Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Dva týždne dozadu v kinách odštartovala najnovšia komiksovka od Sony na čele s upírím hrdinom Morbiom v podaní Jareda Leta. Film si svoju premiéru odbil symbolicky na deň bláznov a mnoho divákov si do bláznov pri odchode z kina možno aj nadávalo.

Morbius totiž po stránke kvality absolútne pohorel a v hodnoteniach kritikov ide o druhú najhoršie prijatú komiksovku vôbec. Na agregátovom portáli Rotten Tomatoes pri filme svieti iba 16 %, horšie hodnotenia si odniesol iba reštart Fantastickej štvorky z roku 2015.

Sľubný štart, rýchly koniec

Aj napriek mizerným hodnoteniam filmová novinka v kinách odštartovala prekvapivo dobre. Za otvárací víkend Morbius z divákov vysal nečakane slušných 84 miliónov dolárov a dal tvorcom zo Sony nádej, že štúdiu nakoniec prinesie aj zisk.

TMDB

Po druhom týždni v kinách sú už však tieto nádeje preč. Morbius totiž podľa Direct zaznamenal bezprecedentný, až 73 % pokles návštevnosti, čo je najväčší pokles spomedzi všetkých novodobých komiksoviek a druhý najhorší pokles v rámci žánru v histórii.

Čítal si už? 
Z efektov a hrozného herectva budeš mať zlé sny. Prečo je Morbius najhoršia Marvelovka doteraz?

Horšie ako Morbius po prvom týždni v kinách dopadol už iba hlboko podpriemerný akčný film Steel z roku 1997, v ktorom hlavnú úlohu stvárnil známy basketbalista Shaquille O’Neal.

Z novodobejších komiksoviek prepadli napríklad aj X-Men: Dark Phoenix, The Suicide Squad (obe 71,5 % prepad) či Hellboy II: The Golden Army (70,7 % prepad). Bežne pritom hollywoodske filmy po otváracom víkende zaznamenávajú 40 až 50 % prepad.

Potrebná zmena

Po dvoch týždňoch v kinách tak Morbius dokázal globálne zarobiť 126,4 milióna dolárov. Sony do jeho produkcie nalialo približne 83 miliónov, podľa nepísaného pravidla platí, že aby sa film dostal aspoň na „nulu“ a pokryl aj vysoké marketingové výdavky, musí zarobiť dvojnásobok rozpočtu. Pri trojnásobku návratnosti už štúdiá hovoria o úspechu a začínajú hovoriť o možných pokračovaniach.

V prípade Morbia našťastie žiaden sequel nehrozí, v Sony však očividne majú problém doručiť divákom kvalitu, akú ponúka konkurencia. Dejovo okrem aktuálnej novinky neohúril ani Venom, toho však v kinách zachránili diváci. Najväčším esom v rukáve Sony tak zostáva Spider-Man, na produkcii ktorého sa však našťastie vo veľkom podieľal aj Marvel, ktorý kvality filmu pozdvihol.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú