Tesla narazila na ďalšiu komplikáciu pri svojom futuristickom Cybertrucku. OBjavil problém s „deformáciou článkov“ v batériových balíkoch. Automobilka už začala tieto balíky vymieňať a postihnuté vozidlá posiela späť do továrne Gigafactory Texas na ďalšie vyšetrovanie a výmenu. Na tému upozornil Electrek.
Hoci produkcia Cybertrucku prebieha už vyše roka a výroba sa postupne zvyšuje, tento problém ukazuje, že ani nový model sa nevyhne technickým výzvam. Aktuálne Tesla dokáže vyrábať niekoľko tisíc Cybertruckov týždenne, no spolu s rastúcou produkciou prichádzajú aj problémy – od početných servisných zásahov až po niekoľko zvolaní do servisov. Niektoré modely dokonca Tesla spätne odkúpila kvôli opakovaným chybám.
Problém s batériami 4680
Hlavným problémom, ktorý bol odhalený, sú deformácie v článkoch batérií, nazývané „cell dents“. Cybertruck je pritom prvým modelom Tesly, ktorý využíva výhradne vlastné batérie typu 4680. Podľa informácií portálu Electrek a interných dokumentov Tesla identifikovala tento problém vo viacerých skladových vozidlách, no zatiaľ neexistujú dôkazy, že by postihol aj zákaznícke autá.
Postihnuté Cybertrucky sa aktuálne presúvajú späť do Gigafactory Texas, kde sa ich batériové balíky nahradia. Týmto krokom sa Tesla snaží znížiť zaťaženie svojich servisných a kolíznych centier, ktoré sú už teraz preťažené úpravami a opravami iných problémov. Okrem deformácií článkov sa totiž vyskytla aj chyba pri inštalácii kabeláže batérií, ktorú Tesla už rieši prostredníctvom špeciálnych servisných pokynov.
Preplnené sklady
Tesla navyše čelí problému s vysokým počtom skladových Cybertruckov v USA. Automobilka preto podnikla nezvyčajné kroky – niektoré modely zo základnej „Foundation Series“ mení na bežné verzie a homologuje viac než 800 kusov pre kanadský trh. Tento krok je nevyhnutný, aby sa vozidlá dostali na nové trhy a mohli byť predané.
Koncom štvrťroka a roka Tesla tradične čelí tlaku na doručenie čo najväčšieho množstva vozidiel, aby dosiahla dobré finančné výsledky. Tento rok je však ešte náročnejší kvôli množstvu problémov, od zmien vo výrobe až po technické komplikácie ako deformácie článkov či výmenu autopilotných počítačov HW4 v novších modeloch.
Pre Teslu je teda kritické nielen vyriešiť technické problémy s Cybertruckom, ale aj nájsť spôsoby, ako predať čo najviac skladových vozidiel do konca roka.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Počas hádky bodla žena muža kuchynským nožom, zraneniam počas prevozu vrtuľníkom podľahol
Dráma na letisku v Krakove: Charterové lietadlo zo Slovenska po pristátí zišlo z dráhy so 190 cestujúcimi na palube
Dvojdňová opica nie je výmysel: Vedci odhalili prečo po tridsiatke trpíš dlhšie. Odporúčajú 4 metódy, ako jej predísť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP