Tesla plánuje v Amerike postaviť ďalšie stovky nabíjacích staníc, no namiesto menších hubov s pár stojanmi na nabíjanie plánuje vybudovať obrovské nabíjacie parkoviská. Ako upozornil portál The Driven, jedno z nich by malo mať až 164 nabíjacích stojanov.

Americká automobilka je tak znova o krok popredu a ukazuje nám, ako by mohli vyzerať parkoviská či odpočívadlá na diaľniciach. Portál DriveTeslaCanada informoval o výstavbe ďalších nabíjacích hubov, na ktorých sa majú nachádzať desiatky stojanov Supercharger.

Masívny nabíjací hub so 164 stojanmi vyrastie v okolí mesta Coalinga. Okrem neho pribudnú dva ďalšie huby so stovkou stojanov Supercharger, jeden na juhu a druhý na severe Kalifornie.

Menší nabíjací hub s 56 nabíjačkami pribudne neďaleko mesta San Bernadino, ktoré je častou zastávkou mnohých Američanov pri ceste do Las Vegas.

Nový hub potrebuje obrovské množstvo energie

Ako odhaľuje dokument vydaný k novému najväčšiemu nabíjaciemu hubu sveta, minimálne 50 % stojanov bude vybavených aj nabíjacím konektorom CCS, takže ich budú môcť v USA využívať aj majitelia elektromobilov iných ako Tesla.

Tesla zrejme osadí nový najväčší nabíjací hub na svete svojimi najvýkonnejšími stojanmi Supercharger V4, ktoré dosahujú výkon až 350 kW. Súčasné modely sa dokážu nabíjať výkonom okolo 250 kW, čo je stále pomerne masívny odber energie.

Ak by sa teoreticky nabíjali Tesly na všetkých týchto stojanoch naraz, nabíjací hub by mal okamžitý odber zhruba 41 megawattov. Pre kontext, jadrová elektráreň Mochovce má v aktuálnom stave výkon 940 MW, napájať by teda za ideálnych podmienok dokázala necelých 23 takýchto obrovských nabíjacích hubov.

Aby sa zabezpečila stabilita siete, nabíjací hub bude vybavený batériovým systémom Megapack, ktorý pomôže korigovať výkyvy v odbere pri veľkom zaťažení.

Podobné huby majú zmysel najmä pri diaľniciach

Podobné nabíjacie huby zrejme vyrastú aj u nás v Európe a to napríklad na diaľničných odpočívadlách, kde sa behom hodiny prestriedajú stovky áut. Dnes je na cestách ešte pomerne málo elektromobilov a odpočívadlá či benzínky si vystačia s pár stojanmi na nabíjanie.

Mário Šimovič/FonTech

V budúcnosti by už ale s nabíjaním elektromobilov mohol byť problém, nakoľko priemerná zastávka na nabíjanie trvá zhruba 15 až 20 minút. Vyšší počet nabíjacích stojanov na veľkých diaľničných odpočívadlách by ale tento problém elegantne vyriešil.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP