie v pozitívnom slova zmysle. Ford Kuga pri tempomate nastavenom na 130 km/h dosahuje diaľničnú spotrebu okolo 8 l/100 km, čo je relatívne kompaktné SUV naozaj dosť. Tu sa už žiaľ objemný motor naplno prejavil a pri vyšších rýchlostiach, kde už hybridný systém nezapája elektrickú časť pohonu, jednoducho 2,5-litrový kus železa niečo z nádrže potiahne.
Fotogaléria Ford Kuga
Určitou daňou z hľadiska spotreby je aj fakt, že sa jedná o štvorkolku, no tú zasa naopak ocenia aktívni ľudia, ktorí s autom často jazdia do prírody, na nespevnené cesty, alebo tí, ktorí chodia v zime na lyžovačky či chaty.
Musím povedať, že v testovanej výbave ST Line vyzerá Kuga famózne. Športový „look“ tomuto corssoveru mimoriadne pristane. Fanúšikov určite potešia dve skutočné a nefalšované koncovky výfuku, i keď zvukový prejav z nich patrí k tým fádnejším. Veľmi milo ma tiež prekvapili skvele fungujúce Matrix LED svetlá. Určite nejde o špičku na trhu a takým IQ Lights novej generácie od VW sa asi nevyrovnajú, no svoju úlohu si plnia dobre a zodpovedne. Inak povedané, protiidúci vodiči mi neblikali, že ich oslepujem.
Auto disponuje celou plejádou asistentov, pričom za ten vrchol môžeme považovať asistenta jazdy na diaľnici, ktorý dokáže držať odstup a jazdný pruh. To sa v novom Ford Kuga nachádza. Asistent nesie názov Electronic horizon a po novom už berie do úvahy aj dáta z navigácie. Auto tak samé dokáže znížiť rýchlosť pred ostrou zákrutou, kruhovým objazdom či križovatkou.
Pri usadnutí za volant auta som ale zostal na vážkach, či je toto auto moderné, alebo je to skôr vozidlo pre „starú školu“ ktorá uprednostňuje hardvérové ovládacie prvky pred modernými technológiami, ako dotykové displeje a podobne. Necháp to zle, displeje tu sú, a sú poriadne veľké. Veď ten pred vodičom má 12,3″ a stredový displej na ovládanie infotainmentu má 13″. Potom tu je ešte aj head-up displej, a tu už sa dostávame do dôb pár rokov dozadu. Head-up displej sa totiž nepremieta na čelné sklo, ale na samostatné sklíčko, ktoré sa vysúva a zasúva.
Ani infotainement svojou svižnosťou nespravil extra dojem. Niektoré pokyny mu zabrali doslova pár sekúnd a v dnešnej dobe, kedy chce každý všetko okamžite, je plynulosť pre mňa plynulosť infotainmentu jednou z najkľúčovejších vecí v aute. Našťastie Kuga podporuje bezdrôtové Apple CarPlay aj Android Auto a v týchto aplikáciách sú reakcie relatívne svižné.
Ford ale myslel napríklad na to, že v rodinnom aute sa prirodzene vozia aj deti, ktoré bývajú dosť nepozorné. Preto je možné auto dovybaviť ochranou hrán dverí, ktorú som dokonca mal aj na testovanom modeli v športovom packete ST Line. Pri otvorení dverí sa tak vysunú plastové chrániče, ktoré zabránia tomu, aby si si na svojom aute odrel lak pri buchnutí do steny či vedľa zaparkovaného auta. K deťom je to teda rozhodne „povinná výbava“.
Zhodnotenie
Čo dodať na záver. Nový Ford Kuga je rozhodne nabitý technológiami, ako ešte nikdy a v tomto smere sa už môže rovnať európskym automobilkám. Žiaľ, nie všetky technológie fungujú úplne dokonale, no síce niekde Ford ťahá za kratší koniec, inde výrazne dominuje. Komfort a jazdné vlastnosti sú na vysokej úrovni a spotreba, tá vie byť v meste až neuveriteľne nízka.
Kuga je veľmi príjemné auto, ktoré aj začína na veľmi príjemnej cenovke. Základ môžeš mať s akciou už pod 30 000 €, čím výrazne podlieza nemeckú, ale aj kórejskú konkurenciu a rozdiely sú to teda nemalé.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
ASUS stvoril kompaktnú „raketu". Toto herné monštrum zatieni PC aj konzolu, má prehnaný výkon (TEST)
Nové elektrické Mini je motokára na cesty. Ponúka emócie, ako žiadne iné auto (RECENZIA)
Zabudni na klasický Elden Ring. Nightreign je najťažšia tímová výzva roka, ktorá niektorých sklame
SUV s dušou stíhačky. Tento „hyper hybrid” má technológie a pohon, o akých sa ti nesnívalo (RECENZIA)
recenzia Mohla to byť akčná bomba. Rozlúčka s Mission Impossible paradoxne dopláca na svoju najsilnejšiu zbraň
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Koniec obľúbenej neresti mladých Slovákov: Ministerstvo chystá radikálny zákaz
330 ľudí, tovar za 55 miliónov eur a teplota -24 °C. Na vlastné oči sme videli, ako Lidl zásobuje svoje predajne
Dovolenkový hit tohto roka, o ktorom sa nehovorí: Autentická destinácia prekvapuje nízkymi cenami
Lietadlo s 242 ľuďmi na palube sa zrútilo. Z Indie malo namierené do Londýna (VIDEO)
Dostávajú 31 385 eur ročne. Dôchodky seniorov na Slovensku sú hlboko pod priemerom EÚ (REBRÍČEK)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Bez Západu by rýchlo prehrali. Ukrajina zistila, čo v skutočnosti poháňa „ruské“ drony
- Vylepšuje im každú novú zbraň, napriek tomu je jeho „nepriateľom“. Ak spojenec zradí Rusko, Moskva padne
- Elektromobily „padli do pasce“, ktorej uverili aj samotní majitelia. Tieto bludy ich môžu zničiť
- Vedcom padla sánka. Našli 35 000 rokov starú technológiu, ktorá mení dejiny ľudstva
- Vedci zachytili záhadný signál. Prišiel z prekvapivo blízkeho zdroja
-
- Bez Západu by rýchlo prehrali. Ukrajina zistila, čo v skutočnosti poháňa „ruské“ drony
- Vedcom padla sánka. Našli 35 000 rokov starú technológiu, ktorá mení dejiny ľudstva
- Vedci neverili vlastným očiam. Len 600 km nad pyramídami objavili zvláštnu bublinu
- Elektromobily „padli do pasce“, ktorej uverili aj samotní majitelia. Tieto bludy ich môžu zničiť
- Vylepšuje im každú novú zbraň, napriek tomu je jeho „nepriateľom“. Ak spojenec zradí Rusko, Moskva padne
-
- Uniesli 20 jadrových striel a 10 000 ton. Rusi mali v rukách brutálne ponorky, zrazu sa ich chcú zbaviť
- Bez Západu by rýchlo prehrali. Ukrajina zistila, čo v skutočnosti poháňa „ruské“ drony
- Vedci neverili vlastným očiam. Len 600 km nad pyramídami objavili zvláštnu bublinu
- Je tichý, má laser a neprelomný štít. Čína ukázala hybridný tank, ktorý vydesil Západ
- Vedcom padla sánka. Našli 35 000 rokov starú technológiu, ktorá mení dejiny ľudstva
Hackeri v mene prezidenta „zlegalizovali“ bitcoin. Paraguaj musel hasiť digitálny škandál
Technologický míľnik, Slovensko buduje vlastnú AI. Pomôže gigant NVIDIA
Po pauze je späť. Obľúbený autovlak z Prahy na Slovensko vyráža už 1. júla
Kyberútoky v Nemecku rastú. Každá siedma firma sa stala cieľom hackerov
Ojazdené autá sa predávajú pomalšie, ale drahšie. Priemerná cena prekročila 11 900 eur
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Koniec obľúbenej neresti mladých Slovákov: Ministerstvo chystá radikálny zákaz
330 ľudí, tovar za 55 miliónov eur a teplota -24 °C. Na vlastné oči sme videli, ako Lidl zásobuje svoje predajne
Dovolenkový hit tohto roka, o ktorom sa nehovorí: Autentická destinácia prekvapuje nízkymi cenami
Lietadlo s 242 ľuďmi na palube sa zrútilo. Z Indie malo namierené do Londýna (VIDEO)
Dostávajú 31 385 eur ročne. Dôchodky seniorov na Slovensku sú hlboko pod priemerom EÚ (REBRÍČEK)
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené