Tesla ovládla najväčší automobilový trh Európy. Nebezpečne ju však dobieha najobávanejší konkurent
V článku boli použité aj materiály TASR.
Tesla potvrdila, že je jednotkou na nemeckom trhu s elektromobilmi, ale náskok pred konkurenčným VW sa zmenšuje. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA.
Podľa údajov nemeckého Spolkového úradu pre motorové vozidlá KBA bolo od januára do júna novo zaregistrovaných 36 400 vozidiel značky Tesla a 34 400 elektromobilov značky VW. V druhej polovici roka by sa podľa odborníka z odvetvia Ferdinanda Dudenhöffera mohol boj o podiel na trhu ešte viac zintenzívniť a elektromobily výrazne zlacnieť.
Tesla obhájila prvenstvo
Tesla v druhej polovici roka 2022 zobrala VW korunu na nemeckom trhu elektromobilov. Teraz spoločnosť Elona Muska obhájila svoje prvenstvo.
Náskok sa však zmenšil zo 7400 na 2000 vozidiel. Trhové podiely značiek predstavovali 16,5 %, respektíve 15,6 %. Celkovo bolo v 1. polroku 2023 v Nemecku registrovaných 220 200 nových elektromobilov.
Za oboma lídrami je zreteľný odstup, keď nasledujú Mercedes so 16 900, Audi so 14 400 a BMW s 12 800 predanými elektromobilmi v 1. polroku a trhovými podielmi medzi 7,7 % a 5,8 %.
Nemecký trh s elektromobilmi je slabší, ako sa zdá, uviedol Dudenhöffer. „Čísla registrácií, ktoré v súčasnosti vidíme, ukazujú včerajšiu realitu.“ Dodáva, že súčasné dodávky reflektujú predovšetkým nevybavené objednávky. „Na druhej strane, nové objednávky sú výrazne nižšie ako v roku 2022.„
Môže za to aj pokles dotácií
Hlavným dôvodom je podľa neho pokles štátnych dotácií. Napriek tomu sú počty registrácií elektromobilov piatich lídrov trhu v porovnaní s prvým polrokom 2022 vyššie.
V porovnaní s 1. polrokom 2022 však odbyt všetkých značiek okrem Mercedesu, ktorý profitoval z elektrickej triedy E, klesli. Jedným z dôvodov je tiež zníženie podpory na prelome rokov, čo spôsobilo extrémny nárast predaja v decembri a prepad v januári.
A niektoré ďalšie značky sú na tom ešte horšie: „Predaj značiek, ktoré majú veľký počet malých modelov a vozidiel nižšej strednej triedy, v niektorých prípadoch prudko klesol, pretože v tomto segmente je najciteľnejší pokles dotácií,“ uviedol Dudenhöffer. To sa odráža aj v údajoch KBA: Renault, Opel, Fiat a do určitej miery aj Hyundai, ktoré ešte pred rokom zaznamenali dobré výsledky, stratili pôdu pod nohami.
Dudenhöffer pripisuje skutočnosť, že VW sa vyhol prepadu, tomu, že v poslednom čase poskytol viac zliav. A to by mohol byť len začiatok. „Očakávam ostrú cenovú vojnu na európskom trhu s elektromobilmi,“ uviedol pre DPA.
„Tesla za posledných 15 mesiacov vyrobila podstatne viac vozidiel, ako predala, a v Číne už nemôže svoje autá hádzať na trh so zľavami. V dôsledku toho sa cenová vojna presúva do Európy.„
Tento vplyv zasiahne nemecký trh, ktorý je už teraz slabý. „Ceny Tesly by v dôsledku toho mohli klesnúť o ďalších 5 % až 10 %,“ očakáva Dudenhöffer. Treba však podľa neho počkať, ako ďaleko zájdu ostatné značky: „Pre spotrebiteľov to môže byť dobrá správa, ale výrobcom to spôsobí problémy.„
Tesla má aj eso v rukáve
Tesla nedávno testovala revolučnú batériu a prešla na jedno nabitie ohromných 1 210 km, čím definitívne prekonala aj tie najlepšie naftové „diaľničné krížniky“. Tesla Model S s originálnou batériou mala pritom dojazd cca 650 km, nárast teda predstavuje až 90 %.
Prototyp batérie startupu ONE má kapacitu 207,3 kWh, pričom originálna batéria disponovala kapacitou 103,9 kWh. Energetická hustota teda výrazne narástla, nakoľko prototyp batérie sa skutočne vtesnal do rovnakého obalu ako pôvodný akumulátor.
Test bol navyše vykonaný v decembri, čiže v chladných podmienkach, ktoré sú pre elektromobil náročnejšie. Model S prešiel 1 200 km za 15 hodín a priemerná rýchlosť dosahovala 88,5 km/h.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
Je to oficiálne: Elon Musk konečne spustil novú éru dopravy, prvé recenzie prekvapili (+videá)
Dacia spôsobí cenovú revolúciu. Chystá elektromobil pod 15 000 eur, poznáme dojazd aj parametre
Elektromotory vložia do kolies. Volkswagen plánuje vysokovýkonnú beštiu
Zlepší výkon na diaľnici aj v teréne. Stellantis si patentoval zvláštny komponent pre elektromobily
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rodinný dom aj s pozemkami za 4 000 eur. Štát rozpredáva nepotrebný majetok za rozprávkovú cenu
Polícia varuje verejnosť: Z psychiatrie utiekli dvaja muži, jeden je nebezpečný
Rakovinové bunky nemajú šancu. Huba spájaná s „faraónovou kliatbou“ ukrýva revolučný liek
Vinczemu dnes Markíza doručila dve výpovede. „Nie je to príbeh porazených, práve naopak,“ tvrdí
TOP 5 najlacnejších SUV na Slovensku: Experti radia, ako si vybrať to najspoľahlivejšie (REBRÍČEK)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Denne ušetrí 20 ton emisií. Európa má loď budúcnosti s tromi pohonmi, ktorú závidí aj Čína
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Ak ju nesplníš, EÚ ti vezme vodičák. Slovákov čaká nezmyselná nová povinnosť
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
Obrovský zvrat v čínskej automobilke. BYD po rokoch raketového rastu nestíha predávať
Letecký gigant nakupuje vo veľkom. China Airlines investuje vyše 2 miliardy na nové Airbusy
Škoda valcuje Teslu. Tento elektromobil láme predajné rebríčky
600 metrov káblov zmizlo. Sabotáž paralyzovala trasu medzi Parížom a Londýnom
Bez plynu sa nedá vyrábať sklo, hliník ani chlieb. Klub 500 varuje pred dôsledkami zákazu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rodinný dom aj s pozemkami za 4 000 eur. Štát rozpredáva nepotrebný majetok za rozprávkovú cenu
Polícia varuje verejnosť: Z psychiatrie utiekli dvaja muži, jeden je nebezpečný
Rakovinové bunky nemajú šancu. Huba spájaná s „faraónovou kliatbou“ ukrýva revolučný liek
Vinczemu dnes Markíza doručila dve výpovede. „Nie je to príbeh porazených, práve naopak,“ tvrdí
TOP 5 najlacnejších SUV na Slovensku: Experti radia, ako si vybrať to najspoľahlivejšie (REBRÍČEK)
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené