Teraz sa všetko ukáže: Takto vyzerá degradácia batérie elektromobilu v praxi po 16 000 km
Volkswagen ID.5, respektíve celá koncernová rodina postavená na platforme MEB, patrí medzi najpopulárnejšie a najpredávanejšie elektromobily v Európe. Šikovní Slováci sa detailne pozreli na stav obľúbeného elektromobilu po prejdení 16 000 km a svoje pozorovania zdieľali vo videu na kanáli eNiro2020svk.
Degradácia batérie je niečo, čomu sa zatiaľ nedá zabrániť. Dá sa minimalizovať vhodným používaním a nabíjaním elektromobilu, pričom tu platia isté pravidlá. Napríklad nenabíjať elektromobil vždy doplna a prevažne využívať pomalšie AC nabíjačky, ktoré sú k akumulátoru šetrnejšie.
Zanedbateľný pokles kapacity
Ako prvé vo videu informujú o poklese využiteľnej kapacity akumulátora. VW ID.5 disponuje batériou s využiteľnou kapacitou 77 kWh, no diagnostika CARSCANNER na meranie aktuálnej maximálnej kapacity odhalila, že po 16 000 km má batéria VW ID.5 už iba 74,9 kWh. To znamená pokles na úrovni približne 2,7 %.
S takouto kondíciou batérie dokázali následne prejsť na jedno nabitie po diaľnici 298 km. Vonkajšia teplota sa pohybovala na úrovni 2 až 4 stupňov Celzia a tempomat bol nastavený na 110 km/h. Priemerná spotreba veľkého elektrického SUV sa v takýchto podmienkach zastavila na 23,7 kWh.
Diagnostika však uviedla o niečo odlišné čísla. Počas tejto cesty malo vozidlo údajne spotrebovať iba 70,7 kWh energie.
Nabíjanie v zime neprekvapilo
Na nabíjacej stanici Ionity sa elektromobil nabil z nuly doplna za 57 minút. Nabíjacia stanica pritom písala, že do batérie bolo natlačených 77 kWh energie. Diagnostika však odhalila reálne dáta a do batérie sa podarilo natlačiť „iba“ 75,3 kWh energie.
VW ID.5 GTX ti prirastie k srdcu
Autor videa uvádza, že batéria pri prevádzke elektromobilu stratila 6,5 % elektrickej energie, čo je ale v norme, nakoľko bežná prevádzková strata má rozmedzie 6 až 8 %.
Nabíjacia krivka bola dobrá aj pri relatívne nízkej vonkajšej teplote iba 6,5 stupňa Celzia. VW ID.5 sa začal nabíjať výkonom 120 kW, následne do nejakých 19 % SoC klesol na 110 kW, ale potom vystúpal nad 120 kW, kde sa držal až do vyše 65 % SoC.
Výkon začal dramatickejšie klesať až od zhruba 77 % SoC a pri 88 % sa usadil na 30 kW. Takýmto výkonom sa auto nabíjalo až do konca. Nabitie do 80 % je ale pri elektromobiloch na platforme MEB rýchle aj v chladných podmienkach.
Pri našom letnom teste bola nabíjacia krivka iná, avšak nabíjací čas bol veľmi podobný. Za 54 minút sme batériu nabili z 15 % na 96 %. Nenabíjali sme však od nuly a pri nabíjaní elektromobilu platí, že najvyšší výkon môže dosiahnuť práve pri nižších úrovniach SoC.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Japonská automobilka to nevzdáva. Ukázala nový elektromobil s dojazdom až 600 km
Z 0 na 100 za 5,4 sekundy. Škoda má nového elektrického favorita a trafila ním do čierneho (+TEST)
Tesla tvrdí, že jej revolučný autopilot je pripravený dobyť Európu. Má to však háčik
Nová batéria pre elektromobily je takmer nezničiteľná. Vydrží roky bez straty dôležitého parametru
Na nabíjanie zabudni. Na svete je prvý elektromobil s nekonečným dojazdom (+video)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
285 miliónov dolárov za noc: Izrael vyčerpáva svoje obranné kapacity. Konflikt s Iránom sa mení na súboj zásob
„Tichý“ zápal v tele ničí zdravie a vedie k civilizačným chorobám. Odborník radí, ako ho spoznať a zastaviť (ROZHOVOR)
MIMORIADNE: Nočný výbuch v supermarkete na Záhorí. Zlodeji odpálili bankomat
Európska prokuratúra potvrdila, že vyšetruje podozrenie na spreneveru vojenskej pomoci
Opozícia má nového podpredsedu: Nahradil Šimečku, podporilo ho 78 poslancov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Na nabíjanie zabudni. Na svete je prvý elektromobil s nekonečným dojazdom (+video)
- Z 0 na 100 za 5,4 sekundy. Škoda má nového elektrického favorita a trafila ním do čierneho (+TEST)
- RECENZIA: Rodinný kolos s excelentnou spotrebou. Za týmto Hyundaiom sa na ulici všetci otáčajú
- Auto ti „vypnú“ na diaľku. Geniálny vynález našich susedov otriasol celou Európou
- Nová batéria pre elektromobily je takmer nezničiteľná. Vydrží roky bez straty dôležitého parametru
-
- Na nabíjanie zabudni. Na svete je prvý elektromobil s nekonečným dojazdom (+video)
- RECENZIA: Rodinný kolos s excelentnou spotrebou. Za týmto Hyundaiom sa na ulici všetci otáčajú
- Z 0 na 100 za 5,4 sekundy. Škoda má nového elektrického favorita a trafila ním do čierneho (+TEST)
- Ani elektrina, ani benzín. Dve obrovské automobilky sa spojili a odhalili pohon budúcnosti
- Auto ti „vypnú“ na diaľku. Geniálny vynález našich susedov otriasol celou Európou
-
- Na nabíjanie zabudni. Na svete je prvý elektromobil s nekonečným dojazdom (+video)
- Ani elektrina, ani benzín. Dve obrovské automobilky sa spojili a odhalili pohon budúcnosti
- RECENZIA: Rodinný kolos s excelentnou spotrebou. Za týmto Hyundaiom sa na ulici všetci otáčajú
- Auto ti „vypnú“ na diaľku. Geniálny vynález našich susedov otriasol celou Európou
- Z 0 na 100 za 5,4 sekundy. Škoda má nového elektrického favorita a trafila ním do čierneho (+TEST)
Obrovský projekt za 15 miliárd. Slovensko podpíše jadrovú dohodu s USA, elektráreň zostane štátu
Modernizovaná Kia Sportage mieri na európsky trh. Vyrába sa iba na Slovensku
Slovensko môže ušetriť miliardy. Riešením má byť zavedenie umelej inteligencie do štátnej správy
Renault môže vyrábať zbrane. Na Ukrajine chcú montovať útočné drony
Ministerstvo obrany sprísňuje pravidlá. Drony dostanú nové limity
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
285 miliónov dolárov za noc: Izrael vyčerpáva svoje obranné kapacity. Konflikt s Iránom sa mení na súboj zásob
„Tichý“ zápal v tele ničí zdravie a vedie k civilizačným chorobám. Odborník radí, ako ho spoznať a zastaviť (ROZHOVOR)
MIMORIADNE: Nočný výbuch v supermarkete na Záhorí. Zlodeji odpálili bankomat
Európska prokuratúra potvrdila, že vyšetruje podozrenie na spreneveru vojenskej pomoci
Opozícia má nového podpredsedu: Nahradil Šimečku, podporilo ho 78 poslancov
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené