Americký výrobca elektromobilov, Tesla, naďalej pokračuje vo vývoji a vylepšovaní batérií pre svoje elektromobily. Len nedávno pre Teslu vyvinula univerzita Dalhousie a jej výskumný tím na čele s Jeffon Dahnom nový typ batérie, ktorý má životný cyklus stanovený až na 1,6 milióna km. Tentokrát však Tesla prichádza s podobným patentom na batériu, ktorá využíva novú generáciu katódy a elektrolytu. O tejto téme informoval portál Electrek.

V skutočnosti je nový patent Tesly podobný ako naposledy ohlásené batérie s novým typom NMC katódy a špeciálnym elektrolytom. Tie majú mať vyššiu životnosť a po 6 000 nabíjacích cykloch stratia iba 10 % kapacity, pričom väčšina iných článkov stratí 20 % kapacity už po 1 0000 cykloch.

Posledný patent zverejnený na tomto odkaze sa však sústredí na 2 prídavné zmesi v elektrolyte, konkrétne vinylénkarbonát, spolu s kombináciou 1,2,6-oxidián-2,2,6,6-tetraoxid dusičitý, čím sa malo dosiahnuť vyššej výkonnosti.

Tesla naďalej vyvíja stále lepšie batérie

S dvomi využitými aditívami sa zároveň redukuje cena takejto efektívnejšej batérie. Aj samotní výskumníci však v patente priznávajú, že odhaliť dopad viacerých prímesí v elektrolyte na celkové fungovanie batérie môže byť v mnohých prípadoch problematické a zloženie týchto aditív je mnohokrát založené iba na systéme pokus-omyl. Napriek týmto viacerým neznámym premenným, ktoré môžu výrazne ovplyvniť batérie, funguje nový akumulátor s 2 spomínanými prímesami lepšie ako konvenčné články.

Zobraziť celú galériu (0)
Batérie sa väčšinou montujú do podlahy elektromobilu, vďaka čomu sa zlepšia jazdné vlastnosti, Flickr

Nenechaj si ujsť
Nové batérie Tesly prinesú ohromnú životnosť do sveta elektromobilov. Vydržia dvojnásobne viac kilometrov

Kladná elektróda batérie pritom môže byť podľa abstraktu patentu vyrobená pomocou látok kobalt, lítium, nikel, mangán a zápornú elektródu je potom možné vyrobiť z prírodného alebo umelého grafitu. Využitie takejto batérie v praxi by mohlo elektromobilom priniesť lepší a spoľahlivejší zdroj napájania, ktorý by zvládol viac nabíjacích cyklov, čím by sa redukovala nutnosť výmeny batérií po určitom poklese ich kapacity, spolu s nákladmi.

Druhý takýto objav výskumníkov a patent Tesly môže naznačovať, že tento výrobca je čoraz bližšie k využitiu novej generácie batériových článkov vo svojich elektromobiloch, no v budúcnosti sa môžu stať významným prvkom aj v ďalších elektrických vozidlách spoločnosti.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú