Mercedes prostredníctvom online udalosti detailne odhaľuje novú vlajkovú loď a v poradí tretí diel sa venuje primárne interiéru, konkrétne jeho spracovaniu a technológiám.

Automobilka nazýva nový interiér aj „tretím priestorom“, ktorý má plniť rolu útočiska medzi domovom a prácou. Aby sa v ňom pasažieri cítili dobre, priestor je vo vnútri ešte väčší a pohodlnejší než v staršej generácii vlajkového sedanu.

Azda najväčšou novinkou, respektíve zmenou v triede S, je prepracovaná palubná doska. Mercedes v tomto prípade upustil od dvojice displejov umiestnených horizontálne vedľa seba. Displej pre vodiča navyše dokáže zobrazovať údaje v 3D aj bez nutnosti použitia okuliarov.

Virtuálny kokpit zostal síce orientovaný horizontálne, no displej na ovládanie infotainmentu a v podstate všetkých ďalších vlastností vozidla zmenil svoju orientáciu na výšku a nachádza sa v stredovej konzole, jeho veľkosť je 12,8″ a rozlíšenie 1888 x 1728 pixelov.

Daimler

O svižný chod celého multimediálneho systému v aute sa stará 16 GB operačnej pamäte RAM a grafická jednotka s výpočtovou silou 691 GFLOPS. Je jasné, že Mercedes chcel palubnú dosku udržať čo najčistejšiu a zaujímavý prvok predstavujú výduchy klimatizácie, ktoré sú podlhovasté a v aute orientované horizontálne aj vertikálne.

Veľkými zmenami prešlo aj ambientné osvetlenie, ktoré už v novej triede S neplní iba okrasnú funkciu, ale zastáva aj reálne využitie. V interiéri sa nachádza celkovo 250 LED svetiel, ktoré sú od seba vzdialené len 1,6 cm, pričom ich svietivosť je až 10-krát vyššia než doteraz (200 lumenov) a farba podsvietenia sa dokáže meniť na základe teploty klimatizácie / kúrenia, zvolenej hudby alebo podľa aktuálnej nálady. Funkčnú stránku reprezentujú LED svetlá pri signalizovaní mŕtveho uhla. Celkovo sa dá vo vnútri auta nastaviť až 20 úrovní jasu.

Daimler

Aj sedadlá si zaslúžia svoju dávku pozornosti. Diamantový vzor prešívania zostal zachovaný, dierky v koženom poťahu naznačujú, že sedačky sú perforované a v hlavovej opierke na predných sedadlách sa nachádzajú reproduktory pre lepší hudobný zážitok. Naopak pasažieri vzadu majú možnosť využiť funkciu vyhrievania krku.

K „čistote“ interiéru prispieva aj absencia väčšiny hardvérových tlačidiel, ktorých z interiéru ubudlo až 27. Tie, ktoré sa nachádzali na stredovom paneli, zastupujú ovládacie prvky priamo na multimediálnom displeji. Aj pri ovládaní sedadiel vo dverách došlo k redukcii tlačidiel. Ovládač na nastavovanie polohy sedadla však zostal v podobe, v akej ho fanúšikovia Mercedesu poznajú, je teda aj naďalej v tvare „sedačky“. Vyhrievanie, ventilácia či uložené polohy sedadla sa však už prepínajú pomocou dotykového panelu.

Daimler

Auto po novom dokáže nastaviť sedadlo, volant aj spätné zrkadlá na základe výšky vodiča. Skvelou funkciou pri dlhých cestách je aj mierne upravovanie polohy sedadla počas jazdy. Vďaka tomu pasažier nesedí celý čas úplne rovnako, čo pomáha k lepšej cirkulácii krvi v tele.

Mercedes znova ukazuje, že Trieda S udáva trendy, ktoré budú zrejme ostatné automobilky nasledovať v priebehu nasledujúcich rokov. Viac detailov o interiéri novej triedy S si môžeš prečítať na webe Daimler.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú