Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Tesla opäť raz dokázala obhájiť svoje bezpečnostné prvky po tom, čo sa jeden z týchto elektromobilov zrútil z útesu. Ako zázrakom odkráčal vodič po vlastných a takmer nezranený, z auta však neostalo takmer nič, informuje Teslarati.

Z auta ostali len trosky

K nehode došlo v Portoriku a konkrétne sa jednalo o Teslu Model S vo verzii P90D. Tá náhle zišla z cesty a zrútila sa z útesu, pričom z fotografií zverejnených na Twitter je jasné, že nešlo o ľahkú nehodu. Z auta ostali len trosky, vodič však aj napriek tomu odišiel po vlastných a takmer bez zranení.

Je samozrejme nutné podotknúť, že fotografie vykonal Elias Sobrino Najul až po tom, čo vozidlo vzali do parády záchranári. Pôvodné poškodenie je však naďalej viditeľné a je až ťažké uveriť, že sa vodičovi naozaj nič nestalo.

Ako dodáva Elias Sobrino Najul, vodič spomínaného vozidla pozná osobne. Je tiež vhodné podotknúť, že sa auto nevznietilo tak, ako to často kritici elektromobility očakávajú.

Horia menej, než „spaľováky“

Ako navyše píše North Dakota Law, elektromobily majú v skutočnosti oveľa nižšiu pravdepodobnosť požiaru než klasické autá so spaľovacími motormi. Z ich štatistík vyplýva, že v hybridné vozidlá dokonca horia ešte asi 2-krát častejšie, než „spaľováky“.

Aj keď elektormobily horia asi 50-násobne menej často, jednu nevýhodu predsa len majú. Požiar sa dokáže vďaka obrovskému akumulátoru šíriť extrémne rýchlo a je takmer nemožné ho uhasiť. Kvôli takémuto požiaru prišli v tomto roku o život dvaja nešťastníci, pričom za volantom údajne nikto nesedel.

Elias Sobrino Najul/Twitter

Ako sa ale nakoniec ukázalo a ako odhalila expertíza, na mieste vodiča ktosi sedieť predsa len musel. Nasvedčovala tomu deformácia volantu.

Robí problémy autopilot?

Kým o bezpečnosti z konštrukčného hľadiska pochybovať možné pri Tesle nie je, to isté sa nedá povedať aj o jej systéme pre autonómne riadenie. Ten je síce ešte stále vo fáze vývoja, vybraní ľudia však môžu jeho najpokročilejšie verzie testovať v reálnej prevádzke.

Tesla

Ako sa navyše ukazuje, toto povolenie môžu získať aj veľmi zlí vodiči, ktorým v tom mal systém pôvodne zabrániť. Systém sa momentálne nachádza v šedej zóne a kým niekedy funguje extrémne dobre, inokedy priamo ohrozuje posádku vozidla. Ako však Tesla neustále podotýka, autopilota je nutné sledovať a mať ruky stále na volante, kým firma nevychytá všetky muchy.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú