Elektromobilita sa nepresádza len v osobnej doprave, batériové vozidlá vo veľkom nachádzajú uplatnenie aj v nákladnej doprave. Popri elektrických dodávkach sa začínajú čoraz viac objavovať aj elektrické ťahače a ich medziročný nárast je enormný aj u nás v Európe, píše Hybrid.cz.

Medziročne trh s elektrickými vozidlami s hmotnosťou nad 16 ton vzrástol v roku 2022 v porovnaní s rokom 2021 až o 200 %. Minulý rok sa tak predalo trikrát toľko elektrických kamiónov ako v roku 2021.

Volvo Trucks

Lídrom v tejto oblasti nie je Tesla, ako by si mohli mnohí myslieť. Kalifornská automobilka je síce kráľom v segmente osobných elektromobilov, no svoj elektrický ťahač Tesla Semi uviedla do výroby len tento rok, aj to iba v obmedzenej kapacite. Pomyslenú korunu v segmente ťažkých nákladných elektrických vozidiel nosí úplne iný výrobca.

Volvo si drží takmer tretinu európskeho trhu

Absolútnym lídrom v predajoch elektrických ťahačov je Volvo, ktoré si minulý rok uchmatlo takmer tretinu trhu. Až 32 % nákladných vozidiel nad 16 ton bolo od Volva, pričom automobilka predala celkom 4 300 kusov rôznych nákladiakov v 38 krajinách.

V USA je však lídrom úplne iný hráč. V zámorí kraľuje predajom ťažkých vozidiel dcérska značka automobilky BYD, ktorá ale okrem nákladiakov vyrába aj autobusy či smetiarske autá.

Volvo Trucks Schweiz/Facebook

Množstvo významných hráčov je však ešte iba na začiatku sérovej výroby svojich ťahačov, takže v nadchádzajúcich rokoch môžeme v tomto segmente očakávať ešte významnejší nárast.

Spomenúť môžeme napríklad Daimler a jeho nákladiak eCascadia s dojazdom 370 km alebo britský startup Volta Trucks, ktorý má už stovky objednávok na svoj 16-tonový ťahač.

Po spustení plnej sériovej výroby kamiónov Tesla Semi sa však môže stať kalifornská automobilka lídrom aj v segmente ťažkých nákladných vozidiel, nakoľko plne naložený nákladiak prešiel v reálnych podmienkach vyše 800 km.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú