Počas akcie Autonomy Day bol ukázaný najnovší pokrok Autopilota od Tesly, ktorý nevyžaduje účasť vodiča a všetky úkony zvláda úplne sám. Dokáže rozlišovať križovatky, semafóry, prednosť v jazde a ďalšie pravidlá, vďaka ktorým môže bezpečne doviezť šoféra na vybrané miesto.

Sleduj Fontech aj na sociálnych sieťach!

FacebookInstagramYouTube

Nebola to však jediná novinka celej akcie. Elon Musk taktiež ukázal aj ich vlastný dizajn vozidla, ktoré neobsahuje žiadny volant. Vďaka prepracovanému Autopilotovi bude už aj vodič len pasažierom, čo podľa Tesly mnoho majiteľov uvíta. Dobrou správou však je, že takto sa dajú upraviť aj všetky súčasné vozidlá automobilky a nie je potrebné kupovať nový model, informuje Electrek.

Všetko visí na legislatíve

Nie je žiadnym tajomstvom, že rôzne spoločnosti pracujú na tom, aby sa im podarilo presadiť plne autonómne vozidlá. Spomenúť možno Google, Uber a v neposlednom rade aj samotnú Teslu. Tá predstavila svoje plány a verí, že do dvoch rokov sa im podarí presadiť to, aby mohli predávať autá úplne bez volantu. Najviac je k tomu prispôsobený Model 3, ktorého interiér bol navrhnutý tak, že dizajnéri počítali s odobratím volantu.

Upraviť by sa mali dať aj ostatné modely, a to jednoduchým odobratím volantu a nasadením krytu na riadiacu tyč. Túto možnosť plánuje automobilka ponúknuť všetkým vlastníkom. Iné zmeny sa vraj nebudú musieť vykonávať, nakoľko nová verzia Autopilota zahŕňa len softvérovú časť, takže stačí vyslať len obyčajnú aktualizáciu.

Podľa Tesly je pravdepodobnosť odobratia volantu istá, nakoľko to požadujú aj samotní vlastníci. To však nestačí a odobriť to budú musieť regulačné orgány jednotlivých štátov a otázna je aj samotná legislatíva v prípade nehody či porušenia dopravných predpisov.

Hoci sa jedná o veľmi ambiciózny plán, osobne si myslíme, že úplne odobratie volantu nie je veľmi šťastné riešenie. Zveriť jazdu a život seba a ostatných pasažierov do rúk softvéru je veľké riziko. Ľudský faktor je nenahraditeľný, a preto lepším riešením by podľa nášho názoru bolo, ak by tam ten volant predsa len ostal. Napríklad v takej forme, kde by bol ukrytý v palubnej doske a v prípade núdze by sa vysunul a vodič by mohol prevziať manuálne riadenie.
O autorovi
Martin Lajčák
Volám sa Maťo a momentálne som študentom vysokej školy. Medzi moje záľuby patria nové technológie, športovanie a nepohrdnem ani dobrou knihou. Môžeš ma sledovať aj na Instagrame - @matolajcak