Spotreba pod 5 litrov je len začiatok. Nový Ford je nabitý technológiami a v jednej veci poráža aj nemecké prémiovky (TEST)
V dnešnej dobe neustáleho downsizingu, teda znižovania objemu motorov spaľovacích áut, je v podstate zázrakom, že niekto príde s pohonnou jednotkou prevyšujúcou objem 2 litre. Samozrejme, pokiaľ sa bavíme o luxusných a supervýkonných autách, stále sú bežnými hodnotami troj či štvor-litrové motory, no čo by si povedal na benzín s objemom 2.5 litra, ktorý je umiestnený v bežnom rodinnom, dá sa povedať že až mestskom crossoveri?
Ford sa toho nebojí a dokazuje, že aj objemnejší motor môže byť v kombinácii s hybridnou technológiou veľmi úsporný. Koniec koncov, o tom ma nová Kuga presvedčila aj počas týždňového testu. Presvedčila ma, že keď vodič chce, vie jazdiť so spotrebou do 5 litrov. Pravdou ale je, že sa musí veľmi snažiť a akonáhle vyjde s autom na diaľnicu, na podobne ukážkové hodnoty môže hneď zabudnúť.
V recenzii sa dozvieš:
- Z čoho pozostáva hybridná pohonná jednotka novej Kugy
- Ako som dosiahol priam neuveriteľnú mestskú spotrebu
- Kde ťahá benzínová 2,5-ka za kratší koniec
- Ako je na tom Ford Kuga z hľadiska výbavy, asistentov a rôznych technológií
- Koľko stojí toto SUV v porovnaní s konkurenciou
Nový Ford Kuga teda prichádza s benzínovým motorom 2.5 Duratec, ktorý má objem 2,5 litra a je súčasťou pokročilého hybridného systému. Ide o full-hybridnú technológiu, čiže auto sa nenabíja zo zásuvky, ale v mestskej premávke dokáže niekoľko kilometrov prejsť v čisto elektrickom režime.
Ako teda funguje dobíjanie malej batérie? Dobíja ju spaľovací motor, ktorý zohráva úlohu generátora elektrickej energie a batéria sa taktiež dobíja rekuperovaním. Tu disponuje Ford veľmi zaujímavou a užitočnou vychytávkou. Pri každom brzdení sa na displeji zobrazí ekologické skóre a teda to, koľko percent brzdnej energie sa ti podarilo uložiť späť do batérie. Úplne prirodzene som sa teda po pár hodinách jazdy vždy snažil brzdiť tak, aby mi tam zasvietila „stovka“. Tým, že to na teba Ford pri každom brzdení takto vytasí, vodiča do doslova núti jazdiť ekonomicky.
Aj vďaka tomu sa mi podarilo v meste jazdiť s famóznou spotrebou 4,5 l/100 km. Priznám sa však, že tu som mimoriadne efektívne nie len brzdil, ale sa aj rozbiehal a pred resetovaním počítadla spotreby som už mal spaľovací motor zohriaty.
Prirodzene, ak po meste človek robí kratšie trasy a jazdí dynamickejšie, spotreba sa môže hravo dostať cez 7 litrov. To bol plus mínus môj dlhodobý mestský údaj, nakoľko počas mrazivých dní sa mi niekedy motor ani po 10 minútach jazdy úplne nezohrial, no auto ho aj tak vypínalo a prepínalo sa do elektrického režimu. Po opätovnom nabehnutí spaľovacieho motora tak mal opäť vyššiu spotrebu, ako keby už bol zohriatý.
Na diaľnici je to už ale o niečom inom a žiaľ, musím skonštatovať, že nie v pozitívnom slova zmysle. Ford Kuga pri tempomate nastavenom na 130 km/h dosahuje diaľničnú spotrebu okolo 8 l/100 km, čo je relatívne kompaktné SUV naozaj dosť. Tu sa už žiaľ objemný motor naplno prejavil a pri vyšších rýchlostiach, kde už hybridný systém nezapája elektrickú časť pohonu, jednoducho 2,5-litrový kus železa niečo z nádrže potiahne.
Fotogaléria Ford Kuga
Určitou daňou z hľadiska spotreby je aj fakt, že sa jedná o štvorkolku, no tú zasa naopak ocenia aktívni ľudia, ktorí s autom často jazdia do prírody, na nespevnené cesty, alebo tí, ktorí chodia v zime na lyžovačky či chaty.
Musím povedať, že v testovanej výbave ST Line vyzerá Kuga famózne. Športový „look“ tomuto corssoveru mimoriadne pristane. Fanúšikov určite potešia dve skutočné a nefalšované koncovky výfuku, i keď zvukový prejav z nich patrí k tým fádnejším. Veľmi milo ma tiež prekvapili skvele fungujúce Matrix LED svetlá. Určite nejde o špičku na trhu a takým IQ Lights novej generácie od VW sa asi nevyrovnajú, no svoju úlohu si plnia dobre a zodpovedne. Inak povedané, protiidúci vodiči mi neblikali, že ich oslepujem.
Auto disponuje celou plejádou asistentov, pričom za ten vrchol môžeme považovať asistenta jazdy na diaľnici, ktorý dokáže držať odstup a jazdný pruh. To sa v novom Ford Kuga nachádza. Asistent nesie názov Electronic horizon a po novom už berie do úvahy aj dáta z navigácie. Auto tak samé dokáže znížiť rýchlosť pred ostrou zákrutou, kruhovým objazdom či križovatkou.
Pri usadnutí za volant auta som ale zostal na vážkach, či je toto auto moderné, alebo je to skôr vozidlo pre „starú školu“ ktorá uprednostňuje hardvérové ovládacie prvky pred modernými technológiami, ako dotykové displeje a podobne. Necháp to zle, displeje tu sú, a sú poriadne veľké. Veď ten pred vodičom má 12,3″ a stredový displej na ovládanie infotainmentu má 13″. Potom tu je ešte aj head-up displej, a tu už sa dostávame do dôb pár rokov dozadu. Head-up displej sa totiž nepremieta na čelné sklo, ale na samostatné sklíčko, ktoré sa vysúva a zasúva.
Ani infotainement svojou svižnosťou nespravil extra dojem. Niektoré pokyny mu zabrali doslova pár sekúnd a v dnešnej dobe, kedy chce každý všetko okamžite, je plynulosť pre mňa plynulosť infotainmentu jednou z najkľúčovejších vecí v aute. Našťastie Kuga podporuje bezdrôtové Apple CarPlay aj Android Auto a v týchto aplikáciách sú reakcie relatívne svižné.
Ford ale myslel napríklad na to, že v rodinnom aute sa prirodzene vozia aj deti, ktoré bývajú dosť nepozorné. Preto je možné auto dovybaviť ochranou hrán dverí, ktorú som dokonca mal aj na testovanom modeli v športovom packete ST Line. Pri otvorení dverí sa tak vysunú plastové chrániče, ktoré zabránia tomu, aby si si na svojom aute odrel lak pri buchnutí do steny či vedľa zaparkovaného auta. K deťom je to teda rozhodne „povinná výbava“.
Zhodnotenie
Čo dodať na záver. Nový Ford Kuga je rozhodne nabitý technológiami, ako ešte nikdy a v tomto smere sa už môže rovnať európskym automobilkám. Žiaľ, nie všetky technológie fungujú úplne dokonale, no síce niekde Ford ťahá za kratší koniec, inde výrazne dominuje. Komfort a jazdné vlastnosti sú na vysokej úrovni a spotreba, tá vie byť v meste až neuveriteľne nízka.
Kuga je veľmi príjemné auto, ktoré aj začína na veľmi príjemnej cenovke. Základ môžeš mať s akciou už pod 30 000 €, čím výrazne podlieza nemeckú, ale aj kórejskú konkurenciu a rozdiely sú to teda nemalé.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Foťák a výkon ťa odrovnajú. Našli sme dokonalý smartfón, s ktorým sa vieš rozprávať po slovensky
RECENZIA Nový Captain America neuspel. Chcel sa zapáčiť všetkým, nakoniec si nezíska nikoho
Má 29 asistentov a obrovský priestor. Renault stvoril vycibrené SUV, jeho famózna spotreba a cena ma dostala
Takýto zážitok som nečakal. Nová Cupra je dokonalé SUV so silným motorom, sklame len kontroverzná vec
Ovládanie hlavou a dokonalé potlačenie hluku. Našli sme bezdrôtové slúchadlá, ktoré nebudeš chcieť dať z uší
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
KVÍZ z histórie Slovenska zvládne len skutočný národniar: Vieš, koľkokrát bol Robert Fico premiérom?
20-ročný podnikateľ: Za 7 dní som vytvoril biznis, ktorý mi dnes zarába 1,35 milióna eur ročne
Tisíce Slovákov prídu o vodičák, ak si nesplnia dôležitú povinnosť. Neplatičov nezachráni ani prechodný pobyt
Rusi nasadili elitnú špionážnu jednotku proti Západu: Úlohou sú sabotáž, destabilizácia a kybernetické útoky
Navštívili sme poľskú Biedronku a zistili sumy potravín: „Zaručujeme nízke ceny a konkurencie sa nebojíme,“ tvrdí
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Mali byť hitom, no nikto ich nechcel. TOP 8 technologických prepadákov slávnych značiek
- Kedysi boli sci-fi. Toto je TOP 8 technológií, ktoré sú dnes realita
- Európa je blízko k neobmedzenej energii. Západná mocnosť udržala jadrovú fúziu rekordných 22 minút
- Mŕtve galaxie sa začali prebúdzať k životu. Astronómovia nechápu, ako je to vôbec možné
- Podobná vec sa nedávno stala na Slovensku. Netflix uviedol jeden z najočakávanejších seriálov roka
-
- Mali byť hitom, no nikto ich nechcel. TOP 8 technologických prepadákov slávnych značiek
- Stojí smiešne peniaze. Tento inteligentný hybrid prejde 1 200 km s minimálnou spotrebou
- Čas plynie inak, než sme si mysleli. Zvláštny objav kvantovej fyziky nechal vedcov bez slov
- Európa je blízko k neobmedzenej energii. Západná mocnosť udržala jadrovú fúziu rekordných 22 minút
- Majú zásoby 85 miliárd m³. Do Európy začne prúdiť nový zdroj plynu z prekvapivej krajiny
-
- Majú voňať, namiesto toho nám ničia pľúca. Vedci varujú pred tichým zabijakom ovzdušia v dome
- Majú zásoby 85 miliárd m³. Do Európy začne prúdiť nový zdroj plynu z prekvapivej krajiny
- Mali byť hitom, no nikto ich nechcel. TOP 8 technologických prepadákov slávnych značiek
- Podmanil si divákov v 75 štátoch vrátane Slovenska. Drsný film dostal pokračovanie na Netflixe (TRAILER)
- Ľudstvo objavuje „nový svet“. V hĺbke 2 000 metrov našli mimoriadne vzácny zdroj energie
Známa automobilka predáva svoj závod. Nový majiteľ má jasné plány
Zem potrebuje pomoc. Japonci zverejnili plán, ako chcú zachrániť svet
Audi sa pripravuje na drastické zmeny. Toto Slovákov moc nepoteší
Slováci ho milujú. Známy čínsky e-shop oznámil obrovský úspech
AKTUÁLNE: Hackeri ukradli 1,4 miliardy eur. Veľká kryptoburza má vážny problém
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
KVÍZ z histórie Slovenska zvládne len skutočný národniar: Vieš, koľkokrát bol Robert Fico premiérom?
20-ročný podnikateľ: Za 7 dní som vytvoril biznis, ktorý mi dnes zarába 1,35 milióna eur ročne
Tisíce Slovákov prídu o vodičák, ak si nesplnia dôležitú povinnosť. Neplatičov nezachráni ani prechodný pobyt
Rusi nasadili elitnú špionážnu jednotku proti Západu: Úlohou sú sabotáž, destabilizácia a kybernetické útoky
Navštívili sme poľskú Biedronku a zistili sumy potravín: „Zaručujeme nízke ceny a konkurencie sa nebojíme,“ tvrdí
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené