Takto bude vyzerať úplne nový a revolučný interiér triedy S. Mercedes obetoval všetko technológiám a komfortu
Mercedes prostredníctvom online udalosti detailne odhaľuje novú vlajkovú loď a v poradí tretí diel sa venuje primárne interiéru, konkrétne jeho spracovaniu a technológiám.
Automobilka nazýva nový interiér aj „tretím priestorom“, ktorý má plniť rolu útočiska medzi domovom a prácou. Aby sa v ňom pasažieri cítili dobre, priestor je vo vnútri ešte väčší a pohodlnejší než v staršej generácii vlajkového sedanu.
Azda najväčšou novinkou, respektíve zmenou v triede S, je prepracovaná palubná doska. Mercedes v tomto prípade upustil od dvojice displejov umiestnených horizontálne vedľa seba. Displej pre vodiča navyše dokáže zobrazovať údaje v 3D aj bez nutnosti použitia okuliarov.
Virtuálny kokpit zostal síce orientovaný horizontálne, no displej na ovládanie infotainmentu a v podstate všetkých ďalších vlastností vozidla zmenil svoju orientáciu na výšku a nachádza sa v stredovej konzole, jeho veľkosť je 12,8″ a rozlíšenie 1888 x 1728 pixelov.
O svižný chod celého multimediálneho systému v aute sa stará 16 GB operačnej pamäte RAM a grafická jednotka s výpočtovou silou 691 GFLOPS. Je jasné, že Mercedes chcel palubnú dosku udržať čo najčistejšiu a zaujímavý prvok predstavujú výduchy klimatizácie, ktoré sú podlhovasté a v aute orientované horizontálne aj vertikálne.
Veľkými zmenami prešlo aj ambientné osvetlenie, ktoré už v novej triede S neplní iba okrasnú funkciu, ale zastáva aj reálne využitie. V interiéri sa nachádza celkovo 250 LED svetiel, ktoré sú od seba vzdialené len 1,6 cm, pričom ich svietivosť je až 10-krát vyššia než doteraz (200 lumenov) a farba podsvietenia sa dokáže meniť na základe teploty klimatizácie / kúrenia, zvolenej hudby alebo podľa aktuálnej nálady. Funkčnú stránku reprezentujú LED svetlá pri signalizovaní mŕtveho uhla. Celkovo sa dá vo vnútri auta nastaviť až 20 úrovní jasu.
Aj sedadlá si zaslúžia svoju dávku pozornosti. Diamantový vzor prešívania zostal zachovaný, dierky v koženom poťahu naznačujú, že sedačky sú perforované a v hlavovej opierke na predných sedadlách sa nachádzajú reproduktory pre lepší hudobný zážitok. Naopak pasažieri vzadu majú možnosť využiť funkciu vyhrievania krku.
K „čistote“ interiéru prispieva aj absencia väčšiny hardvérových tlačidiel, ktorých z interiéru ubudlo až 27. Tie, ktoré sa nachádzali na stredovom paneli, zastupujú ovládacie prvky priamo na multimediálnom displeji. Aj pri ovládaní sedadiel vo dverách došlo k redukcii tlačidiel. Ovládač na nastavovanie polohy sedadla však zostal v podobe, v akej ho fanúšikovia Mercedesu poznajú, je teda aj naďalej v tvare „sedačky“. Vyhrievanie, ventilácia či uložené polohy sedadla sa však už prepínajú pomocou dotykového panelu.
Auto po novom dokáže nastaviť sedadlo, volant aj spätné zrkadlá na základe výšky vodiča. Skvelou funkciou pri dlhých cestách je aj mierne upravovanie polohy sedadla počas jazdy. Vďaka tomu pasažier nesedí celý čas úplne rovnako, čo pomáha k lepšej cirkulácii krvi v tele.
Mercedes znova ukazuje, že Trieda S udáva trendy, ktoré budú zrejme ostatné automobilky nasledovať v priebehu nasledujúcich rokov. Viac detailov o interiéri novej triedy S si môžeš prečítať na webe Daimler.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Žiadny mier sa nekoná. Rusko urýchľuje výrobu týchto ničivých zbraní, odhalila Ukrajina
Armáda USA nasadila novú superzbraň. V testoch ničila ciele rýchlejšie než rakety, drony nemali šancu
Neznáma automobilka ukázala zabijaka Tesly. Nové autonómne EV má LiDAR, 12 radarov a 11 kamier
Mužom hrozí mastná pokuta: V Česku dostali ženy vlastné parkovacie miesta, odborníkom sa to nepozdáva
Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Predčasné dôchodky sa vymkli spod kontroly, hrozí kolaps. Do roku 2031 dodatočne pohltia 896 miliónov eur
Lekári aj pacienti zostali bez prístupu k službám: Systém ezdravie skolaboval
MIMORIADNE: V Bratislave našli 230-kilogramovú leteckú bombu, polícia evakuuje budovy
Cestujúci, pripravte sa: Nivy čaká veľká prestavba. Bude menej autobusov, viac obchodov a nové čakárne
Vlaky meškajú desiatky minút, porucha paralyzuje dôležitú trať. ZSSK sa ospravedlňuje
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vedcom padla sánka. 4 757 metrov pod ľadom Antarktídy objavili stratený svet
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Nová rana pre vodičov. Ak nemáš splnenú túto podmienku, auto ti na STK neprejde
- Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
-
- Vedcom padla sánka. 4 757 metrov pod ľadom Antarktídy objavili stratený svet
- Na Slovensko prichádza najlepšie hodnotený seriál celého roka. Ponúkne ho jediná služba
- Zbraň budúcnosti zlyhala na plnej čiare. Arabi testovali čínsky laser a ostali totálne zarazení
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
-
- Vedcom padla sánka. 4 757 metrov pod ľadom Antarktídy objavili stratený svet
- Nič lepšie vraj na Netflixe tento rok neuvidíš. Hrozivo aktuálny film ohromil kritikov, 11 minút mu tlieskali v stoji
- Nemajú proti nej šancu. F-16 dostane desivú zbraň, ktorá môže zachrániť Ukrajinu
- Susedná krajina kupuje ničivé zbrane za 1,4 miliardy eur. Moskve poslali jasný odkaz
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
Prekvapenie: Európske automobilky úspešne plnia prísne emisie EÚ, zaostáva len slávna značka
Nemecký politik chce zrušiť zákaz spaľovacích motorov. Prehliadame vraj dostupnú alternatívu pre spaľováky
Inšpiroval ich Kotlár? Nemecko spúšťa vyšetrovanie pandémie COVID-19
AKTUÁLNE: NCZI hlási veľký výpadok. Nefungujú všetky elektronické služby
Rusi sa zrejme vrátia na Slovensko. Fico ich chce zapojiť do jadrového projektu desaťročia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP