V dnešnej dobe už klasické taxíky využíva čoraz menej ľudí. Hlavným dôvodom sú predovšetkým viaceré dostupné prepravné služby, medzi ktoré zaraďujeme Taxify, Uber či Hopin. Kvôli najnovším udalostiam však Taxify pravdepodobne príde o zopár svojich zákazníkov.

Sleduj Fontech.sk aj na Facebooku, YouTube a Instagrame!

Hlavným problémom je, že Taxify sprístupňuje svojim vodičom telefónne čísla zákazníkov. V súčasnosti, keď je ochrana osobných údajov čoraz zraniteľnejšia a prebieha viacero opatrení na regionálnej, ale aj európskej úrovni je takéto sprostredkovanie viac než zarážajúce. Na problém na svojej sociálnej sieti upozornila novinárka Zuzana Kovačič Hanzelová na základe vlastnej skúsenosti.

Obťažovanie formou SMS správ či hovorov

Novinárke volalo neznáme číslo a netrvalo dlho kým prišlo zistenie, že je to vodič Taxify, ktorý získal číslo na základe objednania prepravy prostredníctvom aplikácie Taxify. Vodič následne prezradil, že všetci šoféri prepravnej služby vidia čísla zákazníkov. Taxify poskytuje služby vo viacerých krajinách, no len niektoré z nich poskytujú čísla zákazníkov aj samotných vodičom, čo zjavne platí aj v prípade Slovenska.

Čo je však ešte smutnejšie je zistenie, že k takýmto prípadom dochádza pravidelne a mnohokrát to končí obťažovaním žien prostredníctvom SMS správ. Kovačič Hanzelová sa s touto skúsenosťou podelila na Instagrame a uviedla, že za krátky čas sa jej ozvalo viac ako desať mužov či žien, ktoré mali rovnakú skúsenosť.

Rozhodli sme sa teda kontaktovať samotnú novinárku, ktorá uviedla, že žiadne dôsledky voči spoločnosti vyvodzovať nemieni a riešila to len odinštalovaním aplikácie. Na Instagrame sa jej ale ozýva stále viacero používateľov, ktorí zasielajú aj screenshoty konverzácie. Zaujímavosťou je, že novinárke sa ozvali aj vodičky Taxify, ktoré zažili podobnú situáciu so zákazníkmi, ktorí im spätne volali.

Prečítajte si tiež!
Policajti bojujú proti Waze. Ten ukazuje vodičom, kde im dávajú kontroly fúkať

Pri otázke, či sa jej niekto zveril s podobnou skúsenosťou aj pri aplikáciách ako Uber a Hopin odpovedala, že jej ľudia popisujú situácie výlučne so službou Taxify a spomenuté spoločnosti by mali mať čísla zákazníkov ošetrené tak, aby ich vodiči nevideli. Situáciu už riešia príslušné orgány a čakáme teda na vyjadrenie samotnej spoločnosti.

Roman Sysel, Country Manager Taxify pre Slovensko a Česko

Dostali sme informácie o situáciách, pri ktorých vodiči kontaktovali cestujúcich z osobných dôvodov pomocou telefónnych čísel, ktoré získali cez platformu Taxify. Taxify považuje toto správanie za neakceptovateľné zneužitie súkromia a porušenie zmluvných podmienok.

Našťastie, takéto situácie nie sú časté – za celú históriu pôsobenia Taxify na Slovensku sme zaznamenali 1 podobné hlásenie na 100 000 jázd.

Obrátili sme sa na všetkých príslušných vodičov a vysvetlili im, že takéto správanie nie je akceptovateľné, upozornili ich a v prípade potreby zablokovali, aby ďalej nemohli využívať platformu Taxify. Upozorníme tiež všetkých ostatných vodičov služby Taxify pred takýmto správaním v budúcnosti.

Telefónne čísla sú v súčasnosti viditeľné po dobu 24 hodín od ukončenia jazdy a pomáhajú cestujúcim a vodičom nájsť sa navzájom a prípadne pomôcť v prípade zabudnutej veci vo vozidle. Zdieľanie telefónnych čísel medzi užívateľmi je bežne praktizované vo všetkých dopravných, či donáškových službách.

Aká je tvoja reakcia?
Milujem to
0%
Páči sa mi to
20%
Chcem to
0%
Mám to
0%
Nepáči sa mi to
60%
Neznášam to
20%
O autorovi
Patrik Zengevald
Volám sa Patrik a som študentom posledného ročníka magisterského stupňa štúdia. Rád športujem a zaujímam sa o novinky nielen zo sveta technológií.