Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Inflácia a zdražovanie kľúčových vstupov zvyšuje ceny takmer všetkých produktov a služieb. Najznámejšie elektromobily značky Tesla nie sú výnimkou a zákazníci si za ne poriadne priplatia.

Od apríla 2021 do decembra toho istého roka vzrástla cena základnej Tesly Model 3 Standard Range Plus z priemerných 38 700 dolárov (35 200 €) na 46 500 dolárov (42 300 €). Slovenská cena základného modelu je dnes 47 270 €.

Ako ale informuje Engadget, firma Elona Muska nielenže zdražuje svoje autá, ale aj odoberá výbavu, ktorá bola predtým „v cene“. A to dokonca až tak bizarne, že najnovšie už zákazníci Tesly zadarmo nedostanú ani nabíjací kábel za smiešnych 275 dolárov, teda menej než 255 eur.

Zo zásuvky vraj Teslu nikto nenabíjal

Reč je o nabíjacom kábli, ktorý umožňoval Teslu nabíjať z klasickej zásuvky – v USA 110-voltovej, u nás klasických 220 V.

Ako si pravdepodobne medzi prvými všimol používateľ Twitteru s menom Tesla_Adri, konfigurátor už túto položku neuvádza ako dodávanú zadarmo v cene auta, ale účtuje ju za poplatok.

Na druhej strane, treba priznať, že využitie tohto kábla je v skutočne minimálne. Nejde totiž o kabeláž, ktorými auto nabíjaš z klasických rýchlonabíjačiek, Superchargerov alebo domáceho wallboxu, ale o skutočný kábel do zásuvky, do akej v noci pripájaš aj svoj mobil.

Rýchlosť takéhoto dobíjania je pritom skutočne tragická – za hodinu „nabíjania“ do batérií nedotlačí ani 5 km dojazdu. V prípade núdze, kedy je auto takmer úplne vybité a k Superchargeru či konkurenčnému stojanu by si už skrátka neprišiel, však môže takmer zachrániť život.

Sám Elon Musk v tomto prípade prostredníctvom Twitteru potvrdil, že používanie kábla bolo (zrejme aj kvôli dostupnosti normálnych nabíjačiek) prakticky minimálne a tak v aute či v garáži slúžil len ako balast, na ktorý sadal prach.

Tesla ho teraz po ostrej kritike bude ponúkať za nižšiu cenu, než sa dal pôvodne objednať samostatne. Zo spomenutých 275 dolárov bude len 200 a aby toho nebolo málo vraj k nemu pribalí viac adaptérov do zásuviek v iných krajinách.

Niektorí fanúšikovia automobilky však zmenu nesú pomerne podráždene a Teslu prirovnávajú k firme Apple – aj ten totiž z dodávok svojich produktov odstránil príslušenstvo, ktoré pôvodne dával „zadarmo“.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú