Tesla prestáva propagovať kľúčovú vlastnosť svojich elektromobilov. Zákazníci z nej boli zmätení
Pred pár rokmi začal Elon Musk ohlasovať novú technológiu, ktorá mala zmeniť svet elektromobilov. Tvrdil, že do roku 2017 budú elektrické Tesly schopné plne autonómnej jazdy bez zásahu vodiča, no tento cieľ sa mu akosi nepodarilo naplniť. Tesla prezentovala autonómne riadenie na svojej stránke dlhý čas, čo však miatlo zákazníkov, ktorí verili, že sú ich elektromobily skutočne samostatné.
Americká Tesla už dlhé roky ponúka svetu špičkové elektromobily nabité tými najmodernejšími asistentmi a technológiami, aké jej môže nejedna automobilka závidieť. Vývoj každým rokom napredoval stále ďalej, až Elon Musk prisľúbil, že každý vyrobený kus spoločnosti bude vybavený hardvérom potrebným pre plne autonómne riadenie. Softvérovú stránku v tomto prípade Tesla ešte nedotiahla do konca, no na svojom webe ju rada propagovala ako jednu z budúcich funkcií.
Tesla vzbudila v zákazníkoch falošné presvedčenia
Zákazníci a majitelia týchto elektromobilov tak kvôli tvrdeniam na internetových stránkach reálne verili, že šoférujú skutočne autonómne auto. V prieskume totiž až 71 % z 1 567 opýtaných vodičov z Číny, Francúzska, Španielska, Nemecka, Talianska či Veľkej Británie verilo, že si už v dnešnej dobe môžu kúpiť auto s plnohodnotným autopilotom, ktorý sa postará o riadenie miesto nich. To však nie je tak celkom pravda. Moderné modely síce disponujú radom najpokročilejších jazdných asistentov, no stále nie sú úplne schopné prevziať jazdu na ceste do vlastných rúk.
Aj samotná Tesla deklaruje, že pri šoférovaní jej elektromobilov vyžaduje systém prítomnosť rúk vodiča na volante. Nejedná tragická nehoda ukázala nedostatky tohto „autonómneho“ riadenia, no v mnohých prípadoch zlyhal ľudský faktor. Pri jednej z najvážnejších havárií bol vodič Tesly niekoľkokrát vyzvaný systémom, aby chytil volant do rúk, čo však neuposlúchol. Niektorí odvážlivci dokonca toto bezpečnostné varovanie oklamú aj obyčajným pomarančom, ktorý pri vložení do volantu elektromobil vyhodnotí ako ruku šoféra. Čuduj sa svete, mnohí jednoducho ostali možnosťami týchto áut zmätení.
Nenechaj si ujsť
Tesla rozposiela do svojich áut novú aktualizáciu. Vodiči dostávajú palubnú kameru aj zaujímavý „easter egg“
Miesto bezpečnej jazdy s pomocou asistentov sa totiž viacero vodičov spolieha výhradne na schopnosti technológií, ktoré Tesly aktuálne ponúkajú. Práve tu nastáva nedorozumenie, na ktoré spoločnosť tak často upozorňuje. Po mnohých problémoch však nakoniec Elon Musk oznámil, že propagácia autonómneho riadenia bola z webu spoločnosti stiahnutá a neobjaví sa znova, pokým nebude táto technológia plne funkčná a pripravená pre využitie v praxi.
Potom, čo spôsobila mnoho zmätkov, sa táto možnosť jednoducho vytratila z oficiálnej stránky Tesly, ktorá sa k tomuto rozhodnutiu odmietla vyjadriť. Napriek najmodernejším jazdným asistentom nedokáže zatiaľ nič nahradiť vodiča za volantom, ktorý by mal najlepšie vedieť ako zareagovať pri rôznych situáciách. Senzory a softvér predsa nie sú neomylné. Stále tak platí, že ani rôzne vylepšenia, pridanie asistenta monitorovania jazdného pruhu, odbočovania a ďalších pomocníkov nestačí na to, aby boli dnešné autá skutočne autonómne.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
Kvôli EÚ nedostaneš nové funkcie iPhonu. Slovákov čakajú veľké obmedzenia, dôvod ťa prekvapí
Vymenil som svoje smart hodinky za „Čínu“ a ostal som zarazený. Najväčší predsudok Slovákov je dávno preč
Ničí bez výstrelu všetky ciele do 8 km. USA testujú laserové delo, drony si už viac neškrtnú
Dreame L50 Pro Ultra a L50 Ultra: Robotické vysávače, ktoré menia pravidlá hry
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Ryanair ustupuje a zavádza štedrejší limit batožiny. Vieme, odkedy zmena začne platiť
U lekára nebudeš čakať, diagnózu dostaneš do 3 minút. Adamov startup chce zmeniť spôsob, akým funguje zdravotníctvo
Za položenie uteráka na Draždiaku zaplatíš najnovšie 1 €: „Petržalské more“ potrebuje správcu, tvrdí Hrčka
9 z 10 Slovákov má cholesterol v červených číslach a netuší o tom. Stačí malá zmena v strave, radia odborníci
VIDEO: Ministerku Šimkovičovú na folklórnom festivale vo Východnej vypískali
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
- Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
- Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Z trhu zostali len kolesá a karosérie: Ruský automobilový priemysel je v troskách, tieto čísla sú hrozivé
Pitná voda na Slovensku je v ohrození. Zaostávame v boji proti najväčšiemu nepriateľovi
Vyhynulo až 90 % života. Vedci konečne našli príčinu najväčšej katastrofy v histórii Zeme
Brusel čelí veľkému tlaku: Česi chcú prepísať prísne emisné pravidlá, podporilo ho 17 spojencov
Stellantis zvyšuje kritiku EÚ: Tieto autá nikto nekupuje, budeme musieť zatvárať závody v Európe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP