Teraz sa všetko ukáže: Takto vyzerá degradácia batérie elektromobilu v praxi po 16 000 km
Volkswagen ID.5, respektíve celá koncernová rodina postavená na platforme MEB, patrí medzi najpopulárnejšie a najpredávanejšie elektromobily v Európe. Šikovní Slováci sa detailne pozreli na stav obľúbeného elektromobilu po prejdení 16 000 km a svoje pozorovania zdieľali vo videu na kanáli eNiro2020svk.
Degradácia batérie je niečo, čomu sa zatiaľ nedá zabrániť. Dá sa minimalizovať vhodným používaním a nabíjaním elektromobilu, pričom tu platia isté pravidlá. Napríklad nenabíjať elektromobil vždy doplna a prevažne využívať pomalšie AC nabíjačky, ktoré sú k akumulátoru šetrnejšie.
Zanedbateľný pokles kapacity
Ako prvé vo videu informujú o poklese využiteľnej kapacity akumulátora. VW ID.5 disponuje batériou s využiteľnou kapacitou 77 kWh, no diagnostika CARSCANNER na meranie aktuálnej maximálnej kapacity odhalila, že po 16 000 km má batéria VW ID.5 už iba 74,9 kWh. To znamená pokles na úrovni približne 2,7 %.
S takouto kondíciou batérie dokázali následne prejsť na jedno nabitie po diaľnici 298 km. Vonkajšia teplota sa pohybovala na úrovni 2 až 4 stupňov Celzia a tempomat bol nastavený na 110 km/h. Priemerná spotreba veľkého elektrického SUV sa v takýchto podmienkach zastavila na 23,7 kWh.
Diagnostika však uviedla o niečo odlišné čísla. Počas tejto cesty malo vozidlo údajne spotrebovať iba 70,7 kWh energie.
Nabíjanie v zime neprekvapilo
Na nabíjacej stanici Ionity sa elektromobil nabil z nuly doplna za 57 minút. Nabíjacia stanica pritom písala, že do batérie bolo natlačených 77 kWh energie. Diagnostika však odhalila reálne dáta a do batérie sa podarilo natlačiť „iba“ 75,3 kWh energie.
VW ID.5 GTX ti prirastie k srdcu
Autor videa uvádza, že batéria pri prevádzke elektromobilu stratila 6,5 % elektrickej energie, čo je ale v norme, nakoľko bežná prevádzková strata má rozmedzie 6 až 8 %.
Nabíjacia krivka bola dobrá aj pri relatívne nízkej vonkajšej teplote iba 6,5 stupňa Celzia. VW ID.5 sa začal nabíjať výkonom 120 kW, následne do nejakých 19 % SoC klesol na 110 kW, ale potom vystúpal nad 120 kW, kde sa držal až do vyše 65 % SoC.
Výkon začal dramatickejšie klesať až od zhruba 77 % SoC a pri 88 % sa usadil na 30 kW. Takýmto výkonom sa auto nabíjalo až do konca. Nabitie do 80 % je ale pri elektromobiloch na platforme MEB rýchle aj v chladných podmienkach.
Pri našom letnom teste bola nabíjacia krivka iná, avšak nabíjací čas bol veľmi podobný. Za 54 minút sme batériu nabili z 15 % na 96 %. Nenabíjali sme však od nuly a pri nabíjaní elektromobilu platí, že najvyšší výkon môže dosiahnuť práve pri nižších úrovniach SoC.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Brusel pritvrdzuje: Vodiči dostanú novú povinnosť, o ktorej Slováci netušia. Nevyhnú sa jej ani staršie autá
Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
Stellantis prepisuje dejiny batérií. Peugeot testuje technológiu, ktorá má zatieniť Teslu aj Porsche.
Dojazd cez 1 000 km už nie je hudba budúcnosti. Hyundai sľubuje revolučný model
Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, na ktoré svet nebol pripravený
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Útoky po verdikte v prípade Mikuláša Černáka: Prokurátorku Brodanskú bránia kolegovia
Vedci odhalili skrytý hormón, ktorý podporuje rakovinu. Našli „Achillovu pätu“, ktorá otvára dvere k novej liečbe
Hamšík žaluje bývalú akadémiu za detské dresy: „Mohol si skončiť ako legenda,“ odkazujú rozhorčení rodičia
Matovičovi poslanci hlasovali s koalíciou: „Toto je koniec úvah o spolupráci,“ vyhlásil Šimečka
Poslanci odklepli zmenu Ústavy SR. Po novom v nej budú zakotvené 2 pohlavia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Tento SUV hybrid je ako z iného sveta: Má dojazd 1 500 kilometrov a neuveriteľnú cenu
- Známa automobilka predstavila nový motocykel pre Európu. Má jedinečný pohon a stojí obrovské peniaze
- Z Bratislavy do Paríža na jedno nabitie. Nový systém Mahle je gigantická zmena pre elektromobily
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
-
- Tento SUV hybrid je ako z iného sveta: Má dojazd 1 500 kilometrov a neuveriteľnú cenu
- Dojazd cez 1 000 km už nie je hudba budúcnosti. Hyundai sľubuje revolučný model
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Z Bratislavy do Paríža na jedno nabitie. Nový systém Mahle je gigantická zmena pre elektromobily
-
- Tento SUV hybrid je ako z iného sveta: Má dojazd 1 500 kilometrov a neuveriteľnú cenu
- VIDEO: Pokorilo aj slávne Bugatti. Číňania postavili najrýchlejšie auto sveta, prekonalo šialenú rýchlosť
- Z Bratislavy do Paríža na jedno nabitie. Nový systém Mahle je gigantická zmena pre elektromobily
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
EÚ zaskočila svet. Nečakaná krajina môže cez Rusko vyvážať uhlie napriek sankciám
Americké a kanadské sily v plnej pohotovosti. Ruské stroje vstúpili do citlivej zóny pri Aljaške
Apple sa bráni, no EÚ mu nedala šancu. DMA zostáva pevne v platnosti
Automobilový kolos má problém. Stellantis odstavuje fabriky naprieč kontinentom
Slnečné búrky sú hrozbou pre civilizáciu. NASA teraz rozbehla nevídaný experiment
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP