Aj keď na cestách stále kraľujú klasické automobily so spaľovacím motorom, mierne rastie aj predajnosť elektromobilov, pričom najväčšie zastúpenie patrí americkej Tesle a jej Modelu 3. Cenovo dostupný model po príchode na starý kontinent sa tak stal ihneď veľmi obľúbeným a nakoľko ešte stále viacerí ľudia čakajú na svoje vozidlo, toto číslo sa bude už len zvyšovať – informoval portál InsideEVS, s odvolaním sa na štatistiku spoločnosti JATO Dynamics.

To čo sa udialo v severnej Amerike zasiahlo aj Európu. Príchod Tesly na náš trh výrazne oživil dopyt po elektromobiloch a v porovnaní s minulým rokom ide o poriadny nárast ich predajnosti. Celkovo má zákazník na výber až z 28 modeloch rôznych značiek, no na špici sa nachádza práve Model 3. Ide o zaujímavý úkaz, nakoľko výrobné kapacity amerického výrobcu sú oveľa menšie než v prípade koncernu či iných značiek a všetky vozidlá sa vyrábajú v USA a musia sem byť dovážané.

Prvenstvo nie len v elektromobiloch

Celkovo sa za minulý mesiac predalo v Európe 19 674 elektromobilov, čo je oproti rovnakému obdobiu v minulom roku takmer 100% nárast (10 539). Po prepočítaní na drobné, Modelu 3 sa predalo 3630 kusov, nasleduje Renault Zoe s 2888 predanými vozidlami a prvú trojku uzatvára Nissan Leaf so slušným podielom 2364 kusov. Všetky značky pritom zaznamenali významný nárast. Výnimku tvorí len Smart Fortwo, ktorý sa prepadol o 46 %.

O čosi menší nárast (14 %) zaznamenali klasický hybridné vozidla, ktoré nie je potrebné nabíjať a energiu získavajú rekuperáciou energie. Naopak plug-in hybridy klesli v minulom mesiaci o 2 %. Dokopy tieto vozidlá zaberajú na globálnom trhu 6,5 % (+ 1,4 %). Ďalším pozoruhodným úkazom je aj pozícia Modelu 3, ktorý dokázal poraziť v predajnosti Audi A4 či Mercedes C-Class, čo sú klasické vozidlá so spaľovacím motorom.

Za prvý mesiac na európskom trhu sa tak Model 3 stal nie len najpredávanejším elektromobilom, ale tiež aj najpredávanejším prémiovým stredným sedanom.

Tesla Model 3 predajnosť v európe
JATO

JATO

Väčšina registrácií pritom pochádza od súkromných vlastníkov a nie firiem, čo je u iných vozidiel zväčša naopak. Bude zaujímavé sledovať ďalší priebeh, pričom závisieť to bude hlavne s dodávkami vozidiel do Európy. Krivka však určite ešte bude rásť a to hlavne v neprospech dieselových vozidiel, ktoré sú terčom kritiky a metropoly po celom svete zavádzajú rôzne opatrenia, aby im zakázali vstup do rôznych mestských zón.

Pošli nám TIP na článok



Elektromobilita