Takto bude vyzerať úplne nový a revolučný interiér triedy S. Mercedes obetoval všetko technológiám a komfortu
Mercedes prostredníctvom online udalosti detailne odhaľuje novú vlajkovú loď a v poradí tretí diel sa venuje primárne interiéru, konkrétne jeho spracovaniu a technológiám.
Automobilka nazýva nový interiér aj „tretím priestorom“, ktorý má plniť rolu útočiska medzi domovom a prácou. Aby sa v ňom pasažieri cítili dobre, priestor je vo vnútri ešte väčší a pohodlnejší než v staršej generácii vlajkového sedanu.
Azda najväčšou novinkou, respektíve zmenou v triede S, je prepracovaná palubná doska. Mercedes v tomto prípade upustil od dvojice displejov umiestnených horizontálne vedľa seba. Displej pre vodiča navyše dokáže zobrazovať údaje v 3D aj bez nutnosti použitia okuliarov.
Virtuálny kokpit zostal síce orientovaný horizontálne, no displej na ovládanie infotainmentu a v podstate všetkých ďalších vlastností vozidla zmenil svoju orientáciu na výšku a nachádza sa v stredovej konzole, jeho veľkosť je 12,8″ a rozlíšenie 1888 x 1728 pixelov.
O svižný chod celého multimediálneho systému v aute sa stará 16 GB operačnej pamäte RAM a grafická jednotka s výpočtovou silou 691 GFLOPS. Je jasné, že Mercedes chcel palubnú dosku udržať čo najčistejšiu a zaujímavý prvok predstavujú výduchy klimatizácie, ktoré sú podlhovasté a v aute orientované horizontálne aj vertikálne.
Veľkými zmenami prešlo aj ambientné osvetlenie, ktoré už v novej triede S neplní iba okrasnú funkciu, ale zastáva aj reálne využitie. V interiéri sa nachádza celkovo 250 LED svetiel, ktoré sú od seba vzdialené len 1,6 cm, pričom ich svietivosť je až 10-krát vyššia než doteraz (200 lumenov) a farba podsvietenia sa dokáže meniť na základe teploty klimatizácie / kúrenia, zvolenej hudby alebo podľa aktuálnej nálady. Funkčnú stránku reprezentujú LED svetlá pri signalizovaní mŕtveho uhla. Celkovo sa dá vo vnútri auta nastaviť až 20 úrovní jasu.
Aj sedadlá si zaslúžia svoju dávku pozornosti. Diamantový vzor prešívania zostal zachovaný, dierky v koženom poťahu naznačujú, že sedačky sú perforované a v hlavovej opierke na predných sedadlách sa nachádzajú reproduktory pre lepší hudobný zážitok. Naopak pasažieri vzadu majú možnosť využiť funkciu vyhrievania krku.
K „čistote“ interiéru prispieva aj absencia väčšiny hardvérových tlačidiel, ktorých z interiéru ubudlo až 27. Tie, ktoré sa nachádzali na stredovom paneli, zastupujú ovládacie prvky priamo na multimediálnom displeji. Aj pri ovládaní sedadiel vo dverách došlo k redukcii tlačidiel. Ovládač na nastavovanie polohy sedadla však zostal v podobe, v akej ho fanúšikovia Mercedesu poznajú, je teda aj naďalej v tvare „sedačky“. Vyhrievanie, ventilácia či uložené polohy sedadla sa však už prepínajú pomocou dotykového panelu.
Auto po novom dokáže nastaviť sedadlo, volant aj spätné zrkadlá na základe výšky vodiča. Skvelou funkciou pri dlhých cestách je aj mierne upravovanie polohy sedadla počas jazdy. Vďaka tomu pasažier nesedí celý čas úplne rovnako, čo pomáha k lepšej cirkulácii krvi v tele.
Mercedes znova ukazuje, že Trieda S udáva trendy, ktoré budú zrejme ostatné automobilky nasledovať v priebehu nasledujúcich rokov. Viac detailov o interiéri novej triedy S si môžeš prečítať na webe Daimler.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slováci netušia, čo im hrozí. Nová „značka“ právom zaskočila vodičov, pokuta je až 1200 eur
Nafta sa stáva minulosťou. Britská batéria ušetrí desiatky percent nákladov a funguje len na slnko
Sovieti mali v rukách väčší klenot ako Concorde, no bol úplnou nočnou morou
Roky som neveril lacným slúchadlám. Tieto ma však prekvapili viac, než som čakal (RECENZIA)
VIDEO: Ľudí už vôbec nepotrebujú. Čína postavila diaľnicu pomocou AI robotov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Predpovediam je koniec: La Niña je definitívne potvrdená, priprav sa na nezvyčajnú zimu
95-ročný Warren Buffett radí: 10 vecí, ktoré by si mal robiť so svojím životom po štyridsiatke
Vedci menia pohľad na chudnutie: O úspechu na ceste za vysnívaným telom rozhodujú mozog, črevá a hormóny
Domácnosti na Slovensku šetria, oni rátajú milióny. Nenápadná skupina firiem potichu zbohatla, tvrdí odborník
Kvôli zákernému podvodu vodičov prichádza slovenská ekonomika ročne o 23,5 milióna eur, ukázala analýza
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Sovieti mali v rukách väčší klenot ako Concorde, no bol úplnou nočnou morou
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Sudca nemal na výber. ChatGPT pomohol Američanke dosiahnuť nemožné
- Urobili neodpustiteľnú vec. Nový seriál necháva ľudí v úžase, hovoria o kriminálke roka
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Sovieti mali v rukách väčší klenot ako Concorde, no bol úplnou nočnou morou
- Automobilový priemysel sa otriasa v základoch: Toyota uvedie elektromobily s revolučnými batériami
- Sudca nemal na výber. ChatGPT pomohol Američanke dosiahnuť nemožné
- VIDEO: Ľudí už vôbec nepotrebujú. Čína postavila diaľnicu pomocou AI robotov
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- 1200 metrov pod pyramídami objavili 38 000 rokov staré mesto, z ktorého vedcom padla sánka
- Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
Zlyhali aj Nemci. Európanov stresuje nákup ojazdeného auta, až 55 % riešilo nečakaný problém
SPP varuje pred energetickou katastrofou. Brusel prišiel s radikálnym návrhom, najviac postihne Slovensko
Dôležitú oblasť chcú ochrániť pred Ruskom. Nemci uzavreli kritickú dohodu s maličkým európskym štátom
Rusko a Čína ostali ticho pozerať. USA pošlú do vesmíru „lietadlovú loď“ s jasným cieľom
Rozdajú tisíce eur pre bežných ľudí. Európska krajina chce spustiť štedré dotácie pre elektromobily
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP