Začiatkom septembra dosiahlo Bugatti so svojim najnovším superšportom nový rýchlostný rekord, ktorým prekonalo magickú hranicu 490 km/h. Pri tak obrovskej rýchlosti však záleží aj na tom najmenšom faktore, ktorý môže ovplyvniť výsledok. Stačila jedna malá nepozornosť a z rekordnej jazdy na okruhu Volkswagenu sa mohla stať obrovská tragédia, no Bugatti Chiron to zvládlo. Ako? Téme sa venoval aj portál Engadget.
Nemecké Bugatti sa vo svete preslávilo práve svojimi superšportovými autami, ktoré trhajú asfalt a stanovujú stále nové hranice toho, kam až môže automobil zájsť. Devízou posledného modelu Chiron je samozrejme okrem luxusne vysokej ceny, ktorá sa počíta v 7-číselných cifrách a obmedzenej dostupnosti aj fakt, že ide o jedno z najrýchlejších áut na planéte. Tento kúsok si však pred pár týždňami uchmatol nový svetový rekord, keď pokoril rýchlostnú hranicu 490 km/h a pri jazde na trati Ehra-Lessien v Nemecku išiel rýchlosťou 490,48 km/h.
Za rekordnou rýchlosťou stálo množstvo dôležitých detailov
K výsledku zagratuloval automobilke aj jeho švédsky rival, Koenigsegg, ktorý prijal tento rekord ako výzvu a už onedlho sa s veľkou pravdepodobnosťou pokúsi stanoviť vlastný, ešte väčší triumf, informuje Wired. Zatiaľ však v tomto smere ostáva absolútnou jednotkou práve Bugatti Chiron. Samotnej jazde predchádzali týždne príprav a plánovania, aby bolo všetko dokonalé. Bezchybné museli byť tiež pneumatiky, ktoré tejto upravenej verzii Chironu obul Michelin. Nešlo pritom o žiadne špeciálne gumy pre túto príležitosť, ale o pneumatiky, ktoré nájdeme aj na klasickom Chirone. Prešli však niekoľkými úpravami dizajnu.
Táto verzia sa líšila aj predĺženou karosériou o 25,4 cm a využívala laserový merací systém, ktorý s veľkou presnosťou reguloval zdvih auta počas jazdy. Sily, ktoré na karosériu a celý Chiron počas tejto jazdy pôsobili, boli obrovské. Pri nesprávnom nastavení podvozku či nedokonalosti v aerodynamike sa mohlo auto v tej obrovskej rýchlosti odlepiť od dráhy, ohromná sila a odpor vzduchu by ho vyniesli hore a nastal by najhorší scenár, ktorému sa Bugatti chcelo za každú cenu vyhnúť. Kvôli eliminácii všetkých možných rizík trvalo čistenie dráhy pred jazdou až 5 hodín.
Nenechaj si ujsť
Lamborghini Sián je prvým hybridom a najvýkonnejším modelom automobilky. Jeho výkon prekročil hranicu 800 koní
V tomto prípade nemalo miesto ani elektronické zadné krídlo, ktoré bolo nahradené pevne umiestneným ekvivalentom. Po všetkých vylepšeniach sa tak výkon auta zvýšil až na 1 578 konských síl, čo je ešte o 99 koní viac ako má klasická verzia Chironu.
Za volant tohto rekordného modelu sa potom posadil známy pretekár, Andy Wallace, držiteľ prvej ceny v 24-hodinových pretekoch Le Mans či pilot rekordného McClarenu F1, ktorý v roku 1998 stanovil rýchlostný rekord 386 km/h.
Bugatti s rýchlostnými rekordmi končí. Jedinečný Chiron však svojim klientom ponúkne
Pred dosiahnutím rýchlosti 490,48 km/h absolvoval Wallace niekoľko skúšobných kôl, aby sa s autom zžil, no napriek tomu pri finálnej jazde bojoval s bočným vetrom a volantom sa snažil udržať Chiron na ceste. K tomu výrazne dopomohli aj pneumatiky Michelin, ktoré zvládli tak náročné podmienky.
Bugatti plánuje vyrobiť po klasickom Chirone aj takúto športovú edíciu, ktorá však bude mať elektronický obmedzovač rýchlosti na 439 km/h. Len máloktorý majiteľ tohto luxusného superšportu sa ale vydá na trať, aby s miliónovým autom dosiahol takúto rýchlosť.
Čítajte viac z kategórie: Novinky
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Špinavú vodu zmenia na čistú. USA nasadia nové reaktory, ktoré spustia jadrovú revolúciu
Audi len po 2 rokoch znova mení názvy modelov. Tentokrát to má dávať zmysel
Svet čaká technologická revolúcia. Vedci odhalili prevraty, ktoré nás v roku 2025 zasiahnu najviac
EÚ pod paľbou. Automobilky čelia existenčnej hrozbe, Brusel musí okamžite konať
Umelá inteligencia im už nestačí. OpenAI chystá humanoidných robotov aj revolučný hardvér
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Na Slovensku objavili toxické živočíšne produkty. Predstavujú vážne riziko, varuje organizácia
Z garáže k tržbám 646-tisíc eur: Tento nenápadný prírodný „elixír zdravia“ by som odporučil Slovákom
VIDEO: Incident prezidentských vozidiel na Prístavnom moste. Reagujú svedok udalosti a rezort vnútra
Zomrel bývalý poslanec a advokát. Odpadol priamo počas príhovoru
Hromadná výzva 50 slovenských ekonómov voči vláde: „Prepadáme sa v medzinárodných rebríčkoch“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Inovácia, aká sa len tak nevidí. Francúzi nainštalovali fotovoltiku na kuriózne miesto, ušetria milióny eur
- Nepotrebujú ani kvapku nafty. Európa poslala na more flotilu budúcnosti, prepojí kľúčové územie
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák. Polícia dostala nový prístroj, Slovákov začali kontrolovať priamo na ceste
- Svet čaká technologická revolúcia. Vedci odhalili prevraty, ktoré nás v roku 2025 zasiahnu najviac
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
-
- Ľudstvo je o krok bližšie k vyhynutiu. Prichádza úplne nový typ vojen, ktoré nezastaví ani medzinárodné právo
- Slováci si zamilovali nový seriál na Netflixe. Je surovo autentický a odohráva sa v krutom prostredí
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák. Polícia dostala nový prístroj, Slovákov začali kontrolovať priamo na ceste
- Inovácia, aká sa len tak nevidí. Francúzi nainštalovali fotovoltiku na kuriózne miesto, ušetria milióny eur
- Nepotrebujú ani kvapku nafty. Európa poslala na more flotilu budúcnosti, prepojí kľúčové územie
-
- Nemá ani dotykovú obrazovku. Fiat predáva najjednoduchšie auto súčasnosti, toto je jeho cena
- Ľudstvo je o krok bližšie k vyhynutiu. Prichádza úplne nový typ vojen, ktoré nezastaví ani medzinárodné právo
- Zrušili 40-ročný zákaz. Európska mocnosť chce využívať energiu budúcnosti, ušetrí 17 miliárd eur
- Slováci si zamilovali nový seriál na Netflixe. Je surovo autentický a odohráva sa v krutom prostredí
- Lacné nákupy z Temu a Shein skončili. Európska únia chystá kladivo na Čínu, zákazníci si priplatia
Koniec závislosti od Ruska. Viaceré európske krajiny prechádzajú na novú sieť
Susedná krajina masívne investuje do armády. Nakúpi tisíce dronov za miliardy eur
Koniec štedrých dotácií na zelenú energiu. Štát už nebude podporovať špekulantov
Slovenské cesty sú čoraz plnšie. V minulom roku pribudlo vyše 78-tisíc osobných áut
Slovenské elektrárne očakávajú rekordný zisk. Stále však nemajú vyhraté
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Na Slovensku objavili toxické živočíšne produkty. Predstavujú vážne riziko, varuje organizácia
Z garáže k tržbám 646-tisíc eur: Tento nenápadný prírodný „elixír zdravia“ by som odporučil Slovákom
VIDEO: Incident prezidentských vozidiel na Prístavnom moste. Reagujú svedok udalosti a rezort vnútra
Zomrel bývalý poslanec a advokát. Odpadol priamo počas príhovoru
Hromadná výzva 50 slovenských ekonómov voči vláde: „Prepadáme sa v medzinárodných rebríčkoch“
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené