Teraz sa všetko ukáže: Takto vyzerá degradácia batérie elektromobilu v praxi po 16 000 km
Volkswagen ID.5, respektíve celá koncernová rodina postavená na platforme MEB, patrí medzi najpopulárnejšie a najpredávanejšie elektromobily v Európe. Šikovní Slováci sa detailne pozreli na stav obľúbeného elektromobilu po prejdení 16 000 km a svoje pozorovania zdieľali vo videu na kanáli eNiro2020svk.
Degradácia batérie je niečo, čomu sa zatiaľ nedá zabrániť. Dá sa minimalizovať vhodným používaním a nabíjaním elektromobilu, pričom tu platia isté pravidlá. Napríklad nenabíjať elektromobil vždy doplna a prevažne využívať pomalšie AC nabíjačky, ktoré sú k akumulátoru šetrnejšie.
Zanedbateľný pokles kapacity
Ako prvé vo videu informujú o poklese využiteľnej kapacity akumulátora. VW ID.5 disponuje batériou s využiteľnou kapacitou 77 kWh, no diagnostika CARSCANNER na meranie aktuálnej maximálnej kapacity odhalila, že po 16 000 km má batéria VW ID.5 už iba 74,9 kWh. To znamená pokles na úrovni približne 2,7 %.
S takouto kondíciou batérie dokázali následne prejsť na jedno nabitie po diaľnici 298 km. Vonkajšia teplota sa pohybovala na úrovni 2 až 4 stupňov Celzia a tempomat bol nastavený na 110 km/h. Priemerná spotreba veľkého elektrického SUV sa v takýchto podmienkach zastavila na 23,7 kWh.
Diagnostika však uviedla o niečo odlišné čísla. Počas tejto cesty malo vozidlo údajne spotrebovať iba 70,7 kWh energie.
Nabíjanie v zime neprekvapilo
Na nabíjacej stanici Ionity sa elektromobil nabil z nuly doplna za 57 minút. Nabíjacia stanica pritom písala, že do batérie bolo natlačených 77 kWh energie. Diagnostika však odhalila reálne dáta a do batérie sa podarilo natlačiť „iba“ 75,3 kWh energie.
VW ID.5 GTX ti prirastie k srdcu
Autor videa uvádza, že batéria pri prevádzke elektromobilu stratila 6,5 % elektrickej energie, čo je ale v norme, nakoľko bežná prevádzková strata má rozmedzie 6 až 8 %.
Nabíjacia krivka bola dobrá aj pri relatívne nízkej vonkajšej teplote iba 6,5 stupňa Celzia. VW ID.5 sa začal nabíjať výkonom 120 kW, následne do nejakých 19 % SoC klesol na 110 kW, ale potom vystúpal nad 120 kW, kde sa držal až do vyše 65 % SoC.
Výkon začal dramatickejšie klesať až od zhruba 77 % SoC a pri 88 % sa usadil na 30 kW. Takýmto výkonom sa auto nabíjalo až do konca. Nabitie do 80 % je ale pri elektromobiloch na platforme MEB rýchle aj v chladných podmienkach.
Pri našom letnom teste bola nabíjacia krivka iná, avšak nabíjací čas bol veľmi podobný. Za 54 minút sme batériu nabili z 15 % na 96 %. Nenabíjali sme však od nuly a pri nabíjaní elektromobilu platí, že najvyšší výkon môže dosiahnuť práve pri nižších úrovniach SoC.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
S naftou zmizli aj karcinogénne látky. Američania nasadili elektrické vlaky, z ich vedľajších účinkov ostali šokovaní
Slávna značka je v hlbokej kríze. Ku dnu ju ťahá hneď niekoľko faktorov, Stellantis je zúfalý
Mať veľké oči sa mu nevyplatilo. Musk s Cybertruckom prerazil dno, teraz zúfalo znižuje cenu
Elektromobil nabijeme za 4 minúty. Európska firma hlási obrovský pokrok v rozbehnutom projekte
Spoluzakladateľ Tesly má plán, ako poraziť Čínu. Odpad z batérií mení na „strategickú zbraň“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Smrť dievčaťa vyvolala vlnu kritiky: Toxické látky v kvetoch môžu spôsobiť rakovinu, varujú vedci
„Len sa uč a budeš sa mať dobre“ už neplatí: Generácia Z mení pohľad na peniaze a nebojí sa riskovať, hovorí odborník (ROZHOVOR)
Obľúbená potravina Slovákov prekvapila škodlivým účinkom: Francúzsko ju zakazuje v sociálnych zariadeniach
NAJNOVŠÍ PRIESKUM: Voliči Progresívneho Slovenska prechádzajú k Matovičovi. Do parlamentu by sa dostalo 7 strán
Mladá vodička zrazila muža na priechode pre chodcov, na mieste ho oživujú záchranné zložky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- S naftou zmizli aj karcinogénne látky. Američania nasadili elektrické vlaky, z ich vedľajších účinkov ostali šokovaní
- Slávna značka je v hlbokej kríze. Ku dnu ju ťahá hneď niekoľko faktorov, Stellantis je zúfalý
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Posledný klinec do rakvy spaľovákov? Nová batéria je o 80 % ľahšia a prakticky nestráca kapacitu
-
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- S naftou zmizli aj karcinogénne látky. Američania nasadili elektrické vlaky, z ich vedľajších účinkov ostali šokovaní
- Môžeme len ticho závidieť. Honda predáva elektrické SUV s 650 km dojazdom a šialenou cenou
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Posledný klinec do rakvy spaľovákov? Nová batéria je o 80 % ľahšia a prakticky nestráca kapacitu
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Čech si poriadne zavaril. Elektromobil nabíjal zo zásuvky v spoločnej garáži, účet za elektrinu susedov šokoval
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
Ceny stúpli, no obsah zabodoval. Netflix prekonal očakávania analytikov
Sci-fi technológiu zo Star Treku premenili na realitu. Vyvinuli hologramy, ktoré cítiš v rukách
Zabudni na rebríček TOP 10. Netflix ti prečíta myšlienky a ukáže, čo máš rád
Ministerstvo školstva pripravuje veľkú zmenu. Slovenskí študenti absolvujú elektronickú skúšku dospelosti
Rusko posiela Nemecku jasný odkaz. Rakety Taurus môžu všetko zmeniť
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Smrť dievčaťa vyvolala vlnu kritiky: Toxické látky v kvetoch môžu spôsobiť rakovinu, varujú vedci
„Len sa uč a budeš sa mať dobre“ už neplatí: Generácia Z mení pohľad na peniaze a nebojí sa riskovať, hovorí odborník (ROZHOVOR)
Obľúbená potravina Slovákov prekvapila škodlivým účinkom: Francúzsko ju zakazuje v sociálnych zariadeniach
NAJNOVŠÍ PRIESKUM: Voliči Progresívneho Slovenska prechádzajú k Matovičovi. Do parlamentu by sa dostalo 7 strán
Mladá vodička zrazila muža na priechode pre chodcov, na mieste ho oživujú záchranné zložky
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené