Americká Tesla intenzívne pracuje na nových vylepšeniach autopilota vo svojich elektromobiloch, no ten je napriek pokročilým funkciám stále v testovacej fáze. Vodič za volantom tak musí v prípade potreby prevziať kontrolu, čo dokazuje aj najnovšie video. Tesla Model 3 sa so zapnutým autopilotom vydala na zasnežené cesty, kde však napriek špičkovým technológiám niekoľkokrát pochybila.

Autonómne riadenie je jednou z najvyspelejších technológií v automobilovom priemysle, ktoré však ešte potrebuje čas na vylepšenie. Priekopníkom v tomto smere sa stala Tesla, ktorej elektromobily disponovali autopilotom medzi prvými. Vďaka dlhoročným skúsenostiam tak môže spoločnosť neustále pridávať nové možnosti, ktoré z tejto funkcie spravia ešte spoľahlivejšieho jazdného „asistenta“.

Stále je čo vylepšovať

Systém aj napriek svojim vyspelým možnostiam ešte nie je dokonalý a hoci zvláda riadenie v peknom počasí ľavou zadnou, ťažšie podmienky na cestách už nie sú jeho silnou stránkou. Dokazuje to teraz aj video zo zasneženého Quebecu v Kanade, kde sa majiteľ Modelu 3 rozhodol počas snehovej búrky otestovať schopnosti autopilota. Ten vďaka svojim senzorom dokázal riadiť elektromobil aj na poriadne zasneženej ceste celkom správne, no zopár prešľapov sa predsa len našlo.

Nenechaj si ujsť
Tesla Model 3 oficiálne prichádza do Európy. Poznáme cenu

Na snehom pokrytom asfalte totiž neboli žiadne viditeľné deliace čiary, ktorých by sa systém Tesly mohol držať, a tak sa pár krát stalo, že samovoľne vybočil z jazdného pruhu. Rozpoznávanie čiar bolo aj pre autopilota naozaj náročnou úlohou. Kvôli snehovej pokrývke však majiteľa Modelu 3 táto technológia prekvapila počas jazdy ešte niekoľkokrát, pričom bol nútený prevziať riadenie a svoj elektromobil nasmerovať späť do jazdného pruhu.

Sneh môže narobiť nemalé problémy

Takéto podmienky na cestách bývajú neraz problémom aj pre skúsenejších vodičov a nie to pre autonómne riadenie. Väčšie problémy by však mohli nastať, pokiaľ by sneh zakrýval senzorom a kamerám v elektromobile výhľad na cestu. V tom prípade by nebola jazda ani zďaleka taká „hladká“ ako na priložených záberoch, no pokiaľ by systémy nevideli na cestu, s veľkou pravdepodobnosťou by ich nebolo možné ani zapnúť. Aj napriek miestami silnej vrstve snehu si však autopilot Modelu 3 poradil pri tejto jazde veľmi dobre.

Pošli nám TIP na článok



Elektromobilita