Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Elon Musk začiatkom júla s hrdosťou predstavil prvý produkčný kus nového Modelu 3. O pár týždňov si prvých 30 zákazníkov túto novinku vyzdvihlo pri slávnostnom odovzdávaní. Detaily o výbave pohonu však boli až teraz zverejnené v dokumentoch z certifikácie EPA, ktorou Model 3 nedávno prešiel.

Tesla zvykla od predstavenia Modelu S označovať svoje elektromobily s prívlastkom, ktorý prezrádzal kapacitu batérii daného kusu. Ak si teda zákazník kúpil Teslu Model S so 75 kWh batériami, tak úplné označenie je vo forme „Model S 75“. Keďže sa od počiatku o Modeli 3 hovorí ako o dostupnom elektromobile pre masy, výrobca od zvyčajného systému označenia upustil. Zákazníci si túto Teslu môžu zaobstarať so štandardnými akumulátormi, ktorých výroba však bude spustená ešte len koncom tohto roka. Na výber sú tiež batérie s dlhou výdržou, ktoré sa postarajú o 310 km dojazd na jedno nabitie a sú produkované už v týchto dňoch.

Silné batérie a 3-fázový motor

Súhrnná správa nám poskytuje prehľad o bližších detailoch, akým je tiež 350 V napätie akumulátorov či ich kapacita 250 Ah. Táto kombinácia vyústila do celkovej kapacity energie batérií o hodnote 80,5 kWh. Nejde však o využiteľnú hodnotu, pretože tá je na o čosi nižšej úrovni, konkrétne na 78 kWh. Prehľad o reálnej využiteľnosti akumulátorov nám Tesla poskytla ešte počas minulého roka.

tesla model 3zdroj fotografie: Tesla

Model 3 tak nemôže súperiť so svojimi staršími súrodencami. Výsledná využiteľná kapacita batérií je však o 3 kWh vyššia ako predpovedal Musk. Významným vylepšením je tiež využitie 3-fázového motora pre pohon. Za jeho objavením stál sám Nikola Tesla, no väčšina dnešných elektrických áut využíva stále elektromotory s permanentnými magnetmi.

zdroj fotografie: Scribd

Nenechaj si ujsť
Ľudia vo veľkom rušia svoje rezervácie na Teslu Model 3. Pre Muska je to však úľava a použil zaujímavé prirovnanie

Využitie osvedčeného pohonu z neho robí ešte lákavejší elektromobil pre bežných zákazníkov. Dokáže totiž vyvinúť výkon až 258 koňských síl, pričom je poháňaná zadná náprava. Tým je táto Tesla oproti Modelu S a X o čosi „slabšia“, no onedlho má prísť na trh aj výkonnejšia verzia a variant s dvomi elektromotormi.

Elektromobil s inovatívnymi technológiami pre masy

Ďalšou skvelou technológiou využitou v Modeli 3 je tiež regeneratívne brzdenie, ktoré zbiera energiu z bŕzd oboch náprav miesto jednej ako u Modelu S. Výrobca si pri návrhu tohto elektromobilu dal skutočne záležať. Hoci sa to nemusí vzhľadom na skromný interiér zdať hneď na prvý pohľad, mnoho skvelých technológií je ukrytých práve „pod kapotou“.

tesla model 3zdroj fotografie: Tesla

Tá dokáže zákazníkovi za príjemne nasadenú cenu poskytnúť primeranú výbavu s ekologickým pohonom a istou dávkou jedinečnosti. Ak by ťa však zaujímali bližšie detaily o výbave tohto elektromobilu či jeho výsledky z meraní na dynamometri, nájdeš ich v dokumentoch EPA na tomto odkaze.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú