Kalifornská diaľničná polícia zverejnila fotografie z veľmi nezvyčajného priestupku, počas ktorého sa elektromobil Tesla rútil cez Oakland v Kalifornii a jej šofér sa nachádzal na zadných sedadlách, informuje San Francisco Chronicle.

Extrémne nebezpečný čin, vodič ohrozoval nielen seba

Podobné konanie je extrémne nebezpečné a nezodpovedné, keďže autopilot Tesly je ešte vždy vo vývoji a často zlyháva. Je nutné byť naďalej ostražitý, držať ruky na volante a byť pripravený kedykoľvek opätovne prevziať kontrolu nad vozidlom.

Zdá sa, že niektorých majiteľov elektromobilov Tesla nič také nezaujíma a preferujú bizarné zábavky, ktoré môžu skončiť tragicky. Rovnakým je aj tento prípad, kedy sa šofér údajne nachádzal na zadných sedadlách a uškŕňal sa. K nehode Tesly v dôsledku nezodpovednosti došlo pred pár dňami aj na Slovensku, na diaľnici D2. Autopilot v nej ale úlohu nezohral, išlo o nezodpovednosť 30-ročného vodiča zo zahraničia.

Podľa niektorých však nie je ani tento incident tak jednoznačný, ako sa na prvý pohľad zdá. Okrem toho, že musí mať šofér ruky na volante, je sedadlo vybavené snímačom, ktorý rozozná neprítomnosť človeka. Podľa niektorých komentujúcich sa za volantom šofér v skutočnosti nachádzal, ale nebol dobre viditeľný.

Aj tieto požiadavky je ale možné obísť, čo môže byť v konečnom dôsledku prípad incidentu vyššie. Je pritom známe, že Tesla má ešte vždy problémy s rozoznávaním niektorých objektov, najmä bielych počas ostrého denného svetla.

Taiwan English News

Autopilot má na konte hlúpe nehody, i tak je bezpečnejší

Štatisticky je autopilot Tesly mnohonásobne bezpečnejší v porovnaní s ľudským šoférom. Práve neschopnosť rozoznávanie bielych objektov počas dňa sa prejavila v Taiwane, kde Model 3 narazil do prevráteného kamióna. Autopilot si prekážku nevšimol a vodič sa zrejme opäť nevenoval jazde, keďže si ho nevšimol taktiež.

Tesla má navyše pri nehodách klasický problém s požiarmi, ktoré sú spôsobené obrovským množstvom lítium iónových akumulátorov. K takejto tragickej nehode došlo nedávno v USA, kedy dvaja muži prišli o život v horiacom vraku Modelu S.

Prvotné špekulácie tvrdili, že na mieste šoféra opäť nik nesedel a vozidlo malo zapnutého autopilota, čo však neskôr vyvrátil aj Elon Musk. Toto konkrétne vozidlo totiž nemalo aktivovanú funkciu autopilota a volant bol zdeformovaný takým spôsobom, že by k tomu nedošlo bez prítomnosti ľudského tela na mieste šoféra.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú