Závod nemusí byť iba o vysokej rýchlosti, pískajúcich pneumatikách a horiacich brzdách. Nástup elektromobilov priniesol úplne „novú formu pretekania“, ktorá je legálna aj na verejných komunikáciách. Kľúčovými aspektami sú pritom dojazd, nabíjanie a samotná spotreba elektromobilu. V takomto závode sa nedávno proti sebe postavili dva športiaky, Tesla Model S a Audi RS e-tron GT, informuje portál InsideEVs.

Podobného „preteku“ sme sa nedávno zúčastnili aj my. Slovenskí fanúšikovia elektromobility vytvorili trasu okolo celého Slovenska s niekoľkými povinnými prechodnými bodmi a cieľom „pretekajúcich“ bolo absolvovať túto trasu čo najrýchlejšie, samozrejme pri dodržaní všetkých dopravných predpisov.

NEPREHLIADNI
Vyše 1000 km za menej ako 17 hodín – skúsili sme prekonať slovenský rekord v jazde na elektromobile, výsledok extrémne prekvapil

Dôležitú úlohu v tomto teste tak zohráva spotreba elektromobilu, rýchlosť jeho nabíjania, ale aj naplánovanie trasy s nabíjacími bodmi či schopnosti vodiča jazdiť čo najekonomickejšie. Portál Carwow na svojom YouTube zorganizoval podobný test.

Postavili sa v ňom proti sebe dva luxusné elektrické športiaky, konkrétne Tesla Model S Long Range a Audi RS e-tron GT, aby si to medzi sebou rozdali na trase zo Škótska do Londýna. Trasa bola dlhá takmer 1000 km a poriadne tak preverila schopnosti týchto dvoch áut.

Praktický test ukázal kvality oboch elektromobilov

Zo škótskeho mesta Inverness do centra Londýna je to presne 914 km a už pred začiatkom bolo jasné, že obe autá musia absolvovať minimálne jednu zastávku na nabíjanie, čiže aj tento dôležitý faktor elektromobilov bol v danom teste preverený.

Dojazd hrá jednoznačne v prospech Tesly Model S Long Range, ktorá zvládne prejsť na jedno nabitie bez problémov viac ako 600 km, kdežto Audi RS e-tron GT prejde iba nejakých 450 km. Tesle by tak mala stačiť jedna zastávka, v prípade Audi by to bolo s jednou zastávkou veľmi natesno.

Na začiatku boli obe autá plne nabité. Každý z vodičov zvolil úplne inú stratégiu aj čo sa týka trasy, no aj čo sa týka samotného nabíjania.

Záver testu je však extrémne prekvapivý. Iba pár metrov od cieľovej destinácie sa obe autá stretli na jednej ulici a do cieľa tak prišli v podstate naraz. Celá cesta im trvala 10 hodín 52 minút, čo je fantastický údaj. Podľa máp Google by takáto trasa pri optimálnej prevádzke bez zastávok na nabíjanie mala trvať 9 hodín 45 minút. S elektromobilom je to teda iba o hodinu dlhšie.

Aj pri jazde klasickým spaľovákom by však vodič musel absolvovať niekoľko prestávok, minimálne na jedlo a toaletu, čiže aj čas 9 hodín 45 minút by bol len veľmi ťažko dosiahnuteľný.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú