V médiách sú často publikované informácie o nehodách elektromobilov Tesly, ktoré disponujú technológiou autopilota. Ani tento spôsob autonómneho riadenia nie je dokonalý, a tak nedokáže vždy zabrániť zrážke. Model 3 s aktívnym autopilotom teraz predviedol svoje schopnosti, keď sa počas cesty na diaľnici vyhol takmer istej kolízii s ďalším autom.
Technológia autopilota je obsiahnutá vo viacerých moderných automobiloch, pričom jedna z jeho najlepších verzií sa nachádza v elektromobiloch americkej Tesly. Tá prišla s autonómnym riadením vo svojich modeloch ešte pred pár rokmi, pričom sa postupne toto riadenie vyvíja.
Autonómne riadenie opäť odviedlo dobrý kus práce
Napriek pokročilosti autopilota sa ani ten nedokáže stále vyhnúť nepredvídateľným situáciám, ktoré neraz skončili tragicky. Príkladom je tiež nehoda Modelu X, ktorý po čelnom náraze do betónovej bariéry usmrtil inžiniera Applu. Rovnako sa smrti nevyhol ani Joshua Brown, ktorý sa len pár mesiacov pred tragickou nehodou vyhol nehode s kamiónom. Neskôr ho však už autopilot nezachránil. Táto technológia Tesly je však v mnohých prípadoch nápomocná a dokáže vodiča s posádkou pred haváriou predsa len ochrániť.
Nenechaj si ujsť
Autopilot mal byť pre Teslu tromfom. Teraz sa z neho stáva problém
Dôkazom toho sú teraz nové zábery z kamery v Modeli 3, do ktorého takmer nabúral vodič rodinného auta pri jazde na diaľnici. Ten sa rútil vysokou rýchlosťou, pričom chcel obehnúť pred ním idúce auto, no po pravej strane si nevšimol vodiča v Tesle Model 3. Ten po zvukovom upozornení autopilota prevzal riadenie do vlastných rúk, zatiaľ čo sa elektromobil vyhol takmer istej havárii. Následne sa vrátil späť do svojho jazdného pruhu.
Autopilot tak opäť raz ukázal svoje schopnosti, ktorými zachránil posádku tohto elektromobilu. Aj samotný majiteľ Modelu 3 upozorňoval ostatných vodičov modelov Tesly, že je potrebné byť pri jazde neustále v strehu. Ani plne autonómne riadenie totiž nie je bezchybné, a to aj napriek svojim špičkovým technológiám. Neraz sa totiž môže stať, že senzory autopilota nepostrehnú objekt na ceste, alebo zle vyhodnotia danú situáciu, ktorá nemusí skončiť vždy šťastne.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

9 mesiacov čakania sa končí. Akčný film 2025 už nájdeš online, jedna správa však ľudí nepoteší

Legendárna hra prepísala históriu e-športov. 2000 dronov predviedlo epické finále, aké svet ešte nevidel

Lacný iPhone, solídny Samsung a skvelé Xiaomi: Našli sme TOP 5 nadupaných mobilov do 500 €

Z vesmírnej veľmoci neostalo nič. Ruská pýcha je v troskách, zachrániť ich môžu už len USA

Žiješ technológiami a baví ťa písať? Pridaj sa k najväčšiemu technologickému portálu na Slovensku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)

