Takýto dojazd a výkon zavrie ústa odporcom. Najobľúbenejší elektromobil Slovákov dostáva ostrú verziu
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Elektromobil Škoda Enyaq sa stal okamžite po predstavení hitom medzi Slovákmi a aj napriek pomerne vysokej cenovke na auto tejto značky sa stal Enyaq najpredávanejším elektromobilom u nás. Mladoboleslavská automobilka teraz uvádza na trh najostrejšiu verziu RS, ktorá bola doposiaľ dostupná iba v karosárskom prevedení kupé.
Enyaq RS iV je tak stelesnením výkonu a maximálnej priestrannosti. Pri verzii kupé boli majitelia ochudobnení o značnú časť batožinového priestoru. Teraz si už môžu vybrať, či chcú v najvýkonnejšom prevedení telo klasického SUV, alebo športovejšie vyzerajúceho kupé.
Dobre známe parametre
Čo sa týka technických parametrov, nič nové sa v Škodovke neudialo a Enyaq RS prichádza s rovnakými špecifikáciami, ako dobre známy a už aj nami testovaný Enyaq RS kupé.
Pohon všetkých štyroch kolies, výkon 220 kW (300 koní), maximálna rýchlosť 180 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy nie sú žiadnym prekvapením.
Batéria sa však už od základu dokáže nabíjať výkonom 135 kW, nakoľko Enyaq RS prichádza s najnovšou verziou softvéru už od výroby. Inžinierom sa zrejme podarilo vylepšiť efektivitu elektromotorov, nakoľko v tlačovej správe automobilka deklaruje dojazd podľa WLTP cez 500 km. Doposiaľ najvýkonnejší Enyaq s pohonom 4×4 a výkonom 195 kW disponoval dojazdom iba 493 km.
Najväčšie zmeny sa dejú v dizajne
Najväčšími zmenami prešiel Enyaq RS oproti „nešportovým“ verziám rozhodne po dizajnovej stránke. Agresívne športové prvky v čiernej farbe vynikajú na laku Mamba Green, ktorý je exkluzivitou práve pre RS modely Škoda.
Pútavú zelenú farbu s čiernymi doplnkami sme už ale mali možnosť vidieť pri Enyaq RS kupé, takže v zásade ani tu sa nejedná o nič nové.
Okrem najvyššieho výkonu v rámci aktuálnych možností koncernovej platformy MEB prináša verzia RS aj bohatú doplnkovú výbavu. Už v základe tu je podsvietená predná maska a s ňou spojené Matrix LED svetlá, trojzónová klimatizácia alebo 20-palcové disky kolies.
Škoda Enyaq dostupná vo verzii RS už aj v klasickom karosárskom prevedení
Okrem dizajnu je skutočne jediným rozdielom medzi Enyaq RS a Enyaq RS kupé veľkosť batožinového priestoru. Tá hrá samozrejme v prospech klasickej karosérie, kufor v Enyaq RS má až 585 litrov, zatiaľ čo kupé verzia disponuje „iba“ 570 litrov.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Autopilot Tesly môže byť čoskoro v každom aute. Prvá automobilka prejavila záujem
Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
RECENZIA Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
-
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
-
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Tesle padla sánka. Mercedes oficiálne spustil svoj sci-fi autopilot (+video)
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
Šéf TikToku plánuje na súde bojovať proti zákazu platformy v USA
Europoslanci odobrili zníženie objemu obalov a ich recykláciu
Z Boeingu s 200 ľuďmi na palube sa dymilo, japonská aerolínia ho evakuovala
Už ich vidí úplne každý. Windows 11 pridal reklamy na najotravnejšie miesto (+ako ich vypneš)
Slovak stál za Bugatti Veyron aj Rolls-Royce. Neuveríš, ktorá automobilka si ho teraz uchmatla
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené