Teplota -40ºC a 2,5 milióna kilometrov. Luxusný elektromobil od Rolls-Royce dostáva extrémnu záťaž
Aj jedna z najluxusnejších automobiliek sveta chystá svoj prvý elektromobil.
Britský výrobca Rolls-Royce už naplno testuje svoj model Spectre a pri testoch sa s ním vôbec nemazná. Najnovšie má za sebou pobyt pri polárnom kruhu, kde jazdil v teplotách mínus 40 stupňov Celzia, informuje automobilka v tlačovej správe.
Rolls-Royce Spectre je z pohľadu automobilky revolučný nie len pohonom, ale aj digitalizáciou. Ide o najviac digitálne prepojené auto, aké britská luxusná automobilka kedy vyrobila.
Rolls-Royce je synonymom luxusu a špičkovej kvality, preto aj ich prvý elektromobil musí spĺňať prísne kritériá, ktorými uspokojí najnáročnejších zákazníkov.
Testovací model preto musí prejsť počas svojho „života“ 2,5 milióna kilometrov, čo predstavuje zhruba 400 rokov bežného používania.
Štvrtinu testov má za sebou
Prototyp Rolls-Royce Spectre najazdil v teplotách mínus 40 stupňov Celzia zhruba 500-tisíc kilometrov. Je nepravdepodobné, že budúci majiteľ takéhoto auta s ním bude jazdiť v podobných mrazoch, no automobilka považuje za dôležité otestovať svoju budúcu pýchu aj v tých najextrémnejších situáciách.
Automobilka v týchto mrazoch testovala najmä komfort, ktorý môže byť podobnými extrémnymi podmienkami ovplyvnený. Napríklad gumové tesnenia okolo dverí nemusia správne filtrovať hluk prichádzajúci zvonku. Takisto sa sledovala odolnosť rôznych lepidiel, na ktoré by mohol chlad vplývať. Konštruktéri tiež dolaďovali auto z hľadiska ovládateľnosti a manévrovateľnosti.
Rolls-Royce 3.0 ako vrchol digitalizácie
Elektrický Spectre započne novú etapu s označením Rolls-Royce 3.0. Tá je zameraná na digitalizáciu pričom Spectre má byť doposiaľ naviac digitálne prepojený Rolls-Royce v histórii automobilky.
Pre porovnanie, model Phantom zvládne 51 000 prepojení medzi vysielačom a prijímačom a má 456 funkcií a 647 čiastkových funkcií. Spectre má 141 200 prepojení medzi vysielačom a prijímačom dát a obsahuje viac ako 1 000 funkcií s viac ako 25 000 čiastkovými funkciami.
To vyústilo aj do natiahnutia kabeláže použitej v jednom aute. Model Phantom obsahuje zhruba 2 kilometre káblov, zatiaľ čo Spectre ich má až 7 kilometrov.
Prvé kusy dodajú budúci rok
Zimnú fázu testovania tak má Rolls-Royce Spectre konečne za sebou. Auto ale ešte stále čakajú takmer 2 milióny kilometrov na cestách a až potom ho budú inžinieri považovať za dokončené. Prvé kusy by pritom mohli vyrobiť a dodať svojim zákazníkom v štvrtom kvartáli 2023.
Technológiou pohonu by mohla elektrická novinka zdediť od automobilky BMW, konkrétne od modelu BMW iX. V kuloároch sa šepká, že elektrický Rolls by mal disponovať viac ako 100 kWh akumulátorom, pohonom všetkých štyroch kolies a dojazdom cez 500 km. To je vzhľadom na jeho očakávanú hmotnosť, ktorá prekročí 3 tony, celkom slušná hodnota.
Nuž, objemné V12-ky to majú so svojou budúcnosťou neisté, emisné normy sú stále prísnejšie, a tak aj legendárny Rolls-Royce musí myslieť na to, ako ich efektívne nahradiť. Koniec koncov, Rolls sa už dlhšiu dobu pohráva s myšlienkou elektrického modelu, dôkazom je aj prototyp 103EX Vision, ktorý si môžeš pozrieť vo videu vyššie.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Expert na elektromobilitu: Vstupujeme do éry, kedy spaľováky nemajú šancu konkurovať. Nabíjačku bude mať každé parkovacie miesto
Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Chystá sa veľká zmena pre elektromobily. Po tomto budú ešte výhodnejšie
Najdrahší benzín spomedzi okolitých krajín EÚ má práve Slovensko
Elektrické nákladiaky Tesla môžu byť vyrábané v Európe, firma rokuje s touto krajinou
Žije. Japonská Sonda prekvapivo zvládla lunárnu noc
Doteraz nikde nebol dostupný. Najlepšieho Spider-Mana si v novom filme pozrieš úplne zadarmo
Spaľováky nadobro končia. Obľúbená automobilka vyrobila definitívne posledný diesel
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené