Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

S pribúdajúcim počtom elektromobilov a automobiliek, ktoré elektrické autá vyrábajú, sa zvyšujú aj nároky na ťažbu surovín potrebných na výrobu batérií. Lídri v oblasti elektromobility nenechávajú nič na náhodu a pre svoju produkciu sa snažia zabezpečiť dostatok vzácnych kovov. Dôležitý krok teraz urobila aj Tesla, ktorá sa s indonézskou vládou dohodla na ťažbe a dodávke niklu v hodnote až 4,91 miliardy eur, píše Electrek.

Elon Musk sa o nikel z Indonézie zaujímal už dlhšie a z oficiálnych vládnych zdrojov teraz prišla informácia, že značnú časť tejto suroviny si na dlhé roky zabezpečila pre seba práve automobilka Tesla.

Ešte skôr v tomto roku sa so samotným Muskom stretol aj prezident Indonézie a spoločne diskutovali o možnej investícii automobilky Tesla v podobe výstavby fabriky na výrobu batérií, píše Reuters.

Zatiaľ 5-ročný dodávateľský kontrakt

Nová dohoda má prispieť k tomu, aby sa americká automobilka rozhodla indonézsky nikel priamo v krajine aj spracovávať. Je teda možné, že ďalšia Gigafactorty, tentokrát na výrobu batérií, vyrastie práve tu. Vláde by to samozrejme vyhovovalo, pretože by tým vytvorila stovky až tisícky nových pracovných miest, či získala príjmy z daní.

Freepik (Úprava FonTech)

Aktuálne ale žiadna fabrika na výrobu batérií v Indonézii potvrdená nie je. Tesla uzavrela s dodávateľskými a spracovateľskými spoločnosťami 5-ročný kontrakt, takže z krajiny bude spracovaný kov, ktorý bude priamo určený na výrobu lítiových batérií, zatiaľ odvážať inde.

Indonézia je najväčším producentom niklu

Dôvod, prečo sa v minulosti objavili informácie o tom, že Musk chce postaviť továreň v krajine, kde elektromobilita nie je na veľmi dobrej úrovni, je jednoduchý. Indonézia je totiž v produkcii niklu, teda suroviny, ktorá je extrémne dôležitá pri výrobe batérií, svetovým lídrom.

Tesla by si takýmto spôsobom zabezpečila dôležitý zdroj na výrobu vlastných batérií a tiež minimalizuje náklady na prepravu. Koniec koncov, výstavba továrne navyše môže prispieť k rozvoju elektromobility v krajine, takže vo finále z toho môžu profitovať obe strany.

Podľa tamojších médií je zatiaľ všetko iba na ústnej dohode a doposiaľ neboli podpísané žiadne zmluvy v súvislosti s výstavbou Gigafactory.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú