Nový, úplne elektrický automobil Škoda Enyaq prvýkrát otestovali priamo v teréne. Vidieť dokonca aj jej interiér, informuje Carbuyer.

Nadchádzajúce SUV bude po mestskom Citigo iV druhým elektrickým modelom Škody. Je však prvým vozidlom založeným na novej platforme elektromobilov MEB, ktorú vyvinula skupina Volkswagen. Očakáva sa, že Enyaq bude uvedený do predaja začiatkom roku 2021, prípade sa stihne ešte koniec roka 2020.

Elektrické SUV bolo ohlásené začiatkom februára a okrem jeho názvu bolo doposiaľ oznámených len zopár detailov. Medzi jeho konkurentov na trhu s elektrickými SUV budú patriť Kia e-Niro, Hyundai Kona Electric a Peugeot e-2008. Je vysoko pravdepodobné, že Enyaq bude lacnejšou alternatívou k nadchádzajúcemu Volkswagenu ID.4.

Najnovšie obrázky zobrazujú Enyaq už len v minimálnej kamufláži a podľa Auto Express ukazujú, že zakrivená strešná línia je pravdepodobne prevzatá z konceptu iVision. Aj napriek falošným karosárskym dielom je zrejmé, že SUV sa bude úzko držať vzhľadu pôvodného konceptu, pričom dizajn s ostrými zadnými svetlometmi je podobný dizajnu na modeloch Kodiaq a Karoq.

Fotografia interiéru zobrazuje veľkú centrálnu dotykovú obrazovku so zatiaľ neznámou veľkosťou a menší digitálny prístrojový štít, ktorý sa nepodobá na doteraz známe konštrukčné riešenie českej automobilky.

O presnej technickej špecifikácii mladoboleslavského elektromobilu sa zatiaľ nehovorí, avšak očakáva sa, že bude vybavený pohonom všetkých kolies vďaka systému dvoch elektrických motorov, jedného na prednej náprave a druhého na zadnej.

Názov Enyaq je odvodený z írskeho mena Enya, ktoré má pôvod v gaelskom slove „eithne“, čo znamená „podstata, duch alebo princíp“. Podobne ako modely z radov SUV Škody (Kamiq, Karoq a Kodiaq) končí písmenom „Q“. Zavádza však novú pomenovaciu konvenciu, kde elektrické modely Škoda budú začínať písmenom „E“.

Do konca roka 2022 Škoda plánuje uviesť na trh najmenej 10 elektrických vozidiel, z ktorých väčšina bude využívať platformu MEB. Česká automobilka taktiež očakáva, že do roku 2025 bude 25 % zisku pochádzať práve z predaja elektrických a plug-in hybridných modelov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú